Permalänk
Medlem

Project wood computer!

Hej! kära ''sweclockare'' jag har startat mitt ''illa'' project wood computer. som är mitt första projekt som jag håller på med! tanken är att jag ska lära mig så mycket som möjligt om trä och andra dator kunskaper. och detta projektet får jag även betyg för i årkurs 8/9 och är ett väldigt roligt projekt. och som ni ser nedan så har jag ochså tagit tiden att försöka hitta sponsorer som har tagit en väldig massa tid.. men är man så motiverad som jag är. så ger man inte upp i första taget! vi får väll hoppas på att det går bra med projeket och att det blir som jag tänkt mig!

Komponents:
Power supply: E9 680W CM. Bequiet!
CPU-COOLER: Dark Rock 2. Bequiet!
processor/CPU: AMD Black Edition phenom x4 965.
graphic-Card: PowerColor Radeon HD 7850 2GB GDDR5
Motherboard:ASUS Crosshair CL9.V Formula, Socket-AM3+.
Memory:Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB
Fans:Spectre Pro LED White

Project wood computer!

Permalänk
Medlem

Hej

Tips: skippa fläkten på plexit eller skippa plexit, att ha en fläktplats mitt på en plexisida är det fulaste som finns(imo)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Budget?
Vad har du för verktyg samt utrymme för att slutföra?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av LTsm:

Hej

Tips: skippa fläkten på plexit eller skippa plexit, att ha en fläktplats mitt på en plexisida är det fulaste som finns(imo)

Jag ser ingen fläkt på plexit?

Visa signatur

Fractal Design Arc | MSI Z87-G43 Gaming | Intel Core i5-4670K | AMD Powercolor R9 280X | Kingston HyperX 4x2 GB|Kingston SSDNow V300 120GB + 2 X 500GB HDD | Phanteks PH-TC14PE | Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Busfabriken:

Jag ser ingen fläkt på plexit?

Såg jag fel eller har han ändrat? Jag trodde jag såg en diagonal perforering i chassisidan:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag ser inga 2,5 platser? Eller ska nätagget sitta i taket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Såg jag fel eller har han ändrat? Jag trodde jag såg en diagonal perforering i chassisidan:)

Hehe, tror du såg fläktplatsen där bak på chassit?:)

Jag skulle vilja se lite mer bilder på ritning, för att se lite mer hur det ser ut fram (innefrån):)

Väntar med betyg, men hoppas verkligen kunna se att det blir ett projekt av detta:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Here we go again...

Permalänk

Kommer nog bli riktigt bra om du går in för de!

Visa signatur

Tjenare pajjka

Permalänk
Medlem

Jag Har ändrat så att det inte är någon fläkt på plexit. ritningen är väldigt snabbt gjord men kommer mer bilder på hur det går med bygget nästa vecka!
Skippade handtaget för det så ganska så fult ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Hehe, tror du såg fläktplatsen där bak på chassit?:)

Jag skulle vilja se lite mer bilder på ritning, för att se lite mer hur det ser ut fram (innefrån):)

Väntar med betyg, men hoppas verkligen kunna se att det blir ett projekt av detta:D

HA!

Skrivet av ArvidNG:

Jag Har ändrat så att det inte är någon fläkt på plexit. ritningen är väldigt snabbt gjord men kommer mer bilder på hur det går med bygget nästa vecka!
Skippade handtaget för det så kanska så fult ut

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför skriver du på engelska ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

På grund av sponsorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Varför skriver du på engelska ?

Skickades från m.sweclockers.com

På vissa ställen är det tveksamt om det är engelska... (inte för att vara gnällig mot TS men kolla om någon kan hjälpa dig med stavningarna:))

Permalänk
Medlem

Hur fasiken fick du sponsring av AMD? skulle fan inte tacka nej till det:O

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Curemylife: Aa det stämmer Engelska är inte min starka sida ^^
Semplezz: Jag mailade dom Skrev vad jag heter vad jag håller på med varför jag vill bli sposrad osv osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArvidNG:

Curemylife: Aa det stämmer Engelska är inte min starka sida ^^
Semplezz: Jag mailade dom Skrev vad jag heter vad jag håller på med varför jag vill bli sposrad osv osv.

Snyggt start, och bra jobbat med sponsringen (skulle också viljat bli sponsrad... om jag hade en talang för chassibygge:P):D
Men nu börjar det se riktigt intressant ut, så ska absolut hålla koll på detta bygge:D

Kör hårt!
så håller jag mig i bakgrunden uppdaterad:):D

Visa signatur

| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Bourne94: Tack så mycket Blev en massa mailande till företagen. Ingen behöver talang för att göra ett chassi , Kommer jobba mer om 2 veckor eftersom Vi är lediga nästa vecka men håll dig uppdaterad så får du se hur bygget ser ut när det är klart ^^ Mvh Arvid

Permalänk
Medlem

Om du behöver hjälp med att få upp allt med bra engelska (menar inget illa) så ställer jag gärna upp.

Trevligt projekt dock, ser fram emot att se hur det blir när det är färdigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArvidNG:

Bourne94: Tack så mycket Blev en massa mailande till företagen. Ingen behöver talang för att göra ett chassi , Kommer jobba mer om 2 veckor eftersom Vi är lediga nästa vecka men håll dig uppdaterad så får du se hur bygget ser ut när det är klart ^^ Mvh Arvid

Tjena:)
Missade meddelandet eftersom du inte citerade, men kollade in en sväng nu:)
Hehe, lite talang behöver man nog för chassin då jag är riktigt kass på det:P
Jag kan göra ett funktions-dugligt chassi... men inte så snyggt:P

Ska hålla mig uppdaterad så fort det kommer igång igen, och hade så kul på ledigheten:D:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mikael R: Tack så mycket Hör av mig om det är något
Bourne94: Låter Bra , Aa det ska jag ha tack

Permalänk
Medlem

förslår att du gör ett nytt galleri när du är klar så du får rättvisa röstningar. Alla på denna site röstar så fort de ser första bilden

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Cosmos92 Tack för förslaget ska tänka på saken

Permalänk
Medlem

Varför gör du inte något orginellt när du ändå håller på?
Det du har skissat upp är ju bara en vanlig datorlåda.... i trä.

Om det här ska bli intressant borde du ju ta ut svängarna och göra något som står ut.

Bara min två cent.

Visa signatur

Cooler Master Elite 430 || Corsair 800W Gaming series 80 Plus || Antec Kuhler H2O 620 || Intel Core i5-2500K @ 4.0GHz || Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-15000 1866MHz || ASUS SABERTOOTH P67 B3 || Fractal Design Silent 50mm || XFX Radeon HD 6870 1GB || Corsair Intern SSD 80GB Force Series F80A || Cyborg RAT 3 || Tritton PC51U 5.1 Headset

Permalänk
Medlem

Berätta gärna mer om själva chassit, tjocklekar mm på materialet?

Permalänk
Medlem

Tack för kritiken blir att berätta mer om tjocklek när jag är klar med plankorna ^^

Permalänk
Medlem

Börjar se bra ut, gogo Ilir! <3

Permalänk

Jobba på sötnos, stöttar dig vid din sida, <3

Visa signatur

Tjenare pajjka

Permalänk
Medlem

Börjar se riktigt bra ut, keep it up!!

Permalänk
Medlem