Berätta dina roligaste minnen från kassa datoraffärer med n00b personal här!!!

Permalänk
Avstängd

Jag skulle hjälpa en person med att handla ett grafikkort till hans TV-burk. Då konfronteras vi av en expedit som vi börjar snacka med. Han frågar denne vad man bör ha för dator för videoredigering han säger då att man bhöver en fet propp. Hen rekomenderar intels quad core proppar.

Då säger jag att han kasnke skule överväga att vänta till AMD släpper K10, då säger expediten att AMD inte är bra och intel alltid varit överlägsna AMD och att jag snackade skit.

Permalänk
Medlem

Jag ska berätta om en idiot i den lokala internet butiken.

Jag hade precis fått hem mitt nya Radeon X1900XT, men insåg snart att mitt nätagg inte hade någon passande strömkontakt till kortet. Klantigt.

I hopp om att få igång mitt kort innan kvällen gick jag till den lokala datorbutiken. Jag berättade mitt problem och tog även med en TYDLIG bild på hur kontakten såg ut.

Jag fick till svar att de var slutsålda och att en ny leverans skulle komma om fyra dagar.

Jahapp, tänkte jag. Det var ju trots allt mitt egna fel att jag missade speccen och skulle jag lägga en ny beställning skulle det ta en vecka.

De fyra dagarna gick och jag kom tillbaka till butiken.

- Ja, vi har fått en ny leverens, men tyvärr var inte varan som du sökte med.

Jag frågade då ifall de sålde några nätagg med den kontakten, men de gjorde de inte.

Jag kom hem och det visade sig att min far hade ett ärende till samma butik och han skulle också fråga ev. ändra beställningen.

Han kom hem med kabeln i handen..

Det visade sig att de hade kabeln på lagret! Före leveransen dessutom...
Då hade butiksägaren ljugit mig rätt upp i ansiktet. Det behövdes tydligen en spark i baken för honom att gå ut på lagret.

Idiot...

-----------------------------------------------------------------------------------
Update:

Syrran ringde nyss och hade problem med sitt internet från comhem. Hon delar lägenhet med en äldre kvinna och hennes dotter och kvinnan hade suttit i comhems support hela gårdagen eftersom deras internet slutat fungera.

Jag guidar syrran till att göra en release/renew på routern och wipps fungerade nätet igen! Dvs. onödigt att vänta timtals i supporten och prata gojja när problemet kan lösas under 5 min. Vad håller dom på med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kleff
Jag ska berätta om en idiot i den lokala internet butiken.

Jag hade precis fått hem mitt nya Radeon X1900XT, men insåg snart att mitt nätagg inte hade någon passande strömkontakt till kortet. Klantigt.

I hopp om att få igång mitt kort innan kvällen gick jag till den lokala datorbutiken. Jag berättade mitt problem och tog även med en TYDLIG bild på hur kontakten såg ut.

Jag fick till svar att de var slutsålda och att en ny leverans skulle komma om fyra dagar.

Jahapp, tänkte jag. Det var ju trots allt mitt egna fel att jag missade speccen och skulle jag lägga en ny beställning skulle det ta en vecka.

De fyra dagarna gick och jag kom tillbaka till butiken.

- Ja, vi har fått en ny leverens, men tyvärr var inte varan som du sökte med.

Jag frågade då ifall de sålde några nätagg med den kontakten, men de gjorde de inte.

Jag kom hem och det visade sig att min far hade ett ärende till samma butik och han skulle också fråga ev. ändra beställningen.

Han kom hem med kabeln i handen..

Det visade sig att de hade kabeln på lagret! Före leveransen dessutom...
Då hade butiksägaren ljugit mig rätt upp i ansiktet. Det behövdes tydligen en spark i baken för honom att gå ut på lagret.

Idiot...

-----------------------------------------------------------------------------------
Update:

Syrran ringde nyss och hade problem med sitt internet från comhem. Hon delar lägenhet med en äldre kvinna och hennes dotter och kvinnan hade suttit i comhems support hela gårdagen eftersom deras internet slutat fungera.

Jag guidar syrran till att göra en release/renew på routern och wipps fungerade nätet igen! Dvs. onödigt att vänta timtals i supporten och prata gojja när problemet kan lösas under 5 min. Vad håller dom på med?

Det hade väl Comhem-supporten också sagt när de väl hade kommit fram? Det är ju inte Comhems fel att de satt i timmar och väntade på att komma fram istället för att testa det mest självklara...?

Visa signatur

Vänligen citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem

lars.akesson:

Mr Svensson kan inet sånt, därför supporten finns.. eller hur?

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

öppnade dörren till en lokal butik häromdaagen.. är en korridär på6-7m tills man hittar de som sköter företaget. innan man hinner fram så hör man Citat" Är du Helt dum i hela huvudet?" slut citat
man kände på sig att det inte var rätta tidpunkten dock så hade de blandat ihop 2 produkter mellan 2 kunder .. men de skrattade bara åt det och fixade problemet.

Humor eller inte men iaf har även hört att shuttelagg inte kan driva en dator mer än en hdd och en cd haha både propp o graffe drar betydligt merän vad de gör iaf:P

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lars.akesson
Det hade väl Comhem-supporten också sagt när de väl hade kommit fram? Det är ju inte Comhems fel att de satt i timmar och väntade på att komma fram istället för att testa det mest självklara...?

Med att hon suttit i supporten hela dagen menas att hon inte suttit i telefonkö i 6-8 tim, utan fått förslag till åtgärder som inte fungerat och återkommit osv.

Permalänk
Hedersmedlem

mer! roligaste jag läst på länge Satt länge igår kväll och läste de gamla postarna. Kom till typ tionde sidan innan jag hoppade fram Önskar man hade haft någon liknande stund att skratta åt

Permalänk
Medlem

Min kompis pappa kollade på en utskrift och sa va fint det blev, va har ni för bredband ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soggy
Min kompis pappa kollade på en utskrift och sa va fint det blev, va har ni för bredband ??

Är din kompis pappa en datorbutik?

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Hur avmarkerar man så man slipper få e-mail varje gång det ändras i tråden. hittar inte

Permalänk
Hedersmedlem

Möjligtvis i inställningar längst upp så ska det finnas en lista med trådar som man bevakar.

Permalänk
Inaktiv

Såg denhär nyss:

Lite kul stavat

Permalänk
Avstängd

kollat där, hittar ej.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Såg denhär nyss:

http://img174.imageshack.us/img174/3834/untitledqp4.jpg

Lite kul stavat

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scrippo
Hur avmarkerar man så man slipper få e-mail varje gång det ändras i tråden. hittar inte

Menar du väl Scrippo? Men det kanske inte var till någon större hjälp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scrippo
kollat där, hittar ej.

Klicka på inställningar Högst upp, sedan kommer alla bevakade trådar upp. då är det bara att klicka på avmarkera.

Visa signatur

Stationär: ABIT KN8-SLi | Gainward 7800GT 512MB | Opteron 165@2.4Ghz | Twinmos 1024MB x2 | Seagate SATA2 250GB
Bärbar: MacBook T7200 2.0GHz, 1GB, 80GB | FSC Amilo M1420 Centrino 1,70Ghz, 1GB, 100GB |
Övrigt: Nokia N82 | Nikon D40 | Samsung Syncmaster 930BF |

Permalänk
Medlem

Elgiganten :

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk

Hahaha, den som har skrivit skyltarna kan inte vara riktigt klok, inte den som satte upp skyltarna heller för den delen...

Permalänk

Det är helt sjukt att man tillåter sådan stavfel, det där är ord man ska kunna stava i mellanstadiet. USCH.

Dock har jag en skåning till mentor som undervisar i fysik. Stavar "reflektion" alá "reflexion". Lite smått komiskt.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergstrom
Det är helt sjukt att man tillåter sådan stavfel, det där är ord man ska kunna stava i mellanstadiet. USCH.

Dock har jag en skåning till mentor som undervisar i fysik. Stavar "reflektion" alá "reflexion". Lite smått komiskt.

Vet inte om det är så komiskt. Han har ju rätt
Det har faktiskt du också. Båda stavningarna är godtagbara, men reflektion är vanligare.

Permalänk
Medlem

Kan berätta om nyligen då jag skulle beställa fiber bredband till lägenheten.
Hade bestämt mig för Bredband2 och ringde dom, frågade om det gick få det inkopplat vid ett senare datum då jag inte kommer vara där förrän en viss tid.
Jo visst det går på internet, sa hon. Hum
Då sa jag att jag tar 10 mbit och hon sa att jag skulle beställa via internet, men jag har inte internet sa jag. Det är de jag tänker beställa nu.
Beställ via internet, klick sa det.
Hopp, lånar en dator på praktikplatsen och fyller även i datumet det tidigast får va inkopplat(var ca 3 veckor).
5 dagar senare får jag mail om att mitt internet är inkopplat!
Alltså är dom helt retard eller? xD

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Hahaha, den som har skrivit skyltarna kan inte vara riktigt klok, inte den som satte upp skyltarna heller för den delen...

Men vad fan, säljer de OEM varor? :(!!

*suck* Elgiganten

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Men vad fan, säljer de OEM varor? :(!!

*suck* Elgiganten

Känner du till någon butik som ger bort dom?..Med tanke på din kommentar?
[/sarkasm off]
Näe men allvarligt.. Jag tror dom gör som de flesta butikerna på nätet, säljer dessa OEM ifall någon t.ex köper ett RAM-minne eller nått.. Inget på vilden pekar ju på att dom skulle sälja dom löst.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Känner du till någon butik som ger bort dom?..Med tanke på din kommentar?
[/sarkasm off]
Näe men allvarligt.. Jag tror dom gör som de flesta butikerna på nätet, säljer dessa OEM ifall någon t.ex köper ett RAM-minne eller nått.. Inget på vilden pekar ju på att dom skulle sälja dom löst.

De säljer de säkert löst, skulle inte förvåna mig ett dugg...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
De säljer de säkert löst, skulle inte förvåna mig ett dugg...

Jo, naturligtvis, man får nog inte tro annat i den här tråden.. Trångsynthet är att rekommendera..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Jo, naturligtvis, man får nog inte tro annat i den här tråden.. Trångsynthet är att rekommendera..

Jaja, du får väl tro på elgiganten om du vill ;).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kleff
Med att hon suttit i supporten hela dagen menas att hon inte suttit i telefonkö i 6-8 tim, utan fått förslag till åtgärder som inte fungerat och återkommit osv.

Nu ska du inte klanka ner på supporten. Du vet att det är mycket möjligt att de har haft ett avbrott och deras tekniker har felsökt det under dagen. Sen när det väl funka så ringde du och sa releas/renew och då funka allt. Säker på att du laga det och inte teknikerna?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Det där måste vara ett skämt :S annars får jag ett slaganfall... :S Om nån tittade runt så märkte man bl a att de tar 1300kr för att installera om Windows XP... denna sida var mycket underhållande och hemskt nån som har erfarenhet av dem?

Visa signatur

No kill whitout skill.

Permalänk
Medlem

den ser precis ut som dom enkla hemsidor vi fick göra i lågstadiet en massa färdiga komponenter som man klistrade in lite varstans. kommer inte ihåg vad programmet hette, men det var simpelt värre