Permalänk
Medlem

problem med Tv-out

Jag har problem med Tv-out på mitt Sapphire 9700pro, bilden på tv´n är ganska mörk och suddig, man ser ljus flimmer hela tiden.
texter är helt omöjligt att läsa.

när jag försöker spela upp en film så syns den endast på min monitor men på tv´n så ser man bara programmet och svart bild där filmen ska visas.

Någon som kan hjälpa ???

Visa signatur

#1 | PROMETEIA | P4 2,4C1 | IT7-MAX2 v2 | 280GB | Corsair PC3500 | Sapphire R9700pro 18,7k p
#2 | PROMETEIA | 2100+ AUIHB 0302MPMW | NF7-S rev1.2 | Twinmos / winbond 2x256MB PC3200 | WD-SE 120GB |

Permalänk
Medlem

Suddig, brusig bild kan fixas genom att man kör RCA istället för s-video.
Att filmer blir svarta känner jag igen, men vet tyvärr inte vad det beror på.

Visa signatur

"Hm. I've lost a machine.. literally _lost_. it responds to ping, it works completely, I just can't figure out where in my apartment it is."
http://wiki.beyondunreal.com/wiki

Permalänk
Medlem

therecka.... exakt samma problem med filmen har jag... om du får svar kanske du skulle kunna kontakta mig @ back_andreas@hotmail.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du skulle ha ett grafikkort från nVidia skulle du ändra i grafikkortsinstälningarna till vilken bildskärm som overlay skall visas på... TV alltså.

Med ditt kort vet jag ej vad man skall ändra... men det bör vara ett liknande fel.

[O.T.]
Tack Chewie som tipsade mig om denna tråd
[/O.T.]

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE