EA tar emot ansökningar till betaprogrammet för Command & Conquer

Permalänk
Medlem

Undrar om de kommer ta bort basebuilding av samma argument som de gjorde det i senaste Command & Conquer Tiberian Twilligt?
Kommer inte röra C&C från EA games längre, de har förstört allt som man håller till serien kärt och Westwood rip på er och hoppas ni får något på ert nya företag igång.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas innerligt att de inte gör spelet till ett "ingame-buy"-spel. Hade hellre lagt en anständig summa pengar på spelet istället för att det är F2P ifall det är så det kommer bli..

Meeen får väl hålla tummarna för att de räknar med att sälja musmattor och pennvässare a'la command & conquer tillräckligt för att finansiera tiden dom lagt på att ge oss ett gratis spel..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

kommer garanterat spela det och kommer garanterat tröttna på det.
sen EA pillade på westwood blev det skit tyvärr.

Men likförbannat köper man spelen i tron på att dom kanske kanske kanske gör något bra =(

Hur tråkig får man vara, du är säkert en av de där som sitter i C&C trådar och gnäller på att Red alert 2 inte är ett riktigt C&C.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Hur tråkig får man vara, du är säkert en av de där som sitter i C&C trådar och gnäller på att Red alert 2 inte är ett riktigt C&C.

RA2 är en av mina favoriter.

Många många modem timmar man spelat det online.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

RA2 var grymt kul online och i LAN, RA1 lika så. C&C är liksom för många även för mig ett av dom första RTS man spelade man älskade musiken och bygga sin bas och mysa runt med Hmmvs för att köra lite recon och se vars NOD hade satt upp sina obelisk of light och GUN turrets. minns att man försökte ta över deras MVC och NODs flygplats liknande fordons tillverkare. åh musiken det är ett kapitel i sig då jag älskade C&Cs musik liksom RA1 men när RA2 kom så kändes den sämre.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

RA2 är en av mina favoriter.

Många många modem timmar man spelat det online.

Och även gjort av Westwood Pacific, en EA studio som bildades efter att EA köpt upp Westwood.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av thunderboy88:

Precis som vanligt ska EA mörda en serie mer än dom redan har gjort, C&C var ett spel man spelade hur mycket som helst, sedan Red Alert 1-2 spelades hur mycket som helst, men där var ju EA tvungen att döda C&C helt liksom Westwood (åh vad ja älskade Westwood introt i C&C) sedan tog man och dödade Red Alert genom att göra det lika färgglatt som ja telitubis?, hur mycket mer kan dom mörda serien!? men detta glömmer väl alla när skiten väl släpps, varför kan ingen komma ihåg att EA är onda!

Även om jag håller med om att EA mer eller mindre slaktat C&C-serien, så var den aldrig superseriös. Originalet hade dinosaurer, Red Alert hade muterade gigantiska myror. Tiberian Sun var knappast seriöst med en helt ny nivå av B-skådisar i filmklippen.

Personligen tyckte jag i alla fall att EA/Westwood Pacific-spelen RA2 + Yuri's Revenge, Generals var mycket bra (bättre än Tiberian Sun) och det värsta EA egentligen gjorde, var C&C3, C&C4 och att inte låta Westwoodgänget göra Nox 2...

Permalänk
Medlem

Några av mina bästa spelminnen är från antiken med C&C orginal i datorsalar. Teasern gör mej faktiskt sugen på ett spel för första gången på länge, men sen läste jag EA och F2P och blev ledsen igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Och även gjort av Westwood Pacific, en EA studio som bildades efter att EA köpt upp Westwood.

korrekt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Gillar det jag ser. Men kom på en grej, såg i filmen att de har en skärm delad i fyra.

Skulle inte en smart feature vara (eftersom många sitter på flera skärmar) att man kan ställa in olika "kameror" i de sekundära skärmarna. Du har en main screen där du spelar precis som vanligt, men i de andra skärmarna kan du välja att alltid ha en bild som fokuserar på din egen bas eller motståndarens.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

CnC ultimate collection på origin 299kr sen slänger man på koden JJGCPEAY72 så får man 99kr i rabatt , 200kr för hela kitet.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av GaMeR2K5:

Free To Play = Pay To Win

Det är ett så idiotiskt koncept.

Fel.

OnTopic: Någon annan som har problem med att faktiskt registrera sig?
Popup-rutan för inloggning kommer upp, men antingen är den helt vit eller så är det grått och man ser bara den där cirkeln, men det händer aldrig något...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Även om jag håller med om att EA mer eller mindre slaktat C&C-serien, så var den aldrig superseriös. Originalet hade dinosaurer, Red Alert hade muterade gigantiska myror. Tiberian Sun var knappast seriöst med en helt ny nivå av B-skådisar i filmklippen.

Personligen tyckte jag i alla fall att EA/Westwood Pacific-spelen RA2 + Yuri's Revenge, Generals var mycket bra (bättre än Tiberian Sun) och det värsta EA egentligen gjorde, var C&C3, C&C4 och att inte låta Westwoodgänget göra Nox 2...

C&C3 var ju faktiskt helt okej ändå, vid RA3 gav jag upp.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

C&C3 var ju faktiskt helt okej ändå, vid RA3 gav jag upp.

Du gav upp trots Tim Curry, Peter Stormare, George Takei, J. K. Simmons, Jonathan Pryce, Jenny McCarthy, Gemma Atkinson och Gina Carano?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Gillar det jag ser. Men kom på en grej, såg i filmen att de har en skärm delad i fyra.

Skulle inte en smart feature vara (eftersom många sitter på flera skärmar) att man kan ställa in olika "kameror" i de sekundära skärmarna. Du har en main screen där du spelar precis som vanligt, men i de andra skärmarna kan du välja att alltid ha en bild som fokuserar på din egen bas eller motståndarens.

Njae.. det hade varit en feature som skapar onödigt mycket fördel till de som har flera skärmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motherofgod:

Njae.. det hade varit en feature som skapar onödigt mycket fördel till de som har flera skärmar.

Skickades från m.sweclockers.com

ja?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.