Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

Nuvarande status, orkar inte lackera den bara för att de ska va fint på bild, ni får fantisera lite
Ska på med underdelen idag så blir det mer helhet, och få ordning på hållarna till led-panelerna.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Använder plexi/plastglas istället nu för styrenplasten som slappar för mycket.
Här syns också fläktarna som blåser igenom lådan från sidan, sitter en på vänstersidan och två på högersidan där radiatorn kommer sitta.
Utanpå fläktarna är en panel som gör att fläktarna bara kan suga luft nerifrån, ungefär 2/3 av fläktens ordinarie area, men jag har testat lite med min H60 och 100% cpuload utan trubbel, så det räcker för mig.
Jag vill absolut inte ha några synliga fläktar, därav denna lösning.

Baksida och vänstersida, håller bara i delarna än inget limmat.

Andra bilden
Här syns kåpan som sitter över vänstra fläkten, samma variant på högra sidan.

Så här ser WOPR ut orginal, i´m close

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Hehe, blå markerar var LED´s ifrån kluster 2 ska placeras, Grön visar var LED´s från kluster 3 ska sitta. O.s.v.
Varje kluster har ~200-300 LED´s och sitter på varsin kanal på ljusorgeln. På det sättet får jag samma effekt som på orginalet.

Det blir några LED´s att montera

http://www.howi.se/product-pics/wopr/IMG_1961.jpg

Gillar starkt att du valde att göra panelerna i Sketchup! Vad kostade det att köpa plåten och skära till dem?

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Gillar starkt att du valde att göra panelerna i Sketchup! Vad kostade det att köpa plåten och skära till dem?

Minns inte, gjorde massa annat samtidigt så de va inte många pengar. Typ 4-500kr, men då va allt klart i DXF-format.
Sketchup funkar prima för såna här saker, men man får använda extern exporterings-addon för DXF, det inbyggda gör bara galenskaper av allt. T.ex. 4 lösa linjer istället för en rektangel. Lämnar man bara en SKP-fil kan jag tänka mig det blir bra mycket dyrare

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu kan den snart stå själv.
4 stora delar nu som sitter på limning sedan inatt, gör de sista touchen på bitarna som ska sitta till höger på chassit (i bild).

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av HCP:

Nu kan den snart stå själv.
4 stora delar nu som sitter på limning sedan inatt, gör de sista touchen på bitarna som ska sitta till höger på chassit (i bild).

http://i777.photobucket.com/albums/yy57/harrycoma/WOPR/wopr34...

Börjar ta form!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Grymt projekt! Detta ska jag lätt följa;) Fixar du plåtarbeten själv eller har du snälla kontakter?

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Grymt projekt! Detta ska jag lätt följa;) Fixar du plåtarbeten själv eller har du snälla kontakter?

Både och, har egen fräs men den är egentligen gjord för att enbart arbeta med tunnare plaster.
Har beställt en större så kan man göra det mesta själv sen på lite tjockare material också.

---

Stötte på patrull, satt och tittade på alla delar precis innan jag skulle limma ihop allt. Hålet för IO-plåten blev fel.
Tanken är att man lyfter hela överdelen och kvar står bara en bottenplatta med moderkort och innehåll kvar, men det går ju inte med hur IO-hålet är gjort idag. Så det blir nog custom IO också som sitter fast i bottenplattan och överdelen sitter runtom den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Stötte på patrull, satt och tittade på alla delar precis innan jag skulle limma ihop allt. Hålet för IO-plåten blev fel.
Tanken är att man lyfter hela överdelen och kvar står bara en bottenplatta med moderkort och innehåll kvar, men det går ju inte med hur IO-hålet är gjort idag.

Din ursprungliga idé går väl bra så länge som du tar ur sladdarna innan du lyfter av överdelen? Typ om du har Lian Li´s moderkortsplåt inuti chassit så sitter ju själva I/O-plåten fast i den och hålet i överdelen är bara positionerat framför. Bara en tanke.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

Hur har det gått nu då? Jag vill ha mer bilder!

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Löder LED´s, tröttsamt slit, inget att visa bild på ännu
Nån vecka till innan jag börjar med botten och petar in hårdvara, överdelen är i det närmaste klar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jahapp, hur går det nu med projektet? Tog LED:sen längre tid än vad du tänkte dig? Must have pictures naow!

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Mja, lödandet gick soft men det är att placera ut alla LED´s på rätt ställe som tar tid, för sitter en fel så blir mönstret fel
Klar med 1/3 kanske

Fått hem lite hårdvara också, så har börjat göra bottendelen och bakre delen av toppen så att säga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

FYYYEEEFAN vilket arbete du åtagit dig.
Jag vet vad LED´s betyder.
Det är förbannat bra gjort av dig att ens ha påbörjat projektet från första början, med tanken på vad det skall komma att innebära.
Kör vidare, kör hårt.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Nåt stog inte rätt till, fick inte ordning på proportionerna så jag kapade 3cm på längden och då klarnade allt igen

Nu är de spackeldags

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur går bygget?

Visa signatur

Ge mig en kaka till kaffet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

Hur går bygget?

Går fint, den står lite dumt till för fotografering bara.
Höger kortsida kvar att limma innan det är dags att börja finputsa och sätta in alla delar.

Visa signatur