Omformaterad datorn. Suddig & stor text - Rätt upplösning!
Hallå gott folk!
I tisdags var det dags, den stora dagen, att formatera om min dator för första gången. (Efter inköp, December'11)
Datorn har fungerat ypperligt bra i alla sammanhang, med för mycket program och onödiga filer, valde jag att formatera om för att få en ren dator.
Stoppade i skivan och körde rakt på. Fort gick det, 20min~ så var jag inne i Windows igen, glad och lycklig.
Datorn fungerar i dagens läge till arbete (Som Dreamweaver, photoshop) samt spel som D3/Wow/cs:go.
Nu efter en ren blåsningen av hela mitt system har jag inte hittat något botemedel till mitt problem.
Problemet är när jag sitter och ska använda ett program (spel) med 3D (Vi tar wow som exemple) texten/upplösningen blir rent av kladdig och utdragen, av någon okänd anledning. (Kan lägga till att jag Alltid kör (Och kommer alltid) att köra med Window mode. (Det blir likadant vilken upplösning jag än kör med, samt UI scale)
Skärmen är 22" med en HDMI kabel, som körs från den bärbara datorn till skärmen.
I Windows använder jag mig av 1680 x 1050, som är den högsta upplösningen jag kan använda mig av. Jag använder mig alltid av samma (högsta upplösningen) jag kan få tag i. (Det vill säga 1680 x 1050)
Har tidigare i veckan försökt hittat något jag skulle kunna ändra för att få till problem jag har. Innan blåsningen har jag aldrig haft något problem. Testade under gårdagen att installera samtliga program på min gamla stationära dator. Kopplade in den i skärmen med en DVI kabel, funkade perfekt inga enorma/suddiga texter. (Kan ej använda den, för den går ej att ta med sig samt den är på tok för slö för att användas)
Använder mig självklart av alla de senaste drivrutierna, tagit bort och testat flera gånger, utan framgång. (Formaterade även om 3timmar sedan till Home Prem. Utan förbättring, därav denna tråd.)
Dator spec det sitter även ett Geforce GT 5400M. (Som jag antar det körs med) Det finns även ett integrerat grafikkort i processorn, som man kan se här.. Då jag har 50+ FPS när jag spelar, antar jag (Har även läst) att den kopplar ifrån Intels integrerade kort.
Egna tankar:
Grafikkortet klarar inte av att leverera upplösningen för något 'fattas' som den inte har. (Vad nu det kan vara vet jag ej)
Grafikkortet klarar ej att producera fram en ren bild med hjälp av HDMI kabel. (Liknande som ^)
Det är något fel på det integrerade grafikkortet samt Nvidias som inte kan samarbeta och det blir bara ett stort kalas utan att någon fyller år.
Inställningar i Windows som gör att vissa inställningar inte hittas. (Lät inte så vidare smart när jag läste det..)
Det här är som ni förstått inte i närheten av min kunskap. Har suttit i närmare 20timmar att försökt hittat ett botemedel, som säkert kunnat fixas på 2minuter. Behöver verkligen hjälp med det här problemet, uppskattas väldigt mycket om någon har kunskap om detta!