Hej, har ADSL anslutning via tele2 och använder routern Thomson TG585v7. Har haft en del problem med routern i ett tag så jag fick för mig att uppdatera firmware på den. I all hast så råkade jag installera ny firmware som var avsedd åt en annan operatör.
Det betyder att när jag försöker köra setup router så är vissa inställningar förinställda för denna operatör, vilket inte fungerar eftersom att jag vill ansluta mig till tele2's nät. Har försökt hitta annan firmware men det verkar omöjligt eftersom att Thomson inte finns längre. Skulle vara bra om det fanns tele2's firmware tillgänglig men så verkar inte fallet vara. Har inte heller lyckats hitta tele2's template för setup så att jag får rätt förinställda inställningar.
Vad ska jag göra?
edit:
Har pratat med kundtjänst och enligt deras tekniker så är routern i princip sönder och är omöjlig att fixa. De vill ha 800kr för en ny.
Troligen så är detta skitsnack pga okunnighet, om de vill ha 800kr för en ny så köper jag nog en annan billigare som antagligen är bättre.