The Elder Scrolls Online

Permalänk
Skrivet av Bort:

Jag får 80-90 fps i betan och min CPU är oklockad.

En sak som oroar mig när jag körde Nightblade är hur kasst avståndet är på pilbågen. Skjuter man 10 meter bort träffar man inte oavsett var man siktar. Ställer du dig närmare så träffar du. Är det pga betan, skillpoints eller för att det ska vara så? Känns rätt overkligt om vi nu ska ta in den termen i en fantasyvärld.

På max inställningar i 1080p? Isf har dom optimerat det rejält sedan förra beta helgen, Då droppade jag till typ 35-40 fps i dom större städerna, Speciellt på kvällarna, Flöt dock grymt bra om man ställde ner view distance lite.

För övrigt så förstår jag inte hur folk kan gnälla på att spelet inte ser bra ut, Jag tycker det ser riktigt bra ut för att vara ett MMO, Det blir lite tröttsamt med alla MMOs som kör cartoon style grafik, Även om det också ser bra ut, Men jag föredrar ESO grafiken som ligger någonstans emellan realism och cartoon

Känner mig inte speciellt motiverad att spela ESO just nu dock, Lirade knappt 2 timmar denna helg, Loggade in och körde några dungeons sedan tröttnade jag, Questen är inte speciellt roliga (Särskilt inte i början, Blir lite bättre på level 10+) och combat känns inte helt 100. Men jag kommer fortfarande att köpa spelet och ge det en chans till då jag ser stor potential, Grupp quests är ofta riktigt roliga, Communityn känns mogen jämfört med andra MMOs och dungeons känns helt okej

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Tycker också att spelet är rätt så dåligt optimerat, men det kan vara pga att det är beta som sagt. Kör allt på maxat och för cirka 35-50 fps. Men samma sak gäller WoW, det är också ett riktigt dåligt optimerat spel.

H4nsson ger nog svaret...

Skrivet av H4nsson:

På max inställningar i 1080p? Isf har dom optimerat det rejält sedan förra beta helgen, Då droppade jag till typ 35-40 fps i dom större städerna, Speciellt på kvällarna, Flöt dock grymt bra om man ställde ner view distance lite.

Draw distance är en resurstjuv av rang, och för ovanlighetens skull tycker jag inte att det kostar så förbaskat mycket att dra ner den en bit (min grundinställning var 37, ökade den till 55, ökade den till 100, och drog tillbaka den till 55). Om jag inte stog och bara beundrade utsikten från ett krön märkte jag faktiskt ingen skillnad. Det har hänt en del över åren, dels är begränsningarna i drawdistance längre ut och bättre skött, och dagens spel är så "tättbebyggda" att begränsningarna blir dessutom mindre störande av den anledningen också. Förr maxade jag alltid draw distance och drog ner på annat för att frame raten skulle bli hög. Idag är det bara en av flera variabler, IMHO.

Permalänk
Medlem

Angry Joe sågar det delvis:

- Sämre grafik än Skyrim.
- Repetitiva quests
- Kräver mer eller mindre pre-order eller GOTY för att få tillgång till allt
- Inte värt 15$ i månaden (han gissar att det kommer att gå över till F2P)
+ Loot
o PVP osäkert.

I videon menar de att en multiplayer mod till Skyrim hade varit mer lovande...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorg:

Då menar jag att du har en felaktig definition av vad en beta test är, jag tror att du egentligen menar alpha.

http://gameindustry.about.com/od/glossary/fl/Beta-Game-Softwa...

Alpha då kan saker fortfarande ändras i betan är innehållet klart.
Dom stora titlarna följer inte ens det där, dom kastar runt BETA som om att det vore något åtråvärt, något man ska sukta efter, det är mestadels marknadsföring när man kör betor på dessa mastodonttitlar. Det enda som är kvar i Elderscrolls Online är lite bugfixning, innehållet är redan på plats och kommer inte ändras.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4nsson:

För övrigt så förstår jag inte hur folk kan gnälla på att spelet inte ser bra ut, Jag tycker det ser riktigt bra ut för att vara ett MMO, Det blir lite tröttsamt med alla MMOs som kör cartoon style grafik, Även om det också ser bra ut, Men jag föredrar ESO grafiken som ligger någonstans emellan realism och cartoon

Känner mig inte speciellt motiverad att spela ESO just nu dock, Lirade knappt 2 timmar denna helg, Loggade in och körde några dungeons sedan tröttnade jag, Questen är inte speciellt roliga (Särskilt inte i början, Blir lite bättre på level 10+) och combat känns inte helt 100. Men jag kommer fortfarande att köpa spelet och ge det en chans till då jag ser stor potential, Grupp quests är ofta riktigt roliga, Communityn känns mogen jämfört med andra MMOs och dungeons känns helt okej

7970 är ju dock ett kort känt för sin kvalité.. Flera stutterproblem osv. GTX 780 är ett mer generellt kort som får bättre stöd och presterar allmänt bättre. Inte så konstigt egentligen. Ja, jag kör på 1920x1080 i ultra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

- Repetitiva quests
+ Loot
o PVP osäkert.

Han har som vanligt knappt någon koll på vad han pratar om.
Det är ett MMO? Att ens göra jämförelsen är löjligt.

- Repetitiva quests
Det är ett MMO? Att förvänta sig lika välskrivna quests som SP RPG's är naivt.

Ingen vet vad som kommer kunna låsas upp senare i spelet.

Med tanke på ovanstående skulle jag hellre låta någon annan bedömma det.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Alpha då kan saker fortfarande ändras i betan är innehållet klart.
Dom stora titlarna följer inte ens det där, dom kastar runt BETA som om att det vore något åtråvärt, något man ska sukta efter, det är mestadels marknadsföring när man kör betor på dessa mastodonttitlar. Det enda som är kvar i Elderscrolls Online är lite bugfixning, innehållet är redan på plats och kommer inte ändras.

Det är ju precis därför man betatestar, för att fixa buggar. Jag förstår fortfarande inte vad du menar är konstigt med att det kallas beta? Du skrev själv att "innehållet är vad det är så det riktiga betatestet är över" vilket verkar som att du trodde att man skulle ändra content i en beta, det är snarare alfatest.

Personerna som spelar betan är oftast nyfikna på titeln (vilket gör dem till medelmåttiga betatestare) och visst finns det ett marknadsföringselement i det, men grundläggande syftet är att betatesta titeln och räta ut frågetecken och få bort buggar innan relase, inget annat.

Jag har betatestat Anarchy Online, EVE Online, World of Warcraft, WAR etc och alla har varit i liknande läge, möjligen att ESO är något mer finslipat i det här skedet men jag var inte med från början av betan så jag vet inte hur det såg ut då.

Du verkar vara lite konspiratoriskt lagd.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

http://www.youtube.com/watch?v=upE802rZl7Q

- Repetitiva quests
+ Loot
o PVP osäkert.

Han vet inte änns vad han pratar om. + Han sa i live feeden att han inte gillar MMORPG och att över wildstar och ESO så fick ESO voten även efter denna reviewn. Så han är den sista personen att döma något. + Denna reviewn är nog bland det sämsta jag har sett.

Permalänk
Medlem

Stör mig ordentligt på imperials biten, kan göra att jag i slutändan skiter i liret, får se.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av Bort:

7970 är ju dock ett kort känt för sin kvalité.. Flera stutterproblem osv. GTX 780 är ett mer generellt kort som får bättre stöd och presterar allmänt bättre. Inte så konstigt egentligen. Ja, jag kör på 1920x1080 i ultra.

Det var dock inte stutter, Utan låg fps, Och det var cpu som begränsade, Inte grafikkortet.

Visa signatur

Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -

Permalänk
Medlem

Hmm...

+ hyfsade quests
+ stor miljö att upptäcka
+ grafikmotorn tycks kraftfull för att vara ett mmo
+ nytt lir att utforska
+ finns fet zoon dedikerad för pvp
+ fortfarande sugen på att testa liret mer

? hur många kan vara i samma zoon
? hur många kan vara i samma pvp zoon?

- betalmodellen, du får inte allt kontent om du inte köper collectors men måste ändå betala en månatlig kostnad som motiveras av vadå? du får ju inte all kontent, 15$ för att underhålla några servrar... knas.. knappast
- pvp känns stelt
- närstrid är inte att tänka på, endast ranged fungerar
- mycket springande fram och tillbaka, muppig strid
- ingen blir "dazed" om du gör dem illa i ryggen, de kan springa på fint ändå, du måste använda specifika färdigheter för sådan effekt
- räckvidden för många attacker är kort, du måste fram med en egen ballista om du ska skjuta tillbaka från muren, pilbåge når 36 meter...
- till viss del tävlar man med andra om resurser och råkar många ha varit där eller är där så kan det slå oväntat negativt
- ingen "kollision detection" i pvp.

Edit: glömde bland det viktigare, total avsaknad av kollision detection, något man gärna ser i pvp och helst också pve men inte i städer.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Stör mig ordentligt på imperials biten, kan göra att jag i slutändan skiter i liret, får se.

Vad är det som är så störigt med imperial biten? Rasen har överhuvudtaget inget övertag över någon annan ras. Racials i TESO spelar inte så stor roll som det gör i WoW och till och med där snackar vi om en bråkdel. T.ex. en troll warlock gör inte så mycket mer dps än en undead warlock, man väljer just en ras som man gillar och står ut med att se själva karaktären på skärmen. Jag t.ex. hade inte stått ut med att spela en goblin i WoW även ifall den är bäst för just den klassen man spelar.

Skrivet av IceDread:

Hmm...

+ hyfsade quests
+ nytt lir att utforska

- betalmodellen, du får inte allt kontent om du inte köper collectors men måste ändå betala en månatlig kostnad som motiveras av vadå? du får ju inte all kontent, 15$ för att underhålla några servrar... knas.. knappast
- pvp känns stelt
- ingen blir "dazed" om du gör dem illa i ryggen, de kan springa på fint ändå, du måste använda specifika färdigheter för sådan effekt
- räckvidden för många attacker är kort, du måste fram med en egen ballista om du ska skjuta tillbaka från muren, pilbåge når 36 meter...
- till viss del tävlar man med andra om resurser och råkar många ha varit där eller är där så kan det slå oväntat negativt

De har lovat oss nio olika raser, vilket alla får även ifall man inte köper collectors edition. Imperial rasen är bara en bonus till de som köper imperial edition. En som köper Imperial Edition, får exakt samma content som alla andra, det enda som skiljer sig mellan imperial edition och standard edition är att man får en extra ras. Som jag förklarade ovan så kommer inte rasen att ha något övertag. Man vet inte riktigt vad rasen kommer att ha för racials, men ifall man jämför alla andra raserna så ser man att ingen ras har något övertag. Om man nu inte ska vara en "elitist" som är ute efter den där extra 0.1%.
Närstriden tycker jag var utmärkt, jag antar att det är från person till person.
Jag har aldrig spelat ett mmo som man blir dazed när man vänder spelaren ryggen, det har bara hänt i WoW och då är det enbart NPCs som kan göra det, inte andra spelare.

Permalänk
Medlem

Körde bara upp till level 5 eller nått. Tyckte det var okej, lite klumpig combat kanske. Sen var laddningstiderna åthelvete långa men det är väl någon bugg bara.

Skulle dock aldrig köpa det utan att testa retail gratis i ett antal dagar först. Även då tror jag det skulle vara högst otroligt att det blir ett köp.

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Hmm...

+ hyfsade quests
+ nytt lir att utforska

- pvp känns stelt

Ja vilken grej att änns argumentera. Var är mitt lightsaber?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Vad är det som är så störigt med imperial biten? Rasen har överhuvudtaget inget övertag över någon annan ras. Racials i TESO spelar inte så stor roll som det gör i WoW och till och med där snackar vi om en bråkdel. T.ex. en troll warlock gör inte så mycket mer dps än en undead warlock, man väljer just en ras som man gillar och står ut med att se själva karaktären på skärmen. Jag t.ex. hade inte stått ut med att spela en goblin i WoW även ifall den är bäst för just den klassen man spelar.

Sök så kanske du förstår varför det är störigt då du inte förstår det på egen hand... meterial i form av quests, utrustning, utseende, crafting. Dessutom tar de bort hela poängen med 3 fraktioner genom denna ras. Det är sen tidigare redan försvagat av erbjudande att köpa i förväg men detta tar bort allt.

Skrivet av rustax:

De har lovat oss nio olika raser, vilket alla får även ifall man inte köper collectors edition. Imperial rasen är bara en bonus till de som köper imperial edition. En som köper Imperial Edition, får exakt samma content som alla andra, det enda som skiljer sig mellan imperial edition och standard edition är att man får en extra ras. Som jag förklarade ovan så kommer inte rasen att ha något övertag. Man vet inte riktigt vad rasen kommer att ha för racials, men ifall man jämför alla andra raserna så ser man att ingen ras har något övertag. Om man nu inte ska vara en "elitist" som är ute efter den där extra 0.1%.
Närstriden tycker jag var utmärkt, jag antar att det är från person till person.
Jag har aldrig spelat ett mmo som man blir dazed när man vänder spelaren ryggen, det har bara hänt i WoW och då är det enbart NPCs som kan göra det, inte andra spelare.

De bört sitt ord och ändrade förutsättningarna från grunden med imperials.

Närstrid utmärkt? Du uttrycker dig inte direkt tydligt. Antar att du då menar för pve för du är välkommen att försöka ta dig an mig i avstånd men framförallt inse hur mycket du som är närstridsbeväpnad kan göra när det är 20vs20 och de flesta är ranged.. jag kan förtydliga, de som kommer inom range för de ranged kommer bli nukade.. kommer kräva otrolig koordinering att vara effektiv i pvp i närstrid. Ranged blir simpelt, behövs inte alls samma nivå av sammarbete.

Att du inte har lirat ett mmo där man blir dazed on någon slår dig i ryggen har väll inget med saken att göra? I detta lir, i från vad jag observerade så vänder folk varandra ryggen och springer runt som yra höns i pvp mycket och då hade en sådan feature kanske styrt upp det hela lite bättre. Argumentera gärna emot eller för en sådan sak.. i vart fall kan jag tycka att de som går närstrid borde daza folk om de slår dem i ryggen för de har sådant stort underläge nu. Jag lär för övrigt köra ranged för som närstridsbaserad lär man få stå och vänta och avvakta allt för mycket i pvp tills man kan gå in, för mycket idle time då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaveZtream:

Ja vilken grej att änns argumentera. Var är mitt lightsaber?

Testade du pvp något? Tydligen inte...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Varför måste ett MMO vara en WoW-klon?
ALLA Elder Scrolls spel hittills har varit single player, och deras signum har varit en betoning på egen frihet att forma och upptäcka. Så det är väl självklart att alla som har den bakgrunden jämför med tidigare titlar. Det heter ju Elder Scrolls Online, inte "Generic MMO in Tamriel".

Måste MMO innebära RAID-grinding? Måste man ha gear-baserad PvP? Måste man köra dailies? Måste man.... Kanske måste man uppfylla allt det numera gamla vanliga som är till för att uttråkade människor som tycker sig ha oändligt med tid skall känna att de har något att göra som ger dem en känsla av progression. link Men det vore trevligt om Elder Scrolls Online siktade på något annat. Och det har faktiskt lite egen smak, men...

Visst är det så att folk vill att game studios skall tänka utanför boxen och ZeniMax försökte just göra det men tycker inte de lyckades speciellt bra. Just eftersom vissa personer säger sig sakna Generic MMO egenskaperna som till viss del saknas i detta spel.

Skrivet av Schluug:

Hmm, då måste jag ha något strul med min version då jag inte kan säga att det flyter bra. Jag kör 1920x1200 och får ca 30-45FPS med mitt 780 ti med strax under max-inställningar, och visst ser det bra ut, men Skyrim t.ex. flyter väldigt mycket bättre, och det ganska rejält pimpat.

Jag ska ge spelet lite med tid, än är jag inte övertygad. Jag gissar att mina 5+ år i WoW satt sina spår, tyvärr.

Det måste du haft för jag har samma grafikkort som du och det flöt på perfekt (60fps) i Ultra settings plus AA @ 1200p. Det droppade förvisso lite när jag kom till den första stora staden men det är ju standard. Kan tillägga att jag körde oöverclockat.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4nsson:

Det var dock inte stutter, Utan låg fps, Och det var cpu som begränsade, Inte grafikkortet.

Fast vi har ju exakt likadan CPU och du har tom överblickat din till 4,4...
Vi kan utesluta din CPU.

Permalänk
Skrivet av Bort:

Fast vi har ju exakt likadan CPU och du har tom överblickat din till 4,4...
Vi kan utesluta din CPU.

Nej den kördes i stock frekvens, 100% load på core #0

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4nsson:

Nej den kördes i stock frekvens, 100% load på core #0

Fast min är också stockfrekvens, alltså beror det på ditt grafikkort.

Permalänk
Skrivet av Bort:

Fast min är också stockfrekvens, alltså beror det på ditt grafikkort.

100% belastning på cpu och 70% belastning på GPU innebär att CPU är flaskhalsen.
Det var som sagt förra beta helgen jag testade, Så dom har förmodligen optimerat det mer nu.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4nsson:

100% belastning på cpu och 70% belastning på GPU innebär att CPU är flaskhalsen.
Det var som sagt förra beta helgen jag testade, Så dom har förmodligen optimerat det mer nu.

Okej, såg inte att det var förra du skrev.

Permalänk
Medlem

Vilka förutsättningar har ändrats från grunden och vilka löften har brutits menar du egentligen IceDread? Imperials kommer precis som alla raser ha sina egna balanserade race skills men annars ska det enbart vara grafiska skillnader som är perken för att slanta upp lite extra om man ser till vad man får från rasen.. Det är inte direkt skillnader i content i form av egenskaper på gear, questar, areor vi pratar om här, saker som har en påverkan på spelandet utan kosmetika. Dessutom fungerar deras crafting style på samma sätt som övriga rasers, dvs man kommer kunna lära sig den även om man inte är den rasen. Är det en dealbreaker så pja ibland ser det ut som att det gnälls för gnällandets skull.. Perorder generellt är det som borde få folk att gå bananas om dom har hangups på raser och allianser..

Sen tack gud för att det är månadskostnad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4nsson:

Stämmer. Det var betydligt bättre flyt i det här testet. Drog upp allt till max, 75 view distance. Hoppade mellan 40-60(v-sync) fps. Korten låg nästan kostant på ca 70/40 procent load och CPU skutta mellan 60-100% load.
Drog ner till High rakt av. Enda dipparna under 60 fps då var i storstäder och när det var 30+ gubbar och fullt världskrig. Fortfarande CPU som flaska.
Samma som i alla andra MMO med andra ord...

Gick från att spela nån sorts tank-paladin-2h-burst-semi range--stun-build (:)) till Nightblade med magic-melee build. Roligare blev det den här gången. Lite mer klurig spelstil krävs. Gillar att man knåpa ihop en massa roliga builds.

Jag vet att det inte kommer bli nån multikulti-platform, men kommer man kunna synca sina konton? Kommer jag tex kunna logga in på mitt ESO-konto från PS4 och börja köra där jag lämnade gubben senast på min PC?

Permalänk

För att vara ett PvP centrerat spel så talas det oroligt lite om PvP delen, ingen som har någonting att säga om PvP zonen alls?

Permalänk
Medlem

Undrar om Mantle istället för DX hade gjort något åt CPU-flaskhalsningen som är ständigt återkommande i mmo tro?

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fractalstar:

För att vara ett PvP centrerat spel så talas det oroligt lite om PvP delen, ingen som har någonting att säga om PvP zonen alls?

Lagfest

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalkiel:

Vilka förutsättningar har ändrats från grunden och vilka löften har brutits menar du egentligen IceDread?

Du kan ju läsa vad jag skrev en gång till, tyckte det framgick tydligt. Om du inte ser det trotts mina tidigare förklaringar så lär du inte förstå det om jag säger det igen. Kanske kan du lista ut det eller så kan du hitta andra som tycker det samma. För många är det en rätt stor principsak som här står på spel ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Sök så kanske du förstår varför det är störigt då du inte förstår det på egen hand... meterial i form av quests, utrustning, utseende, crafting. Dessutom tar de bort hela poängen med 3 fraktioner genom denna ras. Det är sen tidigare redan försvagat av erbjudande att köpa i förväg men detta tar bort allt.

De bört sitt ord och ändrade förutsättningarna från grunden med imperials.

Närstrid utmärkt? Du uttrycker dig inte direkt tydligt. Antar att du då menar för pve för du är välkommen att försöka ta dig an mig i avstånd men framförallt inse hur mycket du som är närstridsbeväpnad kan göra när det är 20vs20 och de flesta är ranged.. jag kan förtydliga, de som kommer inom range för de ranged kommer bli nukade.. kommer kräva otrolig koordinering att vara effektiv i pvp i närstrid. Ranged blir simpelt, behövs inte alls samma nivå av sammarbete.

Att du inte har lirat ett mmo där man blir dazed on någon slår dig i ryggen har väll inget med saken att göra? I detta lir, i från vad jag observerade så vänder folk varandra ryggen och springer runt som yra höns i pvp mycket och då hade en sådan feature kanske styrt upp det hela lite bättre. Argumentera gärna emot eller för en sådan sak.. i vart fall kan jag tycka att de som går närstrid borde daza folk om de slår dem i ryggen för de har sådant stort underläge nu. Jag lär för övrigt köra ranged för som närstridsbaserad lär man få stå och vänta och avvakta allt för mycket i pvp tills man kan gå in, för mycket idle time då.

Det är kanske du som borde läsa på lite. För det första så är Imperial rasen en av fyra människoraser så det enda som skiljer sig åt är namnet. Utseendet är detsamma som redguard, nord och breton förutom hudfärgen. Imperial-utrustningen kommer alla att kunna crafta precis som alla andra sorters utrustning, det är något man låser upp längre fram i spelet. Jag vet inte vad du menar med "material i form av quests".. Ifall det är treasure maps du pratar om så är det inget speciellt förutom lite extra gold och kanske en item du kommer byta ut vilken sekund som helst. Om du förköper spelet så kommer du kunna gå med vilken "fraktion" som helst oavsett ras, har inget med imperial rasen att göra. Du var heller inte tydlig angående närstrid, men enligt mitt tycke så var det inget fel på att vara melee i PvE, PvP har jag inte testat men vad jag har hört från andra så var det inga problem vs ranged även i 20v20. Det med dazed är ju bara löjligt, om de springer iväg så har du två olika saker som kallas för "Stun" och "Slow" det finns tillräckligt med spells för varje klass att utföra dem två jobben. Ifall du finner att använda spells som Stun/Slow löjligt så är det nog på tiden att du pensionerar dig från PvP, alla spel som har PvP har spells som man använder för att slowa/stunna motståndare med. Jag har aldrig hört någon klaga på att spel måste ha daze funktioner för att man ska klara av att PvPa. Jag kan hålla om att range har det enklare, men i vilket spel har de det inte?

Permalänk
Medlem

@IceDread Nu har jag inte följt din posthistoria längre än den här sidan och nu ett par sidor tillbaka för att se om jag missat något men det som framgår tydligt är att du är rejält störd på att Imperialrasen kommer med Imperialedition och jag funderade om det är något annat väsentligt dom brutit och ändrat förutsättningarna på som jag missat än det du diffust hävdade om Imperial och material i form av quests, utrustning, utseende, crafting och content som egentligen i slutänden handlar om utseende och ett par ras-specifika skills såsom alla klasser har. Så om det är principen att Imperialedition har en ras som inte ingår i det vanliga köpet där skillnaden mot övriga raser är kosmetisk är jag tillbaka vid pja. Men men, to each his own..

Edit, rasen kommer i Imperial edition inte collectors..