The Elder Scrolls Online

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

150 dollar = 97 kr.
Jag har absolut inga problem med detta så länge inte spelet förstörs som Blizzard gjorde med wow.
Att man måste köpa Emperial edition för att få alla raserna är dock idiotiskt så det förslår. Hoppas det blir det enda snedsteget de gör. Sälja Items ok, raser o klasser not ok.

Du kan dock köpa den digitala versionen som inte är så mycket dyrare än standard, även om det är idiotiskt att låsa en ras till en speciell utgåva. Hade varit smartare om de gjorde typ speciellt mount eller vanity pets. Inge XP rings, skattkarta och låsta raser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

150 dollar = 97 kr.
Jag har absolut inga problem med detta så länge inte spelet förstörs som Blizzard gjorde med wow.
Att man måste köpa Emperial edition för att få alla raserna är dock idiotiskt så det förslår. Hoppas det blir det enda snedsteget de gör. Sälja Items ok, raser o klasser not ok.

Du menar 15 dollar? Fast vi i Europa kommer inte att betala med dollarn utan euron/gbp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

150 dollar = 97 kr.

Kommer garanterat bli 12.99€ här i Sverige och det är med dagens växelkurs 12.99 EUR = 116.783 SEK, och sen kostar tex. World of Warcraft GameCard 228 kr (billigaste) för 2 månder i butikerna.
228 kr är 114 kr per månad.

Dock utgår jag från WoW och föregående MMOs som har haft samma prisplan.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

150 dollar = 97 kr.
Jag har absolut inga problem med detta så länge inte spelet förstörs som Blizzard gjorde med wow.
Att man måste köpa Emperial edition för att få alla raserna är dock idiotiskt så det förslår. Hoppas det blir det enda snedsteget de gör. Sälja Items ok, raser o klasser not ok.

Nu är det ju bara imperial man inte får med, och man kommer säkert kunna köpa loss det senare för en liten slant.

Jag tycker det är helt ok med delyx-editions och liknande, det är ju samma tänk som att man har förstaklassbiljetter på flyg etc - Man måste ju utnyttja betalningsviljan över hela spannet.

Eftersom spelet redan till att börja med är rätt dyrt kommer de nog få in ganska stor del av utvecklingskostnaden bara på det, sen kanske de har räknat med att hälften fortsätter i minst en månad eller liknande och då är de i hamn. Typ.

Kan ju också vara så att Elder Scrolls franchiset riktar sig mot en annorlunda målgrupp som är mer betalningsvillig. Jag tror att en betydande del av spelarna kommer vara fans av serien och inte i första hans MMO-spelare som letar efter en ny fix.

Jag tycker det är bra med F2P-spel, speciellt om själva spelet inte kostar någonting - Det funkar ju superbra på spel med få spelare för att bygga på antalet spelare rätt rejält - Folk ger ju folk, ingen vill ju spela i ett tomt MMO. Bättre 100 spelare där 90 spelar "gratis" än att ha 15 betalande spelare. Typ.

Nu tror ju inte jag att TESO kommer hålla så där fantastiskt länge det heller, det verkar vara jättemycket fokus på att levla upp men inte så mycket morötter när man väl är där. Den vanliga visan alltså. Men om de säljer 3 miljoner kopior och efter 2 månader bara har kvar 300,000 kanske det ändå blir en riktigt bra affär. Vad vet jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Grupp/klan i spelet?
Eller grupp/klan på någon ESO-hemsida?

Det är den privata beta servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orangu:

Det är den privata beta servern.

Eller alpha servern, hur man nu vill kalla den. Det är ju samma server

Permalänk
Avstängd

Tror ni att det kommer bli jobbigt med lagg osv när jag spelar från Sverige på NA? Har hittat den bästa guilden och vill verkligen inte spela ensam på EU.

Permalänk
Medlem

Nej det kommer inte vara några problem. Open Beta servrarna var ju i NA och det var inge problem med det. Vi körde EverQuest, Dark Age, Lineage 2 och GW2 på NA servrar, är inga probs, bara dundra på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ernesto:

Nej det kommer inte vara några problem. Open Beta servrarna var ju i NA och det var inge problem med det. Vi körde EverQuest, Dark Age, Lineage 2 och GW2 på NA servrar, är inga probs, bara dundra på.

Skönt. Hoppas inte på någon delay eller något sådant trams. Stör mig så sjukt mycket på det bara i EUW på LoL. Dessutom ska jag leda en större grupp nu så det skulle varit trist med lagg.

Permalänk
Skrivet av Bort:

Skönt. Hoppas inte på någon delay eller något sådant trams. Stör mig så sjukt mycket på det bara i EUW på LoL. Dessutom ska jag leda en större grupp nu så det skulle varit trist med lagg.

Du kommer få delay helt klart. Beroende på din leverantör o.s.v kan du få allt mellan 100-400 ms, det är ungefär vad vi ligger på i dagsläget med dagens teknologi.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheCouchNerd:

Du kommer få delay helt klart. Beroende på din leverantör o.s.v kan du få allt mellan 100-400 ms, det är ungefär vad vi ligger på i dagsläget med dagens teknologi.

Comhem? Fan vad jag hatar Comhem..

Permalänk
Skrivet av Bort:

Comhem? Fan vad jag hatar Comhem..

Vet inte vad Comhem får men du kan ju tanka ner Neverwinter och testa (deras servrar är i USA). Jag får 200-300ms själv, går ju spela men ibland kan det va störande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheCouchNerd:

Vet inte vad Comhem får men du kan ju tanka ner Neverwinter och testa (deras servrar är i USA). Jag får 200-300ms själv, går ju spela men ibland kan det va störande.

Fyfan, 300 ms kan jag knappast lira med.

Permalänk
Medlem

Det verkar som om utvecklarna suttit på två stolar - man vill naturligtvis attrahera de 20 miljoner kunder som köpt Skyrim. Men man vill också få folk att betala sin månadsavgift, så man använder de gamla vanliga belöningsmekanismerna som finns i alla MMOs med månatliga betalningsambitioner.

Enligt min mening så känns miljön ganska Elder Scrolls, men spelmekanismerna gör det inte. Disclaimer: Jag gillar verkligen idealen bakom Elder Scolls single player spelen.
Tyvärr är flera attraktiva aspekter hos singleplayer titlarna omöjliga i ett MMO. Lägg på att man inte har vågat/velat avvika särskilt mycket från standard MMO, och jag har svårt att se varför jag skulle lägga fem tusen på att spela det här spelet av och till under tre år framåt. Synd. Jag hade gladeligen kunna betala fast pris + expansioner, men iglar som vill fästa på mitt kontokort och suga, suga, suga - nej tack.
Dessutom var det, i det här spelet som i andra MMOs, skittråkigt att följa en story-line och sedan köra fast i den för att den krävde att man gjorde något steg tillsammans med andra. Jag förstår att man vill att folk skall spela ihop, men Rift och GW2 är exempel där man uppmuntrar ad-hoc samspel, utan att kräva att man bildar grupper, vilket alltid är ett skitsegt steg om man inte har en färdig grupp som man lirar med. De spelare som närmar sig det här spelet för att de gillat Elder Scrolls, och vill uppleva en större och rikare värld kommer att bli frustrerade av att de inte kan uppleva innehållet utan att tillhöra guilds eller ligga och sega i group-finders i hopp om att det skall kunna bildas någon grupp snabbt nog att du faktiskt skall hinna spela det du väntade på också.

Och de som har tid i livet att ägna sig åt MMOer mer hard-core kommer att bli frustrerade över att de helt enkelt inte är i tillräckligt fokus, de 20 miljonerna Skyrimspelarna var trots allt målgrupp nummer ett.

Enligt min mening hade det varit bättre om de gjort ett MMO som var mycket mer Elder Scrolls typiskt, mer kooperativt än med MMO stapelvarorna. Men då hade det nog varit svårare att få folk att betala månadsavgift.
Det känns tyvärr som om betalningsmodellen är det som spelet byggts omkring, dess fundamentala kärnvärde, snarare än någon särskild spelupplevelse.

Permalänk
Medlem

Jag håller lite med dig EntropyQ3.

--- Begränsningar mot gruppspel ---
Den uppfattningen jag fått hittils är att det känns som om att de har försökt gjort det svårare för folk att tex powerlevla och att man "tvingas" följa med i storyn för att få ut all story ur spelet som de har jobbat hårt på.

Detta visar sig tex i att man inte kan ta travel to player på ett vettigt sätt (ofta har man hamnat lika långt från spelaren man åker till fast åt motsatt håll), när man gör uppdrag i grupp så måste alla gruppmedlemmar göra alla stegen i varje quest, tex alla måste låsa upp dörren, alla måste lösa pusslet, alla måste plocka upp de där 5 lysande stenarna (eller vad det nu är) istället för att man får en gruppuppdatering.

Vilket gör det hela svårt att komma in i spelet i grupp, vilket gör upplevelsen till en singleplayerupplevelse i MMO miljö. De gånger då det däremot INTE måste göra varje grej själv, är när en person ska dödas, då kan man komma dit, se fienden, se en hop med slumpmässiga spelare stå där och döda NPCn och vips så har du klarat questen på 3 sekunder :S

-- Springandes överallt ---
Sen är det väldigt mycket springande överallt, och i Elder Scrolls spelen så springer man en del i naturen, men när man ska göra quests så fast-travlar man överallt, utom när man ska till nya ställen, jag har inget emot att det är 50 mil mellan två uppdragspunkter, bara jag inte behöver spendera mer än 10 sekunder på att ta mig mellan, för att prata med någon som säger "oh no, go back to the first guy and tell him i said hi" eller något

Och det stämmer inte med den uppfattningen du har fått EntrophyQ3...

--- Klasser ---
Det känns som om att de har försökt lägga frihet för att man ska kunna skapa sin egen karaktär, med många olika färdigheter osv, men samtidigt så känns de 4 klasserna fruktansvärt begränsade, och det finns INGEN information what so ever om vilka stats och skills som varje ras och/eller klasserna ger dig i spelet sen. Det ska man helt enkelt bara VETA? Eller ska man bara ta det man tycker SER och LÅTER häftigt när man skapar sin karaktär? Jag tycker att det är motsägelsefullt. Och det faktum att alla raser har extra fördelar med olika vapenklasser och armorklasser osv tycker jag är väldigt förvånande då om man tex vill spela en Bågskytt med Light armor då MÅSTE man välja <insert ras som ger bonus för bågskytt> tillsammans med klassen <insert klass som ger bonus till light armor>, och det känns väldigt begränsande, för ett spel som ska vara fritt och ha stora valmöjligheter och "öppet för allt" :S

--- Slutsats ---
Jag kommer spela det här spelet när det släpps, men jag är skeptisk på vissa saker, som jag tycker/hoppas att de fixar sen betan. Men jag tror samtidigt inte att de kommer göra några ändringar i spelet, utan kommer fokusera på att få spelet att fungera (för det har inte varit klockrent i betasessionerna hittils tycker jag, speciellt inte för att försöka slå ett spelarrekord!).

Ang f2p / p2p så föredrar jag p2p, håller "snåljåparna" en viss kategori av spelare borta, de som vill spela kan lägga pengar på det, samt att jag starkt ogillar företagens lösning för att tjäna pengar i f2p! Man ska ha tillgång till allt i spelet utan att behöva lägga pengar i spelet, med p2p så har alla samma förutsättninar!

Mycket negativt i min post, men över lag så är jag ändå ganska nöjd med spelet som sagt och jag kommer försöka spela det, även om det nog inte kommer kännas som ett Elder Scrolls spel riktigt, för att det går inte att göra ett balanserat MMO av en Elder Scrolls upplevelse (Då det fokuserar på EN spelare/karaktär hela tiden)

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znurf:

Ang f2p / p2p så föredrar jag p2p, håller "snåljåparna" en viss kategori av spelare borta, de som vill spela kan lägga pengar på det, samt att jag starkt ogillar företagens lösning för att tjäna pengar i f2p! Man ska ha tillgång till allt i spelet utan att behöva lägga pengar i spelet, med p2p så har alla samma förutsättninar!

Fast nu har de ju inte samma förutsättningar pga. hur de gjort med CE.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Det verkar som om utvecklarna suttit på två stolar - man vill naturligtvis attrahera de 20 miljoner kunder som köpt Skyrim. Men man vill också få folk att betala sin månadsavgift, så man använder de gamla vanliga belöningsmekanismerna som finns i alla MMOs med månatliga betalningsambitioner.

Enligt min mening så känns miljön ganska Elder Scrolls, men spelmekanismerna gör det inte. Disclaimer: Jag gillar verkligen idealen bakom Elder Scolls single player spelen.
Tyvärr är flera attraktiva aspekter hos singleplayer titlarna omöjliga i ett MMO. Lägg på att man inte har vågat/velat avvika särskilt mycket från standard MMO, och jag har svårt att se varför jag skulle lägga fem tusen på att spela det här spelet av och till under tre år framåt. Synd. Jag hade gladeligen kunna betala fast pris + expansioner, men iglar som vill fästa på mitt kontokort och suga, suga, suga - nej tack.
Dessutom var det, i det här spelet som i andra MMOs, skittråkigt att följa en story-line och sedan köra fast i den för att den krävde att man gjorde något steg tillsammans med andra. Jag förstår att man vill att folk skall spela ihop, men Rift och GW2 är exempel där man uppmuntrar ad-hoc samspel, utan att kräva att man bildar grupper, vilket alltid är ett skitsegt steg om man inte har en färdig grupp som man lirar med. De spelare som närmar sig det här spelet för att de gillat Elder Scrolls, och vill uppleva en större och rikare värld kommer att bli frustrerade av att de inte kan uppleva innehållet utan att tillhöra guilds eller ligga och sega i group-finders i hopp om att det skall kunna bildas någon grupp snabbt nog att du faktiskt skall hinna spela det du väntade på också.

Och de som har tid i livet att ägna sig åt MMOer mer hard-core kommer att bli frustrerade över att de helt enkelt inte är i tillräckligt fokus, de 20 miljonerna Skyrimspelarna var trots allt målgrupp nummer ett.

Enligt min mening hade det varit bättre om de gjort ett MMO som var mycket mer Elder Scrolls typiskt, mer kooperativt än med MMO stapelvarorna. Men då hade det nog varit svårare att få folk att betala månadsavgift.
Det känns tyvärr som om betalningsmodellen är det som spelet byggts omkring, dess fundamentala kärnvärde, snarare än någon särskild spelupplevelse.

Precis det jag velat uttrycka men inte hittat i ord.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Znurf, det där med springandet! Jag minns hur wow var det första halvåret. Man var skogstokig på allt springande, speciellt questerna i Elwyn forrest där man i stort sett sprang 80% av tiden man tillbringade där upp till lvl 9. Man klagade o klagade...sen när wow la in flightpaths överallt och folk fick flying mounts krypte världen och blev sååå tråkig på något sätt. Pest eller kolera alltså....men man hade mer upplevelser i det gamla wow på något sätt,

Det finns klasskills förklaringar osv på http://www.ign.com/wikis/elder-scrolls-online/Races

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Detta tyckte jag var intressant.

Citat:

Collision detection with NPCs just got put in.
You can also now skip the starter islands and go straight to the first city in your area. You can port back to starter islands if you want.
Mob difficulty increase slightly starting at level 5.
Buffs and nerfs to class abilities
Fixed an issue where many abilities were not properly obeying line of sight rules.

http://www.reddit.com/r/elderscrollsonline/comments/1yp48p/st...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znurf:

.. massa bra saker..

Jag håller med dig i det mesta förutom det där med klasserna - Man kan spela precis som man vill, med vilken ras som helst och vilken klass som helst, det är det man måste annama ordentligt, men det är svårt när man är van med arketyper. Man kommer inte heller, precis som i många andra moderna MMOS, komma undan med att bara spela en typ av gubbe, man måste bredda sig och planera minst två olika inriktningar. Du kan som sagt utan att vara dålig alls, köra en nightblade i full rustning med sword + shield och vara hemskt bra på att ta stryk, och du kan vara dragon knight i klänning med en firestaff.

Bara för att en "Templar" klassiskt är någon form av riddare behöver man inte spela den som det alls, man är precis lika bra, och ibland bättre, på att springa runt i light armour och dubbla knivar än vad en nightblade är.

Det där med att springa runt avskyr jag - Jag hatar "fedex" quester (spring dit, döda tre ekorrar/lämna brev, spring tillbaka) och föredrar att bara slåss hela tiden, gärna enbart mot spelare.

Sen att det inte funkar så bra att groupa håller jag också med om, lite synd faktiskt men massor av MMOs gör fel på det där - Jag tror det är för att de som gör spelen faktiskt inte är gruppspelare, utan sådana som växt upp med WoW och levlat själv 1-60 för att sedan spendera sin online-tid med att göra daily repeatable quests

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znurf:

--- Begränsningar mot gruppspel ---
Den uppfattningen jag fått hittils är att det känns som om att de har försökt gjort det svårare för folk att tex powerlevla och att man "tvingas" följa med i storyn för att få ut all story ur spelet som de har jobbat hårt på.

Detta visar sig tex i att man inte kan ta travel to player på ett vettigt sätt (ofta har man hamnat lika långt från spelaren man åker till fast åt motsatt håll), när man gör uppdrag i grupp så måste alla gruppmedlemmar göra alla stegen i varje quest, tex alla måste låsa upp dörren, alla måste lösa pusslet, alla måste plocka upp de där 5 lysande stenarna (eller vad det nu är) istället för att man får en gruppuppdatering.

Vilket gör det hela svårt att komma in i spelet i grupp, vilket gör upplevelsen till en singleplayerupplevelse i MMO miljö. De gånger då det däremot INTE måste göra varje grej själv, är när en person ska dödas, då kan man komma dit, se fienden, se en hop med slumpmässiga spelare stå där och döda NPCn och vips så har du klarat questen på 3 sekunder :S

I beta hade jag naturligtvis ofta den erfarenheten - man hade ett uppdrag som hade varit svårt/omöjligt, men man kunde haka på i kölvattnet på ett gäng och vandra förbi liken av deras framfart. Om man sedan höll sig framme och kastade en näve grus på Stora Stygga Vargen, så hade man fixat den questen! Problemet med det, (förutom att det inte precis känns som heroic fantasy;)), är att det är helt avhängigt hur mycket folk det är på servern. Vilket är ett problem med gruppspel i MMOer generellt, om man inte är organiserad i stora guilds kan det vara svårt att hitta folk att spela med. Ju fler som behöver organiseras, ju längre tid man måste vara uppbunden i köer och sedan i instansen, desto sämre funkar det för att falla till en enligt mig ohållbar nivå när servrarna blir lite glesare, och alla gamlingarna är upptagna med sitt endgame grindande, eller att snacka med guildvännerna på chat.

Det är också ett problem som är helt främmande för gamla Elder Scrolls spelare.

Gruppspel känns som något de inte riktigt fått kläm på ens i nivå med andra samtida MMOer, och som är ett knepigt problem generellt. Varianter både på GW2/Rift ad hoc gruppspel, respektive D&DOnline som skalar dungeon-instance svårigheten efter hur stor grupp som ger sig in skulle kunna utvecklas vidare kanske. Inte vet jag. Men problemen med 5xsingle player upplevelsen som Znurf påtalar, och att man tvingas/kan promenera igenom quests i ryggen på en skövlande mongolhord är olyckliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Jag håller med dig i det mesta förutom det där med klasserna - Man kan spela precis som man vill, med vilken ras som helst och vilken klass som helst, det är det man måste annama ordentligt, men det är svårt när man är van med arketyper. Man kommer inte heller, precis som i många andra moderna MMOS, komma undan med att bara spela en typ av gubbe, man måste bredda sig och planera minst två olika inriktningar. Du kan som sagt utan att vara dålig alls, köra en nightblade i full rustning med sword + shield och vara hemskt bra på att ta stryk, och du kan vara dragon knight i klänning med en firestaff.

Bara för att en "Templar" klassiskt är någon form av riddare behöver man inte spela den som det alls, man är precis lika bra, och ibland bättre, på att springa runt i light armour och dubbla knivar än vad en nightblade är.

Det där med att springa runt avskyr jag - Jag hatar "fedex" quester (spring dit, döda tre ekorrar/lämna brev, spring tillbaka) och föredrar att bara slåss hela tiden, gärna enbart mot spelare.

Sen att det inte funkar så bra att groupa håller jag också med om, lite synd faktiskt men massor av MMOs gör fel på det där - Jag tror det är för att de som gör spelen faktiskt inte är gruppspelare, utan sådana som växt upp med WoW och levlat själv 1-60 för att sedan spendera sin online-tid med att göra daily repeatable quests

Jag menar inte att man inte KAN spela alla klasser, självklart kan man spela magiker med svärd, och det fungerar.

Det jag menar är att (jag kommer inte ihåg exakt vem som hade vad) men säg att en Orc har bonus till Heavy Armor och en High Elf har bonus till Archery, då kommer du att vilja välja High Elf om du ska spela med båge, för att du har 15% bonus till det vapnet, och det tycker jag är synd, för att det betyder att man kommer se 85% av alla archers som High Elfs Jag kommer inte ihåg exakt vem som hade vilka bonusar så ni får ha överseende med det

En annan sak jag tyckte var knepig var att man inte verkade kunna dyka under vatten i betan? Som Argonian bör man kunna andas under vatten som en specialskill, men den är då helt bortblåst om man inte ens kan dyka?

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znurf:

Jag menar inte att man inte KAN spela alla klasser, självklart kan man spela magiker med svärd, och det fungerar.

Det jag menar är att (jag kommer inte ihåg exakt vem som hade vad) men säg att en Orc har bonus till Heavy Armor och en High Elf har bonus till Archery, då kommer du att vilja välja High Elf om du ska spela med båge, för att du har 15% bonus till det vapnet, och det tycker jag är synd, för att det betyder att man kommer se 85% av alla archers som High Elfs Jag kommer inte ihåg exakt vem som hade vilka bonusar så ni får ha överseende med det

Ras-bonusen är bara XP-gain till det vapnet. Så en Elf levlar då upp sin båge 15% snabbare. Men som sagt, man kommer inte kunna köra med bara en vapensort och om det går 15% fortare att levla upp det enda vapnet gör nog varken från eller till i slutändan.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Det är riktigt härliga tillägg dom gjort. Imponerande!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som förköpt spelet på hemsidan? Jag försöker köpa Emperial edition men sidan godkänner inte min adress Får "Saving billing address failed. No postal code with city and no special characters, use only letters a-z." Hur jag än gör
I fält Adress skriver jag min gatuadress Tex "minväg 178" i andra fältet vill dom ha våningen då skriver jag first, City är Trollhättan Såklart.
Några tips?

EDIT: Det löste sig, Trollhattan skulle det ju vara såklart.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jag har köpt det på hemsidan, men jag köpte den dyrare digitala versionen, så jag tror inte att de var så petiga med adressen då Det fungerade iaf utan problem för mig

Fick dessutom en Beta Invite nyss, med en extra key för "a friend of your choice" Synd att jag jobbar i helgen Blir lite spelande Tur att man har många vänner som är sugen på en nyckel

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

Så då har man köpt Emperial edition BRING IT ON!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd

Ska ni spela på NA eller EU vid release?
Varför kan inte Zenimax göra som WoW och ha fungerande servrar som stöttar alla regioner?