Permalänk
Medlem

Vilken Harmony ska jag köpa?

Nu har det blivit dags att införskaffa en multifjärr då jag är trött på alla fjärrkontroller.

De enheter som ska styras är TVn(Sony Bravia) , Förstärkaren (Yamaha VX767), Digital TVbox (Humax HD nått) och en HTPC(ion IR mottagare).
Det kan även tillkomma nån framtida spelkonsol och nån bluray spelare.

De Harmony kontroller jag tittat på är:
Logitech Harmony One+
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=979255

Logitech Harmony One
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=262956

Logitech Harmony 900
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=486223

Logitech Harmony 1100
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=384337

Det jag vill ådstakomma är att få funktioner från alla dessa enheter till en fjärrkontroll. Alla dessa kanske klarar av detta. Tar gärna emot tips och förslag då jag inte riktigt vet vilken jag ska välja.

Mvh Vitek

Permalänk
Medlem

Har själv en Harmony 900. Den styr ...

  • Förstärkare ONKYO TX-SR607

  • Xtreamer Sidewinder

  • PS3 (Vi adapter)

  • Canal Digital Box

  • Projektor SONY

  • TV LG

  • TV- Hiss från People of Lava (Har en 2.35:1 ramspänd duk med en 46" TV på hiss framför om man vill kolla på nyheterna och spara lampan)

... och har funkat riktigt bra.

Så här tänkte jag i ämnet för ca: 1 år sedan.

Frun vill ha allt undangömt i ett skåp. Detta gjorde att det blev Harmony 900 eller 1100, då bara de har RF vilket underlättar dolt montage.

1100 var klart dyrare och fanns inte då bundlad med PS3 adapter och RF-IR extender. Det finns också en speciellt RF-IR extender som bara funkar med 900an. Dessutom hade nu 1100 en hel del år på marknaden.

Det enda problemet jag haft med Logitech är att det är lite som Apple (vilka jag förövrigt gillar). De har strömlinjeformat sina produkter för 99% av användarna, vilket gör att du är lite låst i deras sätt att se på saken. Inte alltid precis ALLA funktioner går att mappa på det sättet DU vill.

Har du alla enheter i Line-of-sight och inte behöver gömma undan dem så funkar nog vilken av dem. Tror de flesta hanterar samma enheter och har samma IR-koddatabas.

Titta annars på deras ny Logitech Link. En enhet som ansluts mellan din smartphone med WiFi och översätter detta till IR. verkar mer flexibel, där du kan bygga gränssnittet lite hur som helst.

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Medlem

Även jag har en Harmony 900, är riktigt nöjd med den, lätt att konfigurera och otroligt enkel att använda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Man får endast med 2 st. IR-miniomvandlare till Harmony 900. Har ni alla era prylar samlade på hög?
Hur bra spridning har dessa miniomvandlare? Jag tänker på att min elektronik blir utspridd i ett IKEA Bestå på 2.4 meter.

Alternativt köra på Logitech Harmony® One+ med Multibrackets Universal IR Extender.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Hej,

Har alla mina i ett bestå högskåp (ett 64cm + 128cm) utspritt på 6 hyllplan. Själva RF mottagaren innehåller också en IR blaster. PS3an som står på ett hyllplan och Xbox360 och Wii på ett använder iofs inte IR.

Har inte haft några problem.

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TLovskog:

Hej,

Har alla mina i ett bestå högskåp (ett 64cm + 128cm) utspritt på 6 hyllplan. Själva RF mottagaren innehåller också en IR blaster. PS3an som står på ett hyllplan och Xbox360 och Wii på ett använder iofs inte IR.

Har inte haft några problem.

Okej det låter trevligt. Hur är det med makron på Harmony 900? Vad jag har läst mig till så verkar Harmony One+ ha stöd för sekvenser och möjligheten och koppla dessa till knappar medans 900 endast jobbar med aktiviteterna?

Hur upplever ni dessa?

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag har grejerna i två olika skåp under tv'n, i ena är förstärkaren och dvd'n, i det andra är resten.

Ang spridning så har jag inte testat men allt funkar utan problem, tex förstärkaren ha ir sensorn på vänster sida och dvd'n på höger sida och det är inget problem med att få kontakt med dom, skåpet de står i är lite större än standardmått på en förstärkare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej, vilka IR recievrar är kompitabla med harmony dosorna?
Finns det nån billig man kan få tag på i Sverige eller är det ebay/amazon som gäller?

Permalänk
Medlem

@LiTo:
Det är det som är lite tradigt med åtminstone Harmony 900. Att göra lite mer invecklade saker är svårt / går inte. Det enda sättet jag fått Harmonyn att göra makron eller sekvenser är att lära upp den genom att använda de gamla fjärrarna. Man får då trycka learn och i rask följd trycka de knappar man vill ha i följd på de olika fjärrarna. Skitkrånglig metod och tidsödande.

Dock. Det enda jag riktigt saknar härhör från min setup med projektor och TV med hiss. Har inte fått till någon sätt att separat välja om jag vill titta på projektor (dra ner hissen med TVn och kör igång projektorn) eller använda TV (stäng av projektor och upp med TV) och SEDAN välja aktivitet (PS3, Wii, Box, etc).

En hel del av det man använder makron till fixar Logitech med sin activity filosofi.

Henke779:
Vet tyvärr inte. Skulle dock gissa på att det går med de generiska som finns. Dock är det 2.5 mm pluggar och inte de vanligare 3.5mm.

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.