Permalänk
Medlem

problem med mw2

hej!

Idag blev jag sugen på spela mw2 och gick in på steam och köpte spelet, laddade ner och sånt allt gick bra men sen när jag skulle dra igång spelandet. Så stod den och letade efter servrar i ca 10-15 min sen orkade jag inte mer.

Har spelat spelet förut då jag lånade en kompis steam acc och då funkade hur bra som helt dock var de ett bra tag sen.

(Thomson TG789vn) UPnP har jag stängt av då jag spelar bf3 ibland, har testat med den på och hjälper inte.

Permalänk

Ibland tar det lång tid innan man kommer in...för mig tar det minst 5 min...starta datorn...gå och gör en kopp kaffe...när du kommer tillbkas har du förhoppningsvis blivit kickad pga inaktivity...men nu kommer du in direkt:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

var och lagade lite mat och sen när jag kom tillbaka så stod det could not migrate host. for more info see infinityward.com/hostmigration

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 1ghz:

var och lagade lite mat och sen när jag kom tillbaka så stod det could not migrate host. for more info see infinityward.com/hostmigration

Fortsätt trycka på find ****** men annars kan du ju försöka avinstallera spelet och installera spelet.

Permalänk
Medlem

har nu testat tagit bort routern och satt direkt i väggen utan framgång..

Permalänk
Skrivet av 1ghz:

har nu testat tagit bort routern och satt direkt i väggen utan framgång..

Hur är det med virussystemet? Provat inaktivera och söka efter servrar en gång? Uppdaterat punkbuster? osv osv osv..

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiSmidig:

Hur är det med virussystemet? Provat inaktivera och söka efter servrar en gång? Uppdaterat punkbuster? osv osv osv..

stängt av alla virusskydd/brandväggar, mw2 har väl inte punkbuster?

Permalänk

kollat hur många som spelar den modden du försöker joina ?

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Medlem

MW2 brukar vara väldigt segt, låt den söka i några minuter så ska du hitta något.

Permalänk
Skrivet av 1ghz:

stängt av alla virusskydd/brandväggar, mw2 har väl inte punkbuster?

Det har du ju rätt i, de använder ju vac..

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

kollat hur många som spelar den modden du försöker joina ?

kollat nu
0/0 total players in playlist
0 total players online

jag tycker då att det verkar lite skumt att det inte finns NÅN som spelar?

Skrivet av Or0s:

MW2 brukar vara väldigt segt, låt den söka i några minuter så ska du hitta något.

har väntat i typ 20 min nu, blir väl och starta upp och tabba och låta den vara i bakgrunden då.. :/

Permalänk
Medlem

idag samma fel! börjar bli lite små less på spelet,

Permalänk
Medlem

Det är din router.
Antar att du fått den från telia? Isåfall är det kört.
Jag har själv försökt fixa problemen med routern, googlat i timmar, ringt telias support, blivit vidarekopplad till premiumsupport, inte ens dom kunde hjälpa mig.
Telia har helt enkelt låst routern så problemet inte går att lösa.
De enda alternativen är att öppna upp routern, löda om nån kontakt så man kan installera ny mjukvara; eller köpa en annan.
Själv kommer jag förmodligen snart köpa en ny.
Det är problem med massor av andra spel också, inklusive WoW och tex. Company of Heroes, som inte går att spela online överhuvudtaget.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Det är din router.
Antar att du fått den från telia? Isåfall är det kört.
Jag har själv försökt fixa problemen med routern, googlat i timmar, ringt telias support, blivit vidarekopplad till premiumsupport, inte ens dom kunde hjälpa mig.
Telia har helt enkelt låst routern så problemet inte går att lösa.
De enda alternativen är att öppna upp routern, löda om nån kontakt så man kan installera ny mjukvara; eller köpa en annan.
Själv kommer jag förmodligen snart köpa en ny.
Det är problem med massor av andra spel också, inklusive WoW och tex. Company of Heroes, som inte går att spela online överhuvudtaget.

har testat utan och direkt i väggen..

Permalänk
Skrivet av 1ghz:

har testat utan och direkt i väggen..

Med vadå...bara ett modem? Vad har du för bredband?...Telia 30 VDSL? Har du då ett VDSLmodem?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Med vadå...bara ett modem? Vad har du för bredband?...Telia 30 VDSL? Har du då ett VDSLmodem?

fiber 100 med telefoni,tv

Permalänk
Skrivet av 1ghz:

fiber 100 med telefoni,tv

Måste du då ha den skitroutern från Thomson inkopplad....finns inget annat alternativ?
Det är ju som att ha värsta Ferrarin fast med Fiatmotor...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har samma problem när jag försökte lira med telias 30, men jag kör inte med telias skit modem utan jag kör med ett zyxel tripple play modem istället, portar öppna eller ej gör ingen skillnad alls.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Måste du då ha den skitroutern från Thomson inkopplad....finns inget annat alternativ?
Det är ju som att ha värsta Ferrarin fast med Fiatmotor...

har en gammal zonet zsr0104cp från typ 80talet..

Så det är helt omöjligt om man har Thomson TG789vn?

edit : testade med min gamla zonet router och fick då "NAT type : Open" men hittade i alla fall inga servrar..

Permalänk
Medlem

Den erfarenhet jag har av MW2 (nästan 600h speltid) så var det efter sista patchen som det tog en stund efter att man startat spelet som själva sökandet efter lobbys börjar. Det är bara att vänta tills det händer något. Står det "could not migrate host" så betyder det bara att du inte kunde bli host den gången. Har själv fått det meddelandet massor av gånger. Ha tålamod och försök igen bara

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Den erfarenhet jag har av MW2 (nästan 600h speltid) så var det efter sista patchen som det tog en stund efter att man startat spelet som själva sökandet efter lobbys börjar. Det är bara att vänta tills det händer något. Står det "could not migrate host" så betyder det bara att du inte kunde bli host den gången. Har själv fått det meddelandet massor av gånger. Ha tålamod och försök igen bara

har väntar till tillräcklig tycker jag, då jag åkte och tränade 11.15 och kom hem runt 14.30 och det har fortfarande inte hänt något när jag kom hem,

det verkar dock funka för dig?

börjar bli väldigt less på detta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1ghz:

har väntar till tillräcklig tycker jag, då jag åkte och tränade 11.15 och kom hem runt 14.30 och det har fortfarande inte hänt något när jag kom hem,

det verkar dock funka för dig?

börjar bli väldigt less på detta..

Oj jäklar så länge har jag aldrig behövt vänta. Sist jag provade var runt 2-3 veckor sen och då var det att jag fick vänta i bara drygt 5 minuter och sen funkade det. Det kanske har med din router att göra ändå isåfall.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Oj jäklar så länge har jag aldrig behövt vänta. Sist jag provade var runt 2-3 veckor sen och då var det att jag fick vänta i bara drygt 5 minuter och sen funkade det. Det kanske har med din router att göra ändå isåfall.

tycker det verkar skumt eftersom jag har testat min zonet och Thomson TG789vn
Nat type strict med Thomson
Nat type open med zonet = funkar ändå inte
Nat type strict = kabel direkt i väggen utan någon router

Permalänk
Medlem

Själv har jag också Telia skit routern från Thomson som man inte ens kan hänga på väggen och tar oerhört mycket plats men det funkar för mig, på alla spel bara bf3 som strular då jag måste stänga av upnp.
Det tar ungefär 5-10 minuter för mig med innan man joinar och det är ofta cirka 2k-4k spelare online varje dag så den borde hitta.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Själv har jag också Telia skit routern från Thomson som man inte ens kan hänga på väggen och tar oerhört mycket plats men det funkar för mig, på alla spel bara bf3 som strular då jag måste stänga av upnp.
Det tar ungefär 5-10 minuter för mig med innan man joinar och det är ofta cirka 2k-4k spelare online varje dag så den borde hitta.

vad i hel****?! vad har du gjort för att det ska funka? öppnat portar? UPnP? NAT type strict/open?

samma för mig får stänga av UPnP för att kunna spela bf3 men har försökt allt för att få mw2 att funka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1ghz:

vad i hel****?! vad har du gjort för att det ska funka? öppnat portar? UPnP? NAT type strict/open?

samma för mig får stänga av UPnP för att kunna spela bf3 men har försökt allt för att få mw2 att funka!

Ingen aning,har inte gjort något och det funkar bara helt enkelt och min nat type är strict fast det tar en oerhört lång tid.
Testat sitta en halvtimma vid datorn och väntat?

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Ingen aning,har inte gjort något och det funkar bara helt enkelt och min nat type är strict fast det tar en oerhört lång tid.
Testat sitta en halvtimma vid datorn och väntat?

ja, börjar fundera på om activision/Infinity Ward har dragit en rage quit på "huvudservern/IWnet"...

Permalänk
Medlem

kollade runt inne i routern och hittade att man kunde avaktivera thomsons brandvägg med det HJÄLPTE inte heller..

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1ghz:

kollade runt inne i routern och hittade att man kunde avaktivera thomsons brandvägg med det HJÄLPTE inte heller..

För mej tar det riktigt lång tid och komma in! Men jag brukar köra en private match sjuta hoppa runt lite! Men först provar jag joina andra som jag har på steam! Sen om jag kommer in då, Då kan jag joina riktigt snabbt! Fast jag har segt internet!

Hoppas det hjälpte lite! Sen brukar jag ta snd för det är flest som kör och det behövs inte många spelare . Även joina och dra joina och dra rätt många gånger! Sen när man har gjort det i ca 10 ggr. Då kan jag dra och joina sista gång sen väntar jag och då brukar jag komma in!

Good luck mate!

Permalänk
Medlem

Nu har jag då f*n testat precis ALLT men inget som funkar..