Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk

Tycker det är rätt kass att det inte följer med induktionsladdare när det är en feature de trycker rätt hårt på. Vilketfall så kommer jag nog att köpa fatboy kudden, tror telefonen tycker det är trevligt att chilla där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Tycker det är rätt kass att det inte följer med induktionsladdare när det är en feature de trycker rätt hårt på. Vilketfall så kommer jag nog att köpa fatboy kudden, tror telefonen tycker det är trevligt att chilla där!

Det är ju ett tillbehör och de brukar man köpa löst om det inte finns specialpaket där det ingår. Går la att jämföra med kinect till xbox det tryckte ms rätt hårt på men man kunde köpa paket med och utan själva kinect enheten.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bud_bundy:

Jag tror inte många den urvalsgruppen ens skulle köpa mobilen.
Men i framtiden kanske mobilen blir mer intressant för alla och då liksom nu, är det bra att man slipper göra så mycket arbete själv. Så det är såklart positivt att bilderna blir bra direkt.

Om du eller kameran gör redigering är irrelavant. Detta syns tydligt på bilden under ditt inlägg föregående sida, där nokian har gjort en väldigt konstig och onaturlig himmel, även om effekten kan upplevas som mycket snygg: http://i.imgur.com/XxNtg.jpg

Denna bild anser jag i allra högsta grad vara bearbetad och redigerad, även om nu kameran gjorde det åt en. Att kameran gör något åt en är ju lite som att säga att photoshop gjorde något åt en och att man inte gjorde något själv.

Du bör läsa på lite om tekniken bakom pureview...

Sedan, alla kameror bearbetar bilden, från iphone ända upp till Canon. Det är utgångspunkten som är det kritiska och ju bättre lins/hårdvara desto lättare för mjukvaran.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

Blå Nokia Lumia 920? http://pocketnow.com/2012/09/16/cyan-nokia-lumia-920/

Riktigt taggad för denna telefon, hoppas Telia får den i cyan

Permalänk
Medlem

Tror mig ha bestämt mig för att det blir en Lumia 920 nu, om nu WP 8 floppar och jag ogillar operativt så kan jag ju alltid sälja telefonen och köpa en annan. Har sagt upp mitt abonnemang hos Tre idag för att kunna välja en operatör som har 4G, hoppas på att Telenor tar in Lumia 920! Ska nog bara jämföra den med HTC 8X :).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Ska nog bara jämföra den med HTC 8X :).

Man kan inte jämföra en Nokia med en HTC, att ens försöka är förolämpande. HTC är helt enkelt skräp i jämförelse, åtminstone om man bryr sig om kvalité.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Skrivet av Fire_Ice:

Man kan inte jämföra en Nokia med en HTC, att ens försöka är förolämpande. HTC är helt enkelt skräp i jämförelse, åtminstone om man bryr sig om kvalité.

Vilket jävla skitsnack.
HTC är bra kvalitet, min Desire HD speglar kvalitet som få mobiler gör idag.
Solid metallkropp som är tung och skön att hålla i. Inga knakningar.

Det går helt enkelt upp och ned med kvaliteten mellan olika modeller, precis som många Nokias modeller inte har varit särskilt stabila/kvalitet i.

Nu kommer jag köpa en 920 för att den helt enkelt ser bättre ut på pappret - men att det är sämre kvalitet på HTCn tror jag inte på.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lucifer579:

Vilket jävla skitsnack.
HTC är bra kvalitet, min Desire HD speglar kvalitet som få mobiler gör idag.
Solid metallkropp som är tung och skön att hålla i. Inga knakningar.

Det går helt enkelt upp och ned med kvaliteten mellan olika modeller, precis som många Nokias modeller inte har varit särskilt stabila/kvalitet i.

Nu kommer jag köpa en 920 för att den helt enkelt ser bättre ut på pappret - men att det är sämre kvalitet på HTCn tror jag inte på.

Kan inget annat än att hålla med. Min N82:a knakade från dag ett, alla företag gör både bra och dåligt...

Blir en 920 för mig med men tidigast till våren, vill vänta ett tag av en oberoende egentligen anledning.

Tror på WP8 skarpt, om 2 eller kanske 3 år så tror jag att de drar jämn kamp mot Android.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Tror mig ha bestämt mig för att det blir en Lumia 920 nu, om nu WP 8 floppar och jag ogillar operativt så kan jag ju alltid sälja telefonen och köpa en annan. Har sagt upp mitt abonnemang hos Tre idag för att kunna välja en operatör som har 4G, hoppas på att Telenor tar in Lumia 920! Ska nog bara jämföra den med HTC 8X :).

Tre har 4G? http://www.tre.se/Privat/Kundservice/Vart-nat1/Om-4G-hos-3/

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Knappt, deras 4G nät är under all kritik i täckning med mera, de började för sent helt enkelt. De erbjuder ingen av de telefoner som finns ute med stöd för Sveriges 4G idag, så jag ser inte varför de skulle stödja 4G i Lumia 920.

Sen har de stuvat om så de har blivit riktigt snåla med datamängderna, när jag skaffade Tre var de generösast med datamängder, men nu är de snålast.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Vad gäller 4G så går väl Telia ut med att de har det mest utbyggda 4G nätet? tror det är dem man bör välja om det är bäst 4G täckning man är ute efter.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Vad gäller 4G så går väl Telia ut med att de har det mest utbyggda 4G nätet? tror det är dem man bör välja om det är bäst 4G täckning man är ute efter.

De är däremot ganska snåla med datamängden och rätt dyra samt att deras 3G nät skall vara riktigt överbelastat. Tror nog det blir Telenor för mig efter vad jag läst om tester med mera, fri surf, helt okej 4G, bra 3G samt bra pris (Pott 449 t.ex.). Enda jag måste kolla är om internetdelning följer med.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Derox:

De är däremot ganska snåla med datamängden och rätt dyra samt att deras 3G nät skall vara riktigt överbelastat. Tror nog det blir Telenor för mig efter vad jag läst om tester med mera, fri surf, helt okej 4G, bra 3G samt bra pris (Pott 449 t.ex.). Enda jag måste kolla är om internetdelning följer med.

Sen när är internetdelning nåt som behöver "följa med" i abonnemang?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Tja
Jag har bestämt mig att det kommer bli en Lumia 920 för min del när den släpps.
Frågar är var jag skall köpa den, skall nämligen till hongkong i december. någon som har erfarenhet med mobiler köpta från hongkong (kommer de funka även när man kommer hem i sverige). priser var är billigast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Sen när är internetdelning nåt som behöver "följa med" i abonnemang?

Jag såg att Telenor hade en kampanj för 2 veckor sen där de sa att om man band sig i 24 månader så fick man tillvalet internetdelning under 2 år till ett värde av 2XXX kr utan extra kostnad. Sen gjorde de dock om sina villkor för datatrafik några dagar efter jag såg det och har inte sett någon info i om det tillvalet, så de kanske gjorde så det automatiskt följer med.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Derox:

Jag såg att Telenor hade en kampanj för 2 veckor sen där de sa att om man band sig i 24 månader så fick man tillvalet internetdelning under 2 år till ett värde av 2XXX kr utan extra kostnad. Sen gjorde de dock om sina villkor för datatrafik några dagar efter jag såg det och har inte sett någon info i om det tillvalet, så de kanske gjorde så det automatiskt följer med.

Det är inte så att dom syftar på dubbla simkort eller nåt?
Normalt sett kan man ju internetdela hur mycket man vill, så länge man håller sig under gränsen för sin datatrafik.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Det är inte så att dom syftar på dubbla simkort eller nåt?
Normalt sett kan man ju internetdela hur mycket man vill, så länge man håller sig under gränsen för sin datatrafik.

Ne när jag såg verkade det vara för att få använda telefonen som ett modem till datorn. Nu hittar jag som sagt ingen information om det så de verkar ha ändrat sig, vill bara få det bekräftat från deras kundtjänst så jag har någonting att luta mig tillbaka på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenheter av Tele 2? Telia är för dyra och är tveksam till 3s 4g nät..

Permalänk
Permalänk
Medlem

Såg att den gula inte finns med på NetonNet. Tror ni den kommer vara en LE?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Varför ser telefonen olika ut på bilderna? det finns tre och välja på och alla tre ser olika ut " nedre delan av telefonen där "back,home knapparna är" inte samma mellanrum mellan knapparna och chassit eller vad det kallas... eller är det jag som är riktigt dum . ^^ mhm kollade bara lite snabbt

Permalänk
Medlem

ang internetdelning, det är en tjänst som finns i mobilerna. Men telenor kommer att blocka denna tjänst och kräva en visst summa för att få "internetdela"

Så har jag uppfattat det när jag läst om det, rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Varför ser telefonen olika ut på bilderna? det finns tre och välja på och alla tre ser olika ut " nedre delan av telefonen där "back,home knapparna är" inte samma mellanrum mellan knapparna och chassit eller vad det kallas... eller är det jag som är riktigt dum . ^^ mhm kollade bara lite snabbt

Ser faktiskt väldigt konstigt ut.
Även skillnad vid högtalaren, på alla tre modeller.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Ser ut som den svarta och röda är samma telefon i olika skala när jag kollar snabbt. Den vita ser dock ut vara en Nokia Lumia 900.. om jag kan mina modeller vilket inte är säkert

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keng:

ang internetdelning, det är en tjänst som finns i mobilerna. Men telenor kommer att blocka denna tjänst och kräva en visst summa för att få "internetdela"

Så har jag uppfattat det när jag läst om det, rätta mig om jag har fel.

Vad jag förstod var det så, däremot har de helt tagit bort allt information om detta vad jag kan se, så det kan vara att de ångrade sig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Vad jag förstod var det så, däremot har de helt tagit bort allt information om detta vad jag kan se, så det kan vara att de ångrade sig.

Jo, antar att de fått rätt mycket kritik efter det där.
Man får hoppas på att de ångrat sig

Permalänk
Medlem

Dock är det bara den röda som har det priset. De andra blir 500kr dyrare, varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Dock är det bara den röda som har det priset. De andra blir 500kr dyrare, varför?

När jag var på jobbet vid 11 tiden kostade alla tre 5490... Skulle förhandsbokat då! Antar att det är flest som förhandsbokat svart och vit, så de pressade upp priserna på dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keng:

Jo, antar att de fått rätt mycket kritik efter det där.
Man får hoppas på att de ångrat sig

Enligt kundtjänsten jag snackade med via chatt var internetdelning inget de blockerade och det ingick i var fall när jag frågade om Pott 449, vilket verkar stämma bra med bilden det ger av att de tagit bort all information om tilläggstjänsten de kallade "Internetdelning". Jag tror de gjorde om sin modell till att inte ha fri surf på alla abonnemang och ta extra betalt om man går över de begränsningar man har på datatrafik istället för att ta betalt för internetdelning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwoFive:

När jag var på jobbet vid 11 tiden kostade alla tre 5490... Skulle förhandsbokat då! Antar att det är flest som förhandsbokat svart och vit, så de pressade upp priserna på dessa.

Stämmer, det var det också när jag länkade.

Undrar om tillverkningskostnaden är 500:- lägre på rött, kan ju inte stämma.