Permalänk
Medlem

HTPC Touchscreen / fjärrkontroll?

Tjosan!
För ett år sedan ungefär satte jag sågen i lite MDF och skapade Eyefinityfoten (http://www.sweclockers.com/galleri/8289-eyefinityfoten-eller-...)
och nu är det dags igen. Samma beställare som sist med lite galna krav och alldeles för mycket grejer liggandes som inte används.
Inspirationen kommer från Killafew med galleriet: http://www.sweclockers.com/galleri/4408-touchscreen-htpc

Det som kommer användas är:

Acer T231Hbmid
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=674373

och en Fujitsu Lifebook SH531
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1080109

Det som skett hittills:
MDF upphämtat
Fötterna på skärmen är borttagna
skärmen på laptopen är borta
Sågning påbörjad

HTPC Touchscreen / fjärrkontroll?

Permalänk
Medlem

Hehe. Ser ut som en stor jäkla "laptop"

Visa signatur

AMD 9800X3D ▪ MSI B850 Tomahawk Max ▪ Corsair 32GB 6000MT/s CL28 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define North XL ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Härligt med lite kreative projekt. Kör hårt!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Proffsmoddare

Cool ide, tänkte bara höra ifall du tänkt något på kylningen till dator, blockerar du inte ventilationsöppningarna ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Som en gigantisk laptop eller? haha

Permalänk
Medlem

Blir intressant.
Gillade killafew´s media rum.
Jag tycker dock att det skulle vara mycket snyggare om du byggde in skärmen helt dock så den inte sticker ut.
Jag förstår att knapparna inte går att komma åt men man pillar ju typ aldrig på dom ändå. Det kanske går att göra alla inställningar innan du sätter in den helt?
Eller så bygger du in den men ser till att lösa det på något sätt så att skärmen går att ta ut när knapparna behövs tryckas på.

Där har jag ett förslag. Om du sätter skärmen på ett fäste som går att tillta åt sidorna eller upp och ner, så kan du bygga in skärmen och när du väl behöver komma åt knapparna så tilltar du bara skärmen åt sidan så den sitter snett när du måste trycka på knapparna. Eller på toppen om fästet bara tilltar så.
Har för mig du använde fästen till foten du gjorde som tilltade men kan ha sätt fel.

Det är ett förslag iallafall som jag tror skulle vara mycket snyggare än att skärmen sticker ut.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sup3rioR:

Cool ide, tänkte bara höra ifall du tänkt något på kylningen till dator, blockerar du inte ventilationsöppningarna ?

Jajjamensan, de har jag tänkt på och det är ursågat vid sidorna och sedan kommer den stå på små upphöjningar för att få flöde. Om det blir för varmt så tillkommer fläktar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Blir intressant.
Gillade killafew´s media rum.
Jag tycker dock att det skulle vara mycket snyggare om du byggde in skärmen helt dock så den inte sticker ut.
Jag förstår att knapparna inte går att komma åt men man pillar ju typ aldrig på dom ändå. Det kanske går att göra alla inställningar innan du sätter in den helt?
Eller så bygger du in den men ser till att lösa det på något sätt så att skärmen går att ta ut när knapparna behövs tryckas på.

Där har jag ett förslag. Om du sätter skärmen på ett fäste som går att tillta åt sidorna eller upp och ner, så kan du bygga in skärmen och när du väl behöver komma åt knapparna så tilltar du bara skärmen åt sidan så den sitter snett när du måste trycka på knapparna. Eller på toppen om fästet bara tilltar så.
Har för mig du använde fästen till foten du gjorde som tilltade men kan ha sätt fel.

Det är ett förslag iallafall som jag tror skulle vara mycket snyggare än att skärmen sticker ut.

Jag har inte gett upp hoppet ännu vad det gäller att fälla in skärmen helt. Tack för förslaget med de tidigare fästena. Ska se vad jag hittar på

Permalänk
Medlem
Skrivet av murre74:

Jag har inte gett upp hoppet ännu vad det gäller att fälla in skärmen helt. Tack för förslaget med de tidigare fästena. Ska se vad jag hittar på

Ja jag tror det skulle bli mycket bättre än nu. För att den sticker ut förstör utseendet (personlig åsikt dock såklart) Och som sagt så ser ju skärmen helt inbyggd ut då fast du kommer åt knapparna när du vill genom bara att trycka på sidan eller toppen för att tillta lite.

Hoppas du hittar en lösning iallafall oavsett om du använder dig av förslaget jag gav eller inte. Tror det är värt lite extra tid på att få det snyggt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag skulle dolt laptopen innuti och köpt externt tangentbord och trackpad som du monterar nedsänkta i maskineriet. Tror det blir mycket snyggare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Jag skulle dolt laptopen innuti och köpt externt tangentbord och trackpad som du monterar nedsänkta i maskineriet. Tror det blir mycket snyggare!

Håller med där också
Men det ger ju en del andra problem som att komma åt knappar på laptoppen osv.
Men det går ju att lösa även det genom att lägga laptoppen i en utdragbar låda under tangentbordet. Så man kommer åt knappar när man behöver.

Men allt sådant här kanske blir överkurs också. Är ju svårt att veta hur snyggt man känner att man måste ha det. Och hur mycket tid/pengar man vill lägga.
Det finns mycket man kan göra för att få det snyggt men man måste också bestämma sig för någonstans vad som är värt och inte.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

hoppas på bra resultat liknar ju nästan en mega laptop, men cool. Kommer följas!

Permalänk
Medlem

Har skärmen en inbyggd widi mottagare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

det går HDMI mellan skärm och dator, sedan är det widi utåt... det visade sig att det gick lite sisådär så nu är det HDMI till en onkyo 616 och därifrån till en sharp 70" tv. Enligt ägaren fungerar det bra