Permalänk

Val av ssd

Vilken av dessa skulle ni rekommendera

http://cdon.se/hemelektronik/crucial_m4_128gb_ssd_r%3a500%252...

http://cdon.se/hemelektronik/samsung_830_series_basic_128gb_s...

Hur är det med tillbehör får jag med allt så att jag kan koppla in den utan att köpa något extra ?

Permalänk
Medlem

tror det är hugget som stucket faktist, har hört mycket bra om m4:an

Installerade en 830 i min kompis dator och den har också rullat helt felfritt

Sladdar medföljer inte, dock så behövs ju inga (laptop) eller så borde dom följit moderkortet (desktop)

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Vilken som, båda är mycket bra SSD:s, stabila som attan. Välj den du tycker ser bäst ut

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Samsungen, den är snabbare och sägs vara grymt stabil. Jag själv ska ta o beställa den snart.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av Jockew1989:

tror det är hugget som stucket faktist, har hört mycket bra om m4:an

Installerade en 830 i min kompis dator och den har också rullat helt felfritt

Sladdar medföljer inte, dock så behövs ju inga (laptop) eller så borde dom följit moderkortet (desktop)

Okej jag har hört bra om båda lite mer sugen på 830 för lite snabbare write för samma peng.

Har du lust och linka vilka sladdar jag ska köpa till ? tur att jag fråga trodde man fick med allt

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Samsung och är otroligt nöjd med den. Har inte använt den så jättelänge men än så länge helt felfritt.
Får ut väldigt trevliga write/read hastigheter också.

Skrivet av Auunsal:

Okej jag har hört bra om båda lite mer sugen på 830 för lite snabbare write för samma peng.

Har du lust och linka vilka sladdar jag ska köpa till ? tur att jag fråga trodde man fick med allt

Det du behöver är en helt vanlig sata kabel. Går att köpa nästan gratis om du inte har några som ligger och skräpar (man brukar få med ett helt gäng med moderkortet).

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Okej jag har hört bra om båda lite mer sugen på 830 för lite snabbare write för samma peng.

Har du lust och linka vilka sladdar jag ska köpa till ? tur att jag fråga trodde man fick med allt

en sån här variant, hittade dock ingen på CDON, men de är ju bara köpa vart som helst

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom...

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Okej jag har hört bra om båda lite mer sugen på 830 för lite snabbare write för samma peng.

Har du lust och linka vilka sladdar jag ska köpa till ? tur att jag fråga trodde man fick med allt

SweCable Wolverine 3000 ska du ha! Dubblerar prestandan, minst.

http://www.sweclockers.com/nyhet/7510-sweclockers-lanserar-sw...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Okej jag har hört bra om båda lite mer sugen på 830 för lite snabbare write för samma peng.

Har du lust och linka vilka sladdar jag ska köpa till ? tur att jag fråga trodde man fick med allt

Du borde ha fått med sata-kablar från ditt moderkort eller chassi. Om du har köpt en färdig dator av något företag som inte skickar med de kabalarna som blev över, här har du: http://www.inet.se/produkt/8201009/serial-ata-med-clips-0-5m

Sen borde du ha ett par lediga power-connectors (kommer inte på vad det heter på svenska :S) på ditt nätagg. Du kan kolla på en guide hur man installerar en SSD på YouTube så fattar du nog vad för kabel jag menar.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av Wrathborn771:

Du borde ha fått med sata-kablar från ditt moderkort eller chassi. Om du har köpt en färdig dator av något företag som inte skickar med de kabalarna som blev över, här har du: http://www.inet.se/produkt/8201009/serial-ata-med-clips-0-5m

Sen borde du ha ett par lediga power-connectors (kommer inte på vad det heter på svenska :S) på ditt nätagg. Du kan kolla på en guide hur man installerar en SSD på YouTube så fattar du nog vad för kabel jag menar.

Okej har precis beställt ett bygge med allt nytt så det borde komma med nya moderkortet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

SweCable Wolverine 3000 ska du ha! Dubblerar prestandan, minst.

http://www.sweclockers.com/nyhet/7510-sweclockers-lanserar-sw...

haha tycker om att dom har "Tool Free Installation" som ett argument

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Okej har precis beställt ett bygge med allt nytt så det borde komma med nya moderkortet ?

Ja det brukar det göra

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Samsungen, mitt nästa köp.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Har m4 och är extremt nöjd. Inga problem alls.. Så kan rekommendera den.. Men vet inget om samsungen så.. Den är säkert också bra..

Permalänk
Medlem

Du ska helt klart ta samsungs ssd då den både är snabbare och stabilare. Om jag inte minns fel så har macbook air samsungs SSD i sig och de är inga dåliga datorer