Sökes: Lättanvänt CAD-Program för att rita planlösningar och kunna se fasader i 2D/3D

Permalänk
Medlem

Sökes: Lättanvänt CAD-Program för att rita planlösningar och kunna se fasader i 2D/3D

Hej, jag letar efter ett CAD program där jag kan rita upp mina planlösningar för det hus jag snart ska bygga.

Det ska vara lättanvänt!
Jag vill kunna se planritningen i 2D, det ska finnas filter för varje plan. Exempel: Källar-, mellan- och övervåning.
Jag vill kunna välja om jag vill se fasad-ritningen i 2D eller 3D.
Det vore även bra om man kan ha olika filter för ex, el- och vattendragning, samt balkar, stommar och reglar.

Pristaket för programmet är 2000kr, men jag ser gärna att det är gratis!

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Google SketchUp? Gratis i grundutförande som klarar en del, men kan uppgraderas för en mindre summa pengar om man vill kunna göra lite mer.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

autodesk revit architeture?
Det är enkelt att lära sig och det finns olika plan att arbeta på precis som du beskriver att du vill ha det.
Det är enkelt att göra snygga renderingar om man vill ha det riktigt snyggt får man dock jobba ett tag med ljus och material på objekten i huset.
Kostar dock skjortan men går att ladda ned gratis från deras hemsida om man är student!
Det går såklart också att få tag i gratis på annat håll.

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 7970 - xonar d1 - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ QPAD 5k - QPAD MK50
Citera!