Permalänk
Medlem

Speldator - sista koll

Efter att byggt ihop mediadatorn till fashan (annan tråd) så blev jag sugen på en ny till mig själv

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1764131/2012-05-05

KFA2 GeForce GTX 560Ti 1024MB kommer köpas begagnat (runt 1000-1200:-) kommer bli av ett annan märke också.
CPU kylare kommer också lösas på annat håll.

Tanken med ljudkortet är att få ut maximalt av mitt hemmabiosystem som används flitigt.

Annars vad tycker ni?
Drar ner på något eller öka på något annat, nått jag har missat?

Budgeten är redan överskriden..;)

Permalänk
Medlem

behöver du verkligen ett bra moderkort? verkar lite overkill för en mediadator. särskilt som du är över budget.
vet inte så mycket om sånt här men det är vad jag tycker

Permalänk
Medlem

Sabertooth behöver du ej. Du kan spara minst 1000kr där.
750w behöver du heller inte. Så minst 300 kr besparingar där också.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

Håller med överstående post, känns lite overkill om det ska vara en mediadator. Kommer du använda den för lagring och uppspelning av musik, film och så till TVn?

Permalänk
Medlem

Behöver du verkligen ett ljudkort? Många moderkort har hel OK ljud nu för tiden.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Behöver du verkligen ett ljudkort? Många moderkort har hel OK ljud nu för tiden.

Jo men han ska köra hemma bio, och en god del grejer på inbyggda kort emuleras, och det är inte kul.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Jo men han ska köra hemma bio, och en god del grejer på inbyggda kort emuleras, och det är inte kul.

I dagens hemmabiosystem har man i regel en receiver med HDMI. Mitt tips är helt enkelt att låta grafikkortet, via HDMI då, skicka ljudet till receivern. Jag kör så själv, se signatur.

Permalänk
Hedersmedlem

Dra av minst 200 watt på nätaggregatet.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Märker visst att jag varit lite otydlig, som jag skrev så blev jag sugen på en egen dator efter att jag byggt en media dator till fashan.
Och som rubriken lyder kommer detta att vara en SPELDATOR.

Vet själv inte med ljudkortet, har ett hemmabio system på 10 000:- ++ som jag verkligen vill få ut 100% av.
Men verkar som att moderkortet är overkill?

Kommer även att clocka CPU'n

Tack så mycket för alla svar!