Permalänk

MapleStory!

Hej!

Är det någon här på SweClockers som kör spelet MapleStory ?

Själv har jag spelat det i många år förr, men har inte spelat det på ett tag... men det är ju ett ganska så soft spel, och om jag inte minns rätt så är jag rätt rik på spelet.

Hur är det med eR?

Permalänk

Slutade kort efter big bang kom ut, började runt 2006. Jag har både Maplestory Global, Europe och Koreanska konton.

Permalänk
Medlem

Jag spelade när det var i beta,vilket måste ha varit ca 2004-2005. Spelade även efter det. Problemet med maplestory var, i alla fall då, att det handlade om att grinda i timmar. Det fanns knappt några quest. Det är nog bättre idag med fler quest och fler världar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är pay 2 win nu, det var det inte när jag började (runt 2005-6?)

Folk säljer gear för flera hundra dollar.. kanske bara är jag men jag tycker iaf det är rätt mycket pengar för ett item i ett spel (bästa thief daggern med +35% dmg to bosses, + 35% dmg to bosses och 30% overall dmg (kan ha varit något mer men är inte säker)

När jag började spela så var ingen max lvl (inte nära ens), nu kan du bli max lvl på en vecka utan problem om du lägger ner pengar på spelet (köpa nexon cash och sälja nexon items och köpa boken som clerics får i lvl 100, köpa en dagger med alla "bästa enchants", och gå runt och sola bossar.. sen att varenda rea/event kräver pengar är ju bara sorgligt.. spelet var så bra när jag började.. men nu har dom förtört det.. liksom vaf, en klass som kan få fram 2 mega liar och dmg:a alla monster på skärmen (inte lite dmg heller), vafan är det förnått.. (smått iriterad..)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Det är pay 2 win nu, det var det inte när jag började (runt 2005-6?)

Kan inte hålla med om att det är pay2win. Man kan få legendariska items på andra sätt än att köpa dem för riktiga pengar från andra spelare. Har aldrig gjort det ändå har jag varit redig bossare osv.

Spelet suger ändå nu, även om de har addat en massa saker som theme dungeons etc. Så är spelet skit, alla bryr sig bara om att få upp sin level, och det är inte ens i närheten av den tillfredsställelsen du fick när du levlade i gamla maple. Jag skulle hellre levla 50 i gamla än 150 nya. Hur kan man fucka up så jävla hårt??? Fyfan Nexon.