The Elder Scrolls Online

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dalkiel:

@IceDread Nu har jag inte följt din posthistoria längre än den här sidan och nu ett par sidor tillbaka för att se om jag missat något men det som framgår tydligt är att du är rejält störd på att Imperialrasen kommer med Imperialedition och jag funderade om det är något annat väsentligt dom brutit och ändrat förutsättningarna på som jag missat än det du diffust hävdade om Imperial och material i form av quests, utrustning, utseende, crafting och content som egentligen i slutänden handlar om utseende och ett par ras-specifika skills såsom alla klasser har. Så om det är principen att Imperialedition har en ras som inte ingår i det vanliga köpet där skillnaden mot övriga raser är kosmetisk är jag tillbaka vid pja. Men men, to each his own..

Edit, rasen kommer i Imperial edition inte collectors..

Finns inget som heter Collectors Edition, det heter Imperial Physical Edition.

Permalänk
Medlem

Ja, jag hade skrivit collectors edition felaktigt först men ändrat det till imperial edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Det är kanske du som borde läsa på lite. För det första så är Imperial rasen en av fyra människoraser så det enda som skiljer sig åt är namnet. Utseendet är detsamma som redguard, nord och breton förutom hudfärgen. Imperial-utrustningen kommer alla att kunna crafta precis som alla andra sorters utrustning, det är något man låser upp längre fram i spelet. Jag vet inte vad du menar med "material i form av quests".. Ifall det är treasure maps du pratar om så är det inget speciellt förutom lite extra gold och kanske en item du kommer byta ut vilken sekund som helst. Om du förköper spelet så kommer du kunna gå med vilken "fraktion" som helst oavsett ras, har inget med imperial rasen att göra. Du var heller inte tydlig angående närstrid, men enligt mitt tycke så var det inget fel på att vara melee i PvE, PvP har jag inte testat men vad jag har hört från andra så var det inga problem vs ranged även i 20v20. Det med dazed är ju bara löjligt, om de springer iväg så har du två olika saker som kallas för "Stun" och "Slow" det finns tillräckligt med spells för varje klass att utföra dem två jobben. Ifall du finner att använda spells som Stun/Slow löjligt så är det nog på tiden att du pensionerar dig från PvP, alla spel som har PvP har spells som man använder för att slowa/stunna motståndare med. Jag har aldrig hört någon klaga på att spel måste ha daze funktioner för att man ska klara av att PvPa. Jag kan hålla om att range har det enklare, men i vilket spel har de det inte?

Att alla skulle kunna crafta imperial utrustning har inte framgått, vart har du sett det? Det har bara framgått i intervjuer att imps kan det.
Visst, de som förköper liret kan lira på vilken allians de vill, de som inte gör det måste betala mer för att kunna ta del av hela materialet genom att köpa imps. Det kallas pay 2 play som de bakar in i sitt koncept.
Ang. närstrid så har jag inte sett en enda haft en chans, det är ranged som gäller. Närdstridsgubbar får vänta länge innan de kan göra något eller vara med i en stor zerg som är större än fienden, då har de en möjlighet.

Dazed är inte alls löjligt, ställ dig på en mur ett tag och se ut över några strider, många springer runt som yra höns fram och tillbaka... då får du se något riktigt löjligt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalkiel:

@IceDread Nu har jag inte följt din posthistoria längre än den här sidan och nu ett par sidor tillbaka för att se om jag missat något men det som framgår tydligt är att du är rejält störd på att Imperialrasen kommer med Imperialedition och jag funderade om det är något annat väsentligt dom brutit och ändrat förutsättningarna på som jag missat än det du diffust hävdade om Imperial och material i form av quests, utrustning, utseende, crafting och content som egentligen i slutänden handlar om utseende och ett par ras-specifika skills såsom alla klasser har. Så om det är principen att Imperialedition har en ras som inte ingår i det vanliga köpet där skillnaden mot övriga raser är kosmetisk är jag tillbaka vid pja. Men men, to each his own..

Edit, rasen kommer i Imperial edition inte collectors..

Jag tycker det är rejält fult att ta mer betalt för folk för att få tillgång till 100% av spelet.
Det är också något som kan nästan bli ett måste för de som inte förköper spelet om de vill ha samma förutsättningar som de som förköpte liret.
De mixar standard betalningsmodellen med pay 2 play modellen.
I tidigare intervju så berätta de att imps kan crafta och använda imps utrustning, ingen vet vilken balans det är på det.
Det är ett fult upplägg helt enkelt, uppenbarligen om ni kollar reviews så är jag inte ensam med att tycka detta. Kanske har ni blivit vana med denna stil dock som inte reagerar på det?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

@IceDread

I början av ett spel innan metan satt sig brukar många gå range för att "safea". GW2 var i princip skyttegravskrig där guardians stod och lobbade scepterbollar på varandra i början. Allt eftersom folk lärde sig spelet började koordinerade meleebollar bli den definitiva metan. Detta tror jag kommer gälla även i ESO då man t.o.m kan se HP:t på sin grupp genom ett raidui (GW2's 5-mannagrupper underlättar inte) och det kommer vara lättare att använda dedikerade healers. Samtidigt kan man bygga rena tankkaraktärer till frontline i ännu högre grad än GW2.

Håller tummarna för att en go blandning av koordinerad melee och casters i periferin blir det som funkar bäst samtidigt som goda möjligheter ges att straffa stora zergs.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

@IceDread du har missförstått vad Imperial ger, det är ingen gear med unika egenskaper utan det är precis samma som om du skulle crafta det i Orc-style. Och racialboken för det.droppar som för övrigt raser. Se tex http://segmentnext.com/2014/02/04/the-elder-scrolls-online-im...

Sen om range/icke range i pvp, man kan ju alltid speca så man har någon ranged skill och vid 15 får man även andra weaponsetet som gjorde att det gick väldigt snabbt att swappa gear och skills. Man ska nog inte dra för många växlar av betahelgens okordinerade kaos heller, det är ingen skillnad mot många andra tidigare spel där det fungerat. Det blir annorlunda med mer koordinering och samspelhet. Bara en sak som att folk börjar rezza..

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Att alla skulle kunna crafta imperial utrustning har inte framgått, vart har du sett det? Det har bara framgått i intervjuer att imps kan det.
Visst, de som förköper liret kan lira på vilken allians de vill, de som inte gör det måste betala mer för att kunna ta del av hela materialet genom att köpa imps. Det kallas pay 2 play som de bakar in i sitt koncept.
Ang. närstrid så har jag inte sett en enda haft en chans, det är ranged som gäller. Närdstridsgubbar får vänta länge innan de kan göra något eller vara med i en stor zerg som är större än fienden, då har de en möjlighet.

Dazed är inte alls löjligt, ställ dig på en mur ett tag och se ut över några strider, många springer runt som yra höns fram och tillbaka... då får du se något riktigt löjligt.

Här finns svar på att alla kommer att kunna crafta imperial gear, och att imperials inte har någon som helst övertag över andra raser. Källa Elder Scrolls Online officiella hemsida

Do people who order the Imperial Edition gain a big gameplay advantage over those who don’t? – Sven Denteu

No. With the Imperial Edition you get the opportunity to play as a rogue Imperial who has broken from their Daedra worshipping ways, and you get a unique racial skill line of equal gameplay impact to other races’ unique racial skill lines. As an Imperial you also get a mount and the automatic ability to craft items into the Imperial style. All non-Imperial races can also learn this ability after locating the corresponding racial motif. Imperials do not begin the game in a unique starting location or via a separate quest, but they can start in any alliance as befits their status as un-aligned outcasts of their own Province. Being an Imperial includes a racial skill line that offers unique gameplay opportunities, but there is not an overall gameplay advantage. It is an opportunity to set yourself visually apart in the lands of Tamriel.

Gameplay benefits within this edition have been designed to avoid bestowing unfair advantages over players who do not purchase this special edition. This is cool content designed for some of our biggest fans who wish to have something different from other collector’s editions in the market. The only other alternative would have been to offer a collector’s edition that offers no in-game items whatsoever. That simply didn’t seem fair to fans who are excited about the game and want some special digital items.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Här finns svar på att alla kommer att kunna crafta imperial gear, och att imperials inte har någon som helst övertag över andra raser. Källa Elder Scrolls Online officiella hemsida

Do people who order the Imperial Edition gain a big gameplay advantage over those who don’t? – Sven Denteu

No. With the Imperial Edition you get the opportunity to play as a rogue Imperial who has broken from their Daedra worshipping ways, and you get a unique racial skill line of equal gameplay impact to other races’ unique racial skill lines. As an Imperial you also get a mount and the automatic ability to craft items into the Imperial style. All non-Imperial races can also learn this ability after locating the corresponding racial motif. Imperials do not begin the game in a unique starting location or via a separate quest, but they can start in any alliance as befits their status as un-aligned outcasts of their own Province. Being an Imperial includes a racial skill line that offers unique gameplay opportunities, but there is not an overall gameplay advantage. It is an opportunity to set yourself visually apart in the lands of Tamriel.

Gameplay benefits within this edition have been designed to avoid bestowing unfair advantages over players who do not purchase this special edition. This is cool content designed for some of our biggest fans who wish to have something different from other collector’s editions in the market. The only other alternative would have been to offer a collector’s edition that offers no in-game items whatsoever. That simply didn’t seem fair to fans who are excited about the game and want some special digital items.

Dold text

Jag tycker nog fortfarande att det inte är rätt av dem att göra så.
Okej med mountet, pet och andra vanity saker. Men en ras som dessutom kan välja alliance.

Jag tycker dem har tagit just "collectors" eller "imperial" som dem döpt det till, till en helt ny icke okej nivå.
Jag kan köpa som i t.ex. Diablo 3s fall där man fick ett par vingar, gav mig ingenting, utan BARA visuellt.
Men hur obetydlig dem än gjort Imperial, så kvarstår ju dock att dem kommer ha en egen skilline, som antagligen kommer vara bäst för någon klass. Men inte nog med det, det är den enda rasen som kommer få välja alliance(förutsatt att du inte förbeställde).

Vilket jag också tycker är helt absurt, varför ska folk som förbeställer få välja alliance? antingen så håller man väl sig till loren och alla raser är i sina allianser, eller så gör man det inte, men då ska även ALLA ha möjlighet att välja alliance oavsett ras, och oavsett om du förbeställt det eller inte.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Jag tycker nog fortfarande att det inte är rätt av dem att göra så.
Okej med mountet, pet och andra vanity saker. Men en ras som dessutom kan välja alliance.

Jag tycker dem har tagit just "collectors" eller "imperial" som dem döpt det till, till en helt ny icke okej nivå.
Jag kan köpa som i t.ex. Diablo 3s fall där man fick ett par vingar, gav mig ingenting, utan BARA visuellt.
Men hur obetydlig dem än gjort Imperial, så kvarstår ju dock att dem kommer ha en egen skilline, som antagligen kommer vara bäst för någon klass. Men inte nog med det, det är den enda rasen som kommer få välja alliance(förutsatt att du inte förbeställde).

Vilket jag också tycker är helt absurt, varför ska folk som förbeställer få välja alliance? antingen så håller man väl sig till loren och alla raser är i sina allianser, eller så gör man det inte, men då ska även ALLA ha möjlighet att välja alliance oavsett ras, och oavsett om du förbeställt det eller inte.

Det kommer väldigt sannolikt gå att låsa upp även in-game. De har pratat mycket om att storyn "öppnar upp sig" vid max-lvl. Vad gäller imperials är det bara ett annat skin för människorna, inget särskilt intressant egentligen.

Visa signatur

LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Det kommer väldigt sannolikt gå att låsa upp även in-game. De har pratat mycket om att storyn "öppnar upp sig" vid max-lvl. Vad gäller imperials är det bara ett annat skin för människorna, inget särskilt intressant egentligen.

Det vet du ju inte än? dem kommer ju säkerligen att ha racials, och dem kommer ju säkert vara dem bästa för en specifik spelstil, så är ju alla andra saer utformade?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Det vet du ju inte än? dem kommer ju säkerligen att ha racials, och dem kommer ju säkert vara dem bästa för en specifik spelstil, så är ju alla andra saer utformade?

Vi vet inte heller att dessa saker kommer vara exklusiva för preorder/Imp-edition.

Racials är i sin nuvarande form är mest fluff och följer Impsen mönstren från tidigare spel är det inte så mycket att hetsa upp sig över ändå. Återstår alla DR's på maxlvl kommer dessutom alla sorters små bonusar bli helt irellevanta då man bygger mot många olika stats.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Från de vaga svar jag sett har det verkat som att det kan gå att låsa upp möjligheten till imperialrasen ingame. Hur det än blir med deras imperials racials så är det bara spekulationer än så länge då skillsen inte är kända, men från vad som tydligt sagts är att det inte ska vara obalanserat, det återstår att se helt enkelt. Det är ju heller inte alla racials som är från vad det ser ut som av typen att det inte skulle gå att kompensera för det med gear, enchants eller stat allocation, men det skulle inte förvånad mig om någon av dom är tex liknande argonians Increases swimming speed by 50%..

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Om du kollar exempel WoW så sägs det att exempel troll ska vara bäst för warlocks. Men ifall du kollar på på en troll warlock med samma gear som en undead warlock så är det en väldigt liten skillnad förutsatt att båda spelarna är lika bra. Samma sak kommer att gälla här, ifall du nu inte bryr dig om den lilla extra bråkdelen i damage output. Racials har aldrig spelat en stor roll egentligen. Det viktiga är att man trivs med rasen man väljer om du nu inte bryr dig om max 1% dps om inte ens det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Om du kollar exempel WoW så sägs det att exempel troll ska vara bäst för warlocks. Men ifall du kollar på på en troll warlock med samma gear som en undead warlock så är det en väldigt liten skillnad förutsatt att båda spelarna är lika bra. Samma sak kommer att gälla här, ifall du nu inte bryr dig om den lilla extra bråkdelen i damage output. Racials har aldrig spelat en stor roll egentligen. Det viktiga är att man trivs med rasen man väljer om du nu inte bryr dig om max 1% dps om inte ens det.

Jo jag vet om att det kanske handlar om minimala vinster/förluster. MEN för många, så även för mig så blir vetskapen om att B är bättre än A för det som ska spelas, så blir det genast problem. Jag vill ha de absolut bästa förutsättningarna för den klass jag ska spela, hatar vetskapen om att B är bättre än A.

Men även bortsett från det, så är ju imperials en fri ras som får välja alliance, vilket även det är en ganska stor grej tbh

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Jo jag vet om att det kanske handlar om minimala vinster/förluster. MEN för många, så även för mig så blir vetskapen om att B är bättre än A för det som ska spelas, så blir det genast problem. Jag vill ha de absolut bästa förutsättningarna för den klass jag ska spela, hatar vetskapen om att B är bättre än A.

Men även bortsett från det, så är ju imperials en fri ras som får välja alliance, vilket även det är en ganska stor grej tbh

Jag tycker det är en bra grej att de har infört imperial edition. På det viset får de trogna fansen något extra. Det jag inte gillar dock är att man kan uppgradera till imperial edition i efterhand ifall man vill. Det känns som att de vill mjölka hela konceptet.

Permalänk
Medlem

Eller så är det inte en stor grej eller ens en grej, det är högst subjektivt, det kommer inte ge någon allians en fördel i alla fall.

Faktum kvarstår att i nuläget är de eventuella spelmässiga fördelarna som rasen kan ha utifrån skillsen enbart spekulerade. Så rent krasst handlar det om att bli förbannad på förhand för något som möjligtvis kan inträffa och måla upp det som en stor oförrätt. Möjligtvis kan det också vara så att det ingame går att låsa upp rasen så att alla får samma möjlighet att skapa en imperial i slutändan men det verkar inte alls vara samma shitstorm från de som köpt Imperial edition om den möjligheten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Dold text

Det gör för visso situationen bättre med jag gillar det inte, tycker det är ett fult sätt att tjäna extra pengar på folk, framförallt de som upptäcker detta lir när det inte går att förbeställa eller för de som är emot att förköpa något.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

@IceDread

I början av ett spel innan metan satt sig brukar många gå range för att "safea". GW2 var i princip skyttegravskrig där guardians stod och lobbade scepterbollar på varandra i början. Allt eftersom folk lärde sig spelet började koordinerade meleebollar bli den definitiva metan. Detta tror jag kommer gälla även i ESO då man t.o.m kan se HP:t på sin grupp genom ett raidui (GW2's 5-mannagrupper underlättar inte) och det kommer vara lättare att använda dedikerade healers. Samtidigt kan man bygga rena tankkaraktärer till frontline i ännu högre grad än GW2.

Håller tummarna för att en go blandning av koordinerad melee och casters i periferin blir det som funkar bäst samtidigt som goda möjligheter ges att straffa stora zergs.

Jag tror merparten av pvp inte kommer bestå av bra spelare. Eftersom det behövs en bra grupp för att lyckas med närstrid så har de det svårare. Du kan inte bara sticka iväg och gå med i en random grupp och förvänta dig samma typ av framgång som du kan om du kör avstånd.

För att lyckas där krävs det bra spelare och närstridsspelaren själv får ju inte vara för dålig heller. Dåliga lirare kan troligen alltid stå på avstånd och lära sig den biten men troligen inte närstridsbiten, jag är av uppfattningen att det krävs mer iq för att klara det än avstånd. Eftersom mmo's sällan fiskar fram någon meningsfyll form av stats så kan vi utgå från wot i stället, där skulle jag hävda att 75% minst är newbies/noobs. Därmed blir det svårt för dessa..

Så låt säga att du vill bygga upp en bra grupp eller gille, hur gör du det, hur vet du om någon kan lira bra eller ej? Finns det K/D, damage/damage taken etc stats att tillgå? Jag har inte sett det. Det lär bli en hel del upptränande av taktiker och se se vilka som klarar sig eller inte lär bli svårt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av 1Z3C0LD:

så är ju imperials en fri ras som får välja alliance, vilket även det är en ganska stor grej tbh

Det kan alla raser göra, under förutsättning att du lägger en preorder.

Jag är övertygad om att Zenimax kommer att implementera den möjligheten även ingame någon tid efter release. Att ge spelare som tillkommer efter release ett permanent handikapp, är dålig business. Dessutom är det en möjlighet för Zenimax till att tjäna ytterligare några slantar, vilket de inte kommer att missa.

Permalänk
Medlem

personligen så bryr inte jag mig i imperialbonusen, var faktiskt beredd på att imperials skulle släppas som spelbara i form av en expansion efter något år, kanske lite fult gjort att släppa dem redan nu i en dyrare utgåva....

"play and race in any alliance" däremot är jag inte så värst glad över då det är en typisk grej som skulle passa i en eventuell cashshop, vilket jag inte alls är något intresserad av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Hmm, då måste jag ha något strul med min version då jag inte kan säga att det flyter bra. Jag kör 1920x1200 och får ca 30-45FPS med mitt 780 ti med strax under max-inställningar, och visst ser det bra ut, men Skyrim t.ex. flyter väldigt mycket bättre, och det ganska rejält pimpat.

Jag ska ge spelet lite med tid, än är jag inte övertygad. Jag gissar att mina 5+ år i WoW satt sina spår, tyvärr.

Jag fck runt 45-60 fps i städerna och 70+ utanför. Detta med allt max (även slidern för view distance). Däremot jobbade grafikkortet (EVGA 780 Ti) bara på 700 MHz av 1200 MHz. (Kan varit buggat då jag tabbade ut och in otaliga gånger under de långa laddningarna, vågade heller inte starta om då jag inte ville ladda allt igen...)
Satte jag på ett annat spel samtidigt gick frekvensen upp till normala 1200 MHz.

Någon annan som haft samma problem?

Permalänk
Avstängd

Jeg hører at bueskyting er så forenklet at det virker veldig dumt. Auto hit funksjon av hva jeg har skjønt.

Permalänk
Medlem

Play any alliance borde vara förbehållet Imperials tycker jag... Kan bli för mycket fruktsallad över det hela annars.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Skrivet av Decoman:

Jeg hører at bueskyting er så forenklet at det virker veldig dumt. Auto hit funksjon av hva jeg har skjønt.

Du lyssnar på fel folk.

Auto-attack finns inte i tESO.

Permalänk
Avstängd

Slik jeg forstår det så er det ikke mulig å sikte på et monster (som om det var noe slags hit detection), fordi pila vil finne veien mot monsteret på egen hånd, slik at det å sikte på et monster ikke har noe for seg, annet enn for å peke bua i en generell retning som peker mot monsteret.

Har jeg misforstått?

Hm, ok, det er kanskje galt å kalle det som jeg tenkte på, for "auto hit", men jeg har ikke noe annet ord for dette akkurat nå.

Permalänk
Skrivet av Decoman:

Slik jeg forstår det så er det ikke mulig å sikte på et monster (som om det var noe slags hit detection), fordi pila vil finne veien mot monsteret på egen hånd, slik at det å sikte på et monster ikke har noe for seg, annet enn for å peke bua i en generell retning som peker mot monsteret.

Har jeg misforstått?

Hm, ok, det er kanskje galt å kalle det som jeg tenkte på, for "auto hit", men jeg har ikke noe annet ord for dette akkurat nå.

Det är typ soft targeting, När du tittar på ett monster så blir dom "highlightad" i rött och det spelar då ingen roll vart på monstret du skjuter osv, Men om du tittar bort så tappar du target.

Personligen hade jag hoppats på att det inte skulle finnas några targets över huvudtaget utan att man fick sikta med bågen och spells, Hade blivit mkt mer utmanande och roligare tror jag, Spelade Darkfall Online förut och det spelet hade verkligen lyckats med combat då man fick sikta med pilar och spells, Skulle du till exempel skjuta ett monster på 50 meters avstånd så var du tvungen att sikta en bra bit över för att träffa pga "bulletdrop".

Darkfall online kändes för övrigt mer som ett elder scrolls MMO än vad ESO gör, Dom hade verkligen lyckats med atmosfären och spelkänslan, Spelet var mkt mer "hardcore" än vad ESO är, Hade en enda stor värld istället för massa små zoner, World PvP där alla kunde döda alla ute i världen och om du dog förlorade du allt du hade på dig, Det gjorde allt mkt mer spännande då man var tvungen att alltid smyga sig fram och hålla koll utifall det satt någon sorcerer i ett träd och väntade på att döda dig, Tyvärr lades spelet ner då det tappade många spelare och sedan släppte dom "Darkfall Unholy Wars" vilket ska vara mer riktat mot mainstream gamers, Har inte testat det så mkt än men det kanske kan vara ett bra alternativ till er som är besviken på ESO

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Konsolgrävare

Sett att många "hatar" på detta spel!
Är det någon som är taggad? Någon som tycker att betan är bra. Eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

En första titt på dungeons av tamriel foundry. Och jag är rätt taggad efter betan, hittade till slut en klass jag trivs med i dragonknight.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Sett att många "hatar" på detta spel!
Är det någon som är taggad? Någon som tycker att betan är bra. Eller?

Jodå, vi är hel drös Friskyttar som ser fram emot den 4 april.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Jodå, vi är hel drös Friskyttar som ser fram emot den 4 april.

Samma här! Fast jag ser mer fram emot early access 30/3. 😄👍