GTX 660 gpu_memory_error
Tjena.
Nyss dragit igång folding på dator nummer två men har fått problem.
Datorspec som följer:
- Asus Maximus V Gene, i7-3770K, 32GB, Samsung 830ssd, Asus GTX660 Ti 2GB, win8 pro 64, BeQuiet E9 680W Gold.
-
Senaste drivrutinerna från Asus hemsida till både moderkort och grafikkort.
Installerade senaste folding klienten 7.2.9, drog igång allt på default och den startar en cpu och en gpu tråd.
Efter ettp ar timmar folding stabiliserade sig cpu-temp på 40grader och gpu-temp på 68 grader med bara 40% fläkt, gissar att grafikkortet skulle dragit upp mer om det tyckt att 68 grader var obehagligt?
Allt verkade trevligt i ca 1,5 dagar. Då fick jag en FAILED på gpu-tråden. Testade att starta om, och den började vika igen. Dock med samma resultat, FAILED. Ytterligare en omstart senare så startar inte GPU foldingen alls. Den stannar på GPU_MEMORY_ERROR och vägrar starta.
Felsökning gjort.
- Omstart av program och dator.
- Ominstallation av drivrutin och foldingklient.
- Test av Nvidia orginal drivare istället för Asus egna. (V306.23 WHQL -> 306.97 WHQL.)
- Test med minimal grafikkortsdrivarinstallation. Long shot...
- Ta ned senaste GPUs.txt (jättelong shot, den vek ju fint så definitionen borde ha varit rätt)
- försökte att köra testprogrammet memtestg80 men jag får enbart följande svar: "Error: No CUDA hardware detected. CUDA device emulator is not supported."
- Jag har inte ändrat kortets frekvens för minne och gpu uppåt, däremot har jag provat att sänka båda i felsökningssyfte.
Inget av detta har hjälpt för att få igång foldingen.
Tilläggas ska att jag har gjort all felsökning via windows fjärrskrivbord eftersom jag är på resande fot för stunden, hemma ikväll.
Vad jag vet har inte windows ändrat några förutsättningar, felen uppkom utan att datorn startades om.
Har inga andra grafikfel eller hängningar på datorn, så det känns lite olustigt att minnet skulle vara trasigt på kortet.
Har någon här några erfarenheter av liknande fel eller några goda råd att ge? Skall ikväll swappa plats på detta kort och det HD6850 som sitter i min tidigare Win7 burk.
Kan det vara problem med Windows 8?