Permalänk
Medlem

Define R3 + GTX 670?

Ska köpa mig ett nytt system inom kort. Kom fram till att jag ska ha ett Define R3 och ett GTX 670.
Till frågan, Define R3 chassit tillåter som högst 290mm på grafikkort (Om man inte vill göra det längre själv, vilket jag inte vill).
Och grafikkortet är 285mm långt, kommer det gå bra ändå eller blir det väldigt tight där?

Isf får det bli ett Define R4 istället..

Vad tror ni, ska det vara en R3:a eller R4:a? Helst tar jag R3:an då den är billigare och jag anser att skillnaden inte är så betydelsefull för mig.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk

290mm får plats och kortet tar upp 285mm
ja det kommer få plats

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Ska köpa mig ett nytt system inom kort. Kom fram till att jag ska ha ett Define R3 och ett GTX 670.
Till frågan, Define R3 chassit tillåter som högst 290mm på grafikkort (Om man inte vill göra det längre själv, vilket jag inte vill).
Och grafikkortet är 285mm långt, kommer det gå bra ändå eller blir det väldigt tight där?

Isf får det bli ett Define R4 istället..

Vad tror ni, ska det vara en R3:a eller R4:a? Helst tar jag R3:an då den är billigare och jag anser att skillnaden inte är så betydelsefull för mig.

R3:an är ju mer prisvärd, men ska du någonsin byta komponenter och så i chassit så skulle jag ändå rekommendera R4:an då den har bättre plats för kablar bakom plåten.

Grafikkortet får dock plats

Permalänk
Medlem

Yepp inga problem (se sig.)

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Ta R4, där kan du ta bort övre HD-buren om du har långa grafikkort.. det kan du INTE i ett R3! Det var precis på det berömda håret jag fick in ett Asus 6950 DCUII i mitt R3. Två millimeter till och jag hade fått använda verktyg på chassit!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

R3:an är ju mer prisvärd, men ska du någonsin byta komponenter och så i chassit så skulle jag ändå rekommendera R4:an då den har bättre plats för kablar bakom plåten.

Grafikkortet får dock plats

Självklart kommer kortet att passa, jag tänkte mest på att det är ynka 5mm mellan. Värme och sådant liksom.

Blir nog R3:an då, det lär ju ta ett tag tills jag skaffar nytt. Den dagen den sorgen! Då finns det säkert ett R5/6 också.

Tackar för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •