Permalänk
Medlem

Bluescreen, hjälp!

Tjena, har börjat få en del BSOD på senare tid, det har bara hänt när jag tittar film på datorn eller spelar något spel, trodde jag hade löst problemet för några dagar sen genom att uppdatera BIOS, men fick bluescreen igen idag, har även kört memtest, men det visade inga fel.

Från WhoCrashed: Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Mon 2012-11-05 01:00:08 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\110512-21231-01.dmp
This was probably caused by the following module: watchdog.sys (watchdog+0x122F)
Bugcheck code: 0x10E (0x1F, 0xFFFFF8A01B7B9B60, 0x0, 0x38AE7F)
Error: VIDEO_MEMORY_MANAGEMENT_INTERNAL
file path: C:\Windows\system32\drivers\watchdog.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Watchdog Driver
Bug check description: This indicates that the video memory manager has encountered a condition that it is unable to recover from.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

On Mon 2012-11-05 01:00:08 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: watchdog.sys (watchdog!WdLogEvent5+0x11B)
Bugcheck code: 0x10E (0x1F, 0xFFFFF8A01B7B9B60, 0x0, 0x38AE7F)
Error: VIDEO_MEMORY_MANAGEMENT_INTERNAL
file path: C:\Windows\system32\drivers\watchdog.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Watchdog Driver
Bug check description: This indicates that the video memory manager has encountered a condition that it is unable to recover from.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

Fick förut bluescreen med dxgmms1.sys och enligt BluescreenView ska den filen också ha med saken o göra igen..

Dator:
Asus P5Q Deluxe
Intel Core 2 Quad Q9450
Corsair Dominator PC8500 4st 2gb tillsammans 8gb
Gigabyte Geforce 460GTX
Chieftec 1000W
Windows 7 64bit

Tacksam för svar, mvh Lukaz

Permalänk

Med tanke på crashloggen ser det ut för mig att det är något strul med grafikkortet.

Visa signatur

Lian Li PC-011 | Corsair HX1000i | Asus Strix X99 Gaming Rog | Intel Core i7 6850K | Corsair 32GB DDR4 Vengeance | Samsung 960 EVO 500GB | ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX GAMING | Custom Vattenloop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lukz:

Tjena, har börjat få en del BSOD på senare tid, det har bara hänt när jag tittar film på datorn eller spelar något spel, trodde jag hade löst problemet för några dagar sen genom att uppdatera BIOS, men fick bluescreen igen idag, har även kört memtest, men det visade inga fel.

Känns ju som att detta är en fråga om drivrutiner mer än hårdvara, men det är alltid svårt att veta. Gå in i felsäkert läge och avinstallera drivrutiner för Nvidia med http://majorgeeks.com/Driver_Sweeper_d6171.html!
Installera nya drivrutiner och testa igen! Installera även om DX!

Om du har installerat drivrutiner för någon ny hårdvara eller uppdaterat drivrutiner i samband med att problemet med BSOD visade sig, då kan de drivrutinerna vara en eventuell felkälla.
Du kan även diagnostisera med DX enligt denna guide! http://windows.microsoft.com/is-IS/windows7/Diagnosing-basic-... . Kan kanske ge någon signal om drivrutiner som spökar.

Lite höftskott egentligen, om inte det hjälper dig så bör du nog överväga att installera om Win7/testa annat grafikkort då det kan vara hårdvarufel.