Permalänk
Medlem
Skrivet av boblish:

Det var ett riktigt liv om min WB här. Jag har redan påpekat att jag märkte detta efteråt och att jag inte kommer ta nya bilder. I alla fall inte idag. Kan ni inte se vad det är på bilderna bara för att de är lite blåa så kan ni ju endast rösta ner mitt galleri. Jag trodde dock att meningen med gallerier var att visa upp sina byggen och så vidare. Men anser ni nu att WB är viktigare så visst.

Visst står det i reglerna för gallerier att det ska vara väl tagna bilder, men detta anser jag att jag har lyckats med.

Ber om ursäkt igen för att mina bilder blev en aning blåa men det är svårt att fixa i efterhand när jag varken har kunskaper om eller äger något foto redigeringsprogram.

Efteråt, ta nya bilder? Fota i RAW så tar det 2 sekunder att fixa. Även i jpeg går det hur bra som helst.

Om vi ska vara mer kritiska så är problemet att du inte har tillräckligt med ljus när du fotar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokenbergen:

Efteråt, ta nya bilder? Fota i RAW så tar det 2 sekunder att fixa. Även i jpeg går det hur bra som helst.

Om vi ska vara mer kritiska så är problemet att du inte har tillräckligt med ljus när du fotar.

Vet inte riktigt vad du menar med det där, RAW...

Vad tycker du om de bilder på grafikkortet och dess låda? De är tagna i mindre ljus med samma inställningar. Själv tycker jag de är riktigt bra och skillnaden mellan dem är att jag har solljus och lampa på de "blåa" bilderna men endast lampa på grafikkortet. Så det är mer vilket ljus jag använder.

Då jag inte är så insatt i fotografering så försöker jag endast göra det bästa av situationen och en digitalkamera för 1 000:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

hur mår kompisen nu då? har datorn spottat ut honom än?

Haha! jag tänkte precis samma sak:)

Permalänk
Medlem

Går det inte att vända hdd'n om då?:P

Visa signatur

/blodbert

Permalänk
Medlem
Skrivet av blodbert:

Går det inte att vända hdd'n om då?:P

Nej, det går tyvärr inte att göra det på något enkelt vis. HDD vaggorna är utformade så en vanlig 3.5" HDD måste sitta på detta håll. Det hade naturligtvis gått att lösa genom att borra nya hål i hållaren men detta ville inte ägaren att jag skulle göra.

Permalänk
Avstängd
Citat:

"HDD vaggorna är ljuddämpade med gummiupphängning. Tyvärr måste de ha kontakterna "framåt" vilket gör det svårt med kabeldragning. "

Ytterligare en anledning att man inte ska köpa CoolerMaster

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjRaven:

Ytterligare en anledning att man inte ska köpa CoolerMaster

Då det här är ett Silverstone chassi så förstår jag inte varför du klagar på CM. Själv har jag endast bra erfarenheter av CM och tycker de gör bra och kvalitativa chassin.