3D-glasögon: E-Dimensional

Permalänk
Medlem

3D-glasögon: E-Dimensional

Läste lite om dessa 3D-glasögon på deras hemsida och lite recensioner och blev mäkta sugen, är det någon som har några erfarenheter av dessa? Är de värde pengarna osv?

Kolla nedan för mer info:
http://www.edimensional.com/

Permalänk
Medlem

Problemet är väll att hitta dem/få dem till Sverige.

Permalänk
Medlem

nix, de levererar direkt till sverige, står på deras sajt som jag gav ovan.

Permalänk
Medlem

Intressant. Har själv varit på jakt efter 3d-glasögon för ett år sen. Har de en svensk leverantör eller måste man tulla och betala svensk moms på dem?
Vore på gränsen till intressant men har även hört en del negativt om sådana 3d-glasögon så det är lite "sådär".

Permalänk
Medlem

Läste en svensk recension där det stod att man var tvungen att momsdeklararera dem. Vet dock inte vad det landar på.

Jag kommer nog köpa dessa grejer, återkommer när jag har testat dem lite.

Permalänk
Medlem

Vore roligt att veta hur de funkar så lägg upp en tråd så fort du fått grejerna.

Permalänk
Medlem

Om du kollar på sidan jag angav så står det där hur de fungerar, problemet med alla recensionerna är att det inte går att förklara känslan. Därför blir alla ganska fattiga.

Permalänk
Medlem

Beställer ni från den engelska sidan så behöver ni inte oroa er för moms och sånt iom att den redan är inbakad i priset ( men en lägre EU moms).

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Havoc: Har du beställt liknande eller såg du det bara på deras sida?

Permalänk
Medlem

Såg det bara på hemsidan, är tveksam till alla sådana där produkter. Testade de glasögon som följde med Asus Deluxe grafikkort förut (geforce 2) och blev inte speciellt imponerad av dem, men dessa glasögon borde iofs vara bra mycket bättre iom att dom är bra mycket nyare.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Såg nu att de hade en Europeisk sida. Då går det fin fint. Jag handlade en gång från Irland, betalade varken svensk moms eller någon tullkostnad.

Kom på en fråga. Tror ni att de kommer att funka med GeforceFX när det kommer?

Permalänk

Jag vet inte om ni skriver om samma typ av pryl men jag har ett "ASUS GF4 4600 Deluxe" med vilket det följde med 3D glasögen som i strot sett består av två bländare.

Cool pryl men krånglig att få att funka bra, ska väl justeras efter ögonen eller nått och när man väl får den att funka ganska bra är väl inte känslan så märkvärdig. Jag tror inte att jag vid köp av sådana skulle vara beredd att ge ens 400 kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gramer
Såg nu att de hade en Europeisk sida. Då går det fin fint. Jag handlade en gång från Irland, betalade varken svensk moms eller någon tullkostnad.

Kom på en fråga. Tror ni att de kommer att funka med GeforceFX när det kommer?

De kommer nog definitivt funka med Geforce FX

Permalänk

Äger ASUS egna glasögon och får säga att jag är kraftigt missnöjd med dem, stananr inte på huvudet och näsan får inte plats. Och de väger alldeles för mycket för att vara så enkelt byggda.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Jag tror dock inte att dessa kan jämföras direkt med ASUS glasögon. Den här produkten har utbytbara bågar för att passa alla huvuden osv. Den ska tydligen funka bra för folk som har glasögon också.

Permalänk

Du verkar ju så fast besluten att du ska ha de där glasögonen så KÖP dem!

Undrar bara om de funkar på samma sätt som asusglasögonen?

Permalänk
Medlem

En skitgrej som man måste vara redo inför att att frameraten tenderar med att bli över hälften lägre och att man bör ha en skärm med 100 hz... Jag tror att det lönar sig att vänta till FX innan man skaffar ett par sånahär... Jag har nu ca 30 fps i ut2k3... kul att spela i 10-15

Visa signatur

www.tomodomo.org - indie spelstudio i Helsinfors
www.fatcatrush.com - en 3D runner för iPhone som vi gjort på Tomodomo

Permalänk
Medlem

Det är ju bara att sänka upplösning så kan du dels uppnå högre refreshrates och mer fps.

Iomed att de bara kostar cirkus 700 kr och inte kommer bli omodernt på ett tag framöver så känns det som en schysst investering och om inget annat en grym förfest / penisförlängar grej.

Permalänk
Medlem

här är en svensk återförsäljare som säljer glasögonen...

http://www.strigo.nu/index.asp

Visa signatur

Epox 8KHA+ | AMD XP 1600+ | 512 DDR Samsung | Live! 5.1 | PoV Geforce 2 GTS TI | 4 * WD 80 GB (8 MB) | Windows XP Pro

Permalänk
Medlem

jag köpte 3d glasögonen från den sidan, rätt snabb leverans.
men jag måste säga att glasögonen är hopplösa att ställa in, alla de snabbknappar som ska fungera (så man kan ställa in alla inställningar i spel) inne i spel osv fungerar inte alls för mig... :/

Visa signatur

Epox 8KHA+ | AMD XP 1600+ | 512 DDR Samsung | Live! 5.1 | PoV Geforce 2 GTS TI | 4 * WD 80 GB (8 MB) | Windows XP Pro

Permalänk
Medlem

ok men är du nöjd?