Nybyggd dator startar inte!
Hej!
Har byggt ihop en dator som vägrar att starta. Inget händer när jag försöker sätta på datorn, inga fläktar går igång(inte ens psu:n), inga lampor tänds, inget händer överhuvudtaget. Bör väl säga att jag är relativt nybörjare på detta, då det var 10 år sedan jag byggde ihop en dator sist. Har slarvat en del med att använda antistat-armband men försökte då att inte vidröra några komponenter på moderkortet, utan höll i kanterna på moderkortet. Moderkortet har under monteringen hela tiden legat ovanpå anti-stat påsen. Har självklart tryckt på psu:ns on/off-knapp. Följande komponenter ingår:
psu: Corsair AX750
chassi: Bitfenix prodigy
Moderkort: Asus P8Z77-I DELUXE - Mini-ITX / Z77
cpu: Intel Core i7-3770K - 8 trådar / 3,5GHz (3,9GHz Turbo) / 8MB / Socket 1155 (Boxed) (Upplåst) (77w)
cpu-kylare: Corsair Hydro H100 CPU Kylare - Socket 775 / 1155 / 1156 / 1366 / AM2 / 2011
fläktar till radiator: 2 stycken Noctua Chassifläkt 120mm NF-F12-PWM
minnen: Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz Low Profile (CML16GX3M2A1600C10) (2x8GB)
SSD: Samsung Intern SSD 256GB 830-Series Desktop Edition SATA III 2.5" (MZ-7PC256D/EU)
Hårddisk: Western Digital Intern Hårddisk Caviar Green 3TB (IntelliPower / 64MB Cache / Sata 6Gb/s / NCQ)
Chassifläkt fram: BitFenix Spectre PRO 230mm
Chassifläkt bak: Noctua Chassifläkt 140mm 10.1 - 19.6dB(A) NF-P14-FLX
Så här har jag gjort:
1) satte fast cpu:n på moderkortet
2) monterade pumpen på cpu:n
3) anslöt en kabel från pumpen till moderkortets "cpu fan"-ingång
4) monterade 2 stycken noctua-fläktar på radiatorn
5) monterade radiatorn i chassits ovansida
6) anslöt radiatorfläktarna till pumpen
7) monterade fast moderkortet med Q-shield i chassit
7) monterade SSD:n och hårdisken i chassit och anslöt dessa till moderkortets två Sata 6-ingångar
8) monterade chassifläkt fram och bak i chassit och anslöt dessa m.h.a. en Y-splitter till moderkortets "chassi fan"-ingång
9) anslöt frontpanelens 4 kablar: Power led, HDD led, Power SW, Reset SW till ASUS Q-kabel och anslöt denna till moderkortets "F-panel"-ingång
10) anslöt front-panelens USB3-kabel till moderkortets "USB3"-ingång
11) anslöt frontpanelens "HD Audio"-kabel till moderkortets "Audio"-ingång
12) anslöt psu till SSD och Hårddisk med en kabel
13) anslöt psu till moderkortets 24-pin EATXPWR
14) anslöt psu till moderkortets 8-pin EATX12V
15) anslöt PCI-E kabel till PSU:n för framtida montering av grafikkort
16) anslöt pumpens molex-kontakt till molex-kontakt från PSU:n
från Psu:n går det totalt 5 kablar.
Borde inte åtminstone psu:n sätta igång?
Vore hemskt tacksam för hjälp.