The Elder Scrolls Online

Permalänk

´

PvP Video

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem

Vill så gärna prova detta spel!! Jag har precis förbokat på spelbutiken :).
Någon som vill låna ut sin betanyckel?

Permalänk
Medlem

Som sagt, jag tycker det finns många brister med liret. Ändå är jag rätt sugen på att köra mera... på flera sätt tycker jag också det är bättre än andra mmos.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som är med i Psijic Order?

Permalänk
Medlem

Vi slängde ihop en liten video från förra beta-helgen när vi körde PvP i Cyrodiil i grupp. (Inte jag som filmar)

http://www.youtube.com/watch?v=klFADWjk97k

Förvånandsvärt kul faktiskt, flöt på bra även i stora fighter och man kände hela tiden att man bidrog, oavsett om man plöjde på med 20 pers eller bara skar av förstärkningar med en grupp på 4.

Väldigt likt GW2 i mycket, med lite DAoC inslag, även om de är få.

Bli nog kul i några månader det här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Vi slängde ihop en liten video från förra beta-helgen när vi körde PvP i Cyrodiil i grupp. (Inte jag som filmar)

Förvånandsvärt kul faktiskt, flöt på bra även i stora fighter och man kände hela tiden att man bidrog, oavsett om man plöjde på med 20 pers eller bara skar av förstärkningar med en grupp på 4.

Trevligt att du hade den upplevelsen, skulle velat testa pvp mer än vad jag hann med.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trudgelmer:

Du lyssnar på fel folk.

Auto-attack finns inte i tESO.

Han menar autoaim och jo det Finns. Skjuter du med pilbåge träffar du inte där du siktar.

Permalänk
Skrivet av Bort:

Han menar autoaim och jo det Finns. Skjuter du med pilbåge träffar du inte där du siktar.

Efter flera rundor i Zenimax beta är jag väl medveten om att tESO använder sig av "soft locking".

Jag missförstod vår Norska vän.

Permalänk
Medlem

Tänker vara lite elak mot Zenimax nu när NDA är lyft.

De distanserade sig totalt från Hero Engine efter att den fått mycket kritik i SWTOR. Kommer ni ihåg ett av de stora klagomålen när SWTOR släpptes? Att man hade lägre upplöst gear på karaktärer normalt, för att i dialog få se en högre upplöst version?

Det problemet verkar ESO också ha. Det jag är mest intresserad av är att ESO alltså uppvisar samma teknik som Hero Engine gjorde för att presentera högre upplösning i dialoger.

Pre Dialog
http://abload.de/img/eso_pre_dialogadfcl.jpg
In Dialog
http://abload.de/img/eso_in_dialog3rfke.jpg

Nu är ljuset olika i de två bilderna, men tycker man klart kan se att upplösningen är högre på gear i dialogen än precis när man kommer fram och ska prata med han.

En gammal SWTOR tråd om detta:
http://www.swtor.com/community/showthread.php?p=1478869

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orangu:

Är det någon annan som är med i Psijic Order?

Frågar du om det är någon som är med i klanen Psijic Order? Eller någon som faktiskt är med i Psijic Order?
Nu vet jag inte exakt hur de gjort med klanerna där, men jag startade upp Psijic Order i början av betan.

Om du menar Psijic Order så de vi vet som man fått prata/sett under spelens gång: Sotha Sil, Mannimarco, Divayth Fyr.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Frågar du om det är någon som är med i klanen Psijic Order? Eller någon som faktiskt är med i Psijic Order?
Nu vet jag inte exakt hur de gjort med klanerna där, men jag startade upp Psijic Order i början av betan.

Om du menar Psijic Order så de vi vet som man fått prata/sett under spelens gång: Sotha Sil, Mannimarco, Divayth Fyr.

Någon som faktiskt är med där, den beta gruppen som kallas Psijic Order.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orangu:

Någon som faktiskt är med där, den beta gruppen som kallas Psijic Order.

Grupp/klan i spelet?
Eller grupp/klan på någon ESO-hemsida?

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Det är ju snabbspolning på hela montaget, i verkligheten är det slöare combat en så. Fast vad vet jag, jag pvp:ade aldrig.

Permalänk
Medlem

Kommer det vara månadskostnad?

Visa signatur

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m
Kringutrustning - Microsoft SideWinder x4, SteelSeries Rival, QPAD QH-85, QcK++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knassen:

Kommer det vara månadskostnad?

Ja, runt 120 kr/månaden tror jag det kommer bli.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk

Jag hoppas bara att de kommer göra Morrowind II. Med roliga pussel och lite mer svårare gameplay än vad som finns i Oblivion och Skyrim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Alltså ~400 för spelet, ~120 / månad & ÄVEN ingame köp för IRL pengar?

Visa signatur

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m

Permalänk
Skrivet av Knassen:

Alltså ~400 för spelet, ~120 / månad & ÄVEN ingame köp för IRL pengar?

Jepp, samma B2P modell som för WoW, Wildstar mfl.

Ingame köp är inget nödvändigt för spelandet, utan bara kosmetiska prylar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Att det ska finnas ingame grejer att köpa är väl inget som är bekräftat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

WoW har inte ingame köp för irl pengar?
Att ha det i ett spel man betalar för varje månad är ju bara löjligt, oavsett om det bara gäller kosmetiska items. Betalar jag över 1600:- det första året för att spela ett spel så ser jag det som självklart att HELA spelet ska vara upplåst.

Sen är det ganska trångsynt att räkna med att många ska vara villiga att betala så mycket för ett mmo, enbart för att WoW har lyckats (eftersom det är det ENDA spelet som faktiskt har lyckats), de flesta (alla förutom WoW?) spelen som kör p2p konceptet floppar snabbt & övergår till f2p, men vid floppen så är det oftast redan försent att styra upp spelet..

Och nu talar jag inte om mig själv, jag är beredd att betala priset ifall det blir ett lyckat spel, ska helt klart köpa det och iallafall testa, men jag ställer mig tveksam till att de kommer bli ett spel som slår igenom, främst p.ga det höga priset.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knassen:

WoW har inte ingame köp för irl pengar?
Att ha det i ett spel man betalar för varje månad är ju bara löjligt, oavsett om det bara gäller kosmetiska items. Betalar jag över 1600:- det första året för att spela ett spel så ser jag det som självklart att HELA spelet ska vara upplåst.

Sen är det ganska trångsynt att räkna med att många ska vara villiga att betala så mycket för ett mmo, enbart för att WoW har lyckats (eftersom det är det ENDA spelet som faktiskt har lyckats), de flesta (alla förutom WoW?) spelen som kör p2p konceptet floppar snabbt & övergår till f2p, men vid floppen så är det oftast redan försent att styra upp spelet..

Och nu talar jag inte om mig själv, jag är beredd att betala priset ifall det blir ett lyckat spel, ska helt klart köpa det och iallafall testa, men jag ställer mig tveksam till att de kommer bli ett spel som slår igenom, främst p.ga det höga priset.

Jodå. Wow har en shop nu ingame där du kan köpa mounts etc för pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Jodå. Wow har en shop nu ingame där du kan köpa mounts etc för pengar.

Aha, det har jag missat helt, slutade i wotlk
Att WoW är förstört, det visste jag men att ett företag som Blizzard skulle lägga in sånt skräp i sitt spel, det trodde jag faktiskt inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knassen:

Aha, det har jag missat helt, slutade i wotlk
Att WoW är förstört, det visste jag men att ett företag som Blizzard skulle lägga in sånt skräp i sitt spel, det trodde jag faktiskt inte.

Har väl på något sätt alltid varit så? TCG har ju funnits ett tag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Trångsynt, knappast.. Enda, knappast..

Sen när man ser rent finansiellt på det var det ju snarare helt lysande av tex Swtor att gå f2p när dom väl gjorde det och förmodligen något som under länge varit en kalkyl när dom gick live som risk assessment. Men fortsätt ha helt lösryckta godtyckliga åsikter för all del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalkiel:

Trångsynt, knappast.. Enda, knappast..

Sen när man ser rent finansiellt på det var det ju snarare helt lysande av tex Swtor att gå f2p när dom väl gjorde det och förmodligen något som under länge varit en kalkyl när dom gick live som risk assessment. Men fortsätt ha helt lösryckta godtyckliga åsikter för all del.

"Enda, knappast"
Kan du nämna ett par mmo's som har slagit igenom och fortfarande är p2p?

"Sen när man ser rent finansiellt på det var det ju snarare helt lysande av tex Swtor att gå f2p när dom väl gjorde det"
Ja, eftersom det inte gick särskilt bra som p2p spel?

Men jag menar inte att det nödvändigtvis är dåligt att det är p2p, för min egen del så är det inga problem, betalar mer än gärna för ett BRA mmo, men såvitt jag vet så har somsagt princip alla mmo's förutom WoW som kört p2p floppat, och det vore tråkigt ifall samma sak händer med ESO.

Däremot tycker jag som jag skrev i tidigare post att det är otroligt dåligt att det utöver kostnaden för spelet & 120kr i månaden ska finnas items i spelet som man måste betala för, även ifall det inte är items som påverkar stats eller liknande på något sätt. Betalar man såpass mycket för ett spel så är det väl självklart att allting ska ingå?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knassen:

"Enda, knappast"

"Sen när man ser rent finansiellt på det var det ju snarare helt lysande av tex Swtor att gå f2p när dom väl gjorde det"
Ja, eftersom det inte gick särskilt bra som p2p spel?

Men jag menar inte att det nödvändigtvis är dåligt att det är p2p, för min egen del så är det inga problem, betalar mer än gärna för ett BRA mmo, men såvitt jag vet så har somsagt princip alla mmo's förutom WoW som kört p2p floppat, och det vore tråkigt ifall samma sak händer med ESO.

Däremot tycker jag som jag skrev i tidigare post att det är otroligt dåligt att det utöver kostnaden för spelet & 120kr i månaden ska finnas items i spelet som man måste betala för, även ifall det inte är items som påverkar stats eller liknande på något sätt. Betalar man såpass mycket för ett spel så är det väl självklart att allting ska ingå?

Cash shop var något dom pratade om i typ somras. Nu är jag rätt säker att den tanken åkt bort. Vilket är otroligt skönt tycker jag. Hade verkligen sabbat en hel del.
Här va dock den bästa infon jag hittade. Men finns ingen info om cash shopen senaste halvåret.
http://www.reddit.com/r/elderscrollsonline/comments/1v9rm9/just_a_reminder_no_cash_shop_in_eso/

Edit. Sen finns det ingen som helst information på Eso's sida om någon form av en cash shop. Och sist så finns det inte ett spår av det i betan heller,vilket det borde göra om det var aktuellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

150 dollar = 97 kr.
Jag har absolut inga problem med detta så länge inte spelet förstörs som Blizzard gjorde med wow.
Att man måste köpa Emperial edition för att få alla raserna är dock idiotiskt så det förslår. Hoppas det blir det enda snedsteget de gör. Sälja Items ok, raser o klasser not ok.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Jag tycker det är riktigt bra med månadsavgift (om spelet är bra). Ftp har ju klara nackdelar med många oseriösa spelare, typ Tera där man måste stänga av chatten för att kunna spela.

Permalänk
Skrivet av Knassen:

Dark Age of Camelot, EVE Online, EverQuest, Anarachy Online, Ultima Online, Final Fantasy XIV för att nämna ett par. Nu är många av dessa gamla spel och ett par finns bara som F2P numera, mest p.g.a åldern och att de inte utvecklas lika mycket nåmera. Men ett par av dessa tar fortfarande ut subscription och en ganska hög sådan, EVE och Final Fantasy XIV är väll de största av alla på listan.