Permalänk
Medlem

Buggad uppstart

Hej!

För länge sedan när jag inte hade ssd så hade jag problem med att när jag startade upp datorn. Det var nämligen att då efter en ominstallation av windows då jag också resetade bios som problemet först dök upp. När jag Bootade upp datorn, så precis efter windows logan (windows7) så klickade det till två gånger snabbt från datorn. först stängde den/något av sig och sedan startade det igång igen. Aja tänkte jag, Inet support! Here I come!!!
De sa att det var drivutiner som spökade och sa att jag skulle göra ominstallation igen och använda AHCI mode på hårdisken, men lat som jag var orkade jag inte med det igen och tänkte på att istället införskaffa en SSD innan det.
Ett halvår senare köpte jag mig en Intel Intern SSD 330 Series 120GB och gjorde ominstallation av windows till den med AHCI mod, allting gick som det skulle och jag blev av med uppstartsproblemet. fast nu får någon vecka sedan kom jag på den briljanta ideén att jag kunde ändra ordning så att datorn bootade från ssd:n i första hand för att få snabbare uppstart, ändrade då så att det blev så i bios.
VIPS! så var det gamla problemet tillbaks igen och ändra tillbaks bootordningen hjälpte inte heller. Googlade lite på det och hittade att man kunde pilla lite i regedit med vissa filer men funkade inte heller. Vad ska jag göra?

Tacksam för hjälp!
mvH/
Niklas

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Eftersom jag inte får något svar antar jag att jag har ett ovanligt problem som folk här inte vet hur man ska lösa det. Moderkortet är nog grunden till problemet så blir väl att kontakta MSI om detta....

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM