ny router kan inte komma in på vissa sidor.netgear DGN1000
Hejsan köpte en ny router(outer och modem i ett, DGN1000 av märket netgear) installerade den, hade lite problem men sen fick jag möget att fungera, med nätverkskabel, men mina kära föräldar säger att de inte kommer in på vissa sidor(ex. www.swedbank.se) problemet är att det fungerar ibland men oftast inte, och jag har prövat allt! alla datorer i hemmet har google dns server(8.8.8.8 8.8.4.4) jag har prövat ändra MTU värdet, tömt dnschace minnet och MYCKET annat, sidor jag inte kommer in på är bla. www.swedbank.se, www.devote.se, www.gymgrossisten.com och det finns säkert ett flertal till. jag kommer in på alla sidor på min stationära med kabel, min bror kommer nästan alltid in på alla sidor via wifi, men mina föräldar kan inte komma in på vissa(via wifi, kopplar jag in en kabel fungerar det direkt) så det första jag tänkte va att pappa har porrsurfat för mycket och fått virus... har sök genom datorn med Microsoft security essentials, och har nu permanent bytat till avast och det finns iget virus, har prövat att stänga av ALLA brandväggar (via virus skyddet, windows brandvägg och kollat routerns brandväggar) men inget fungerar. jag har även återställt routern ett antal gånger till "factory reset" men det fungerar fan inte... HJÄLP googlat varit inne på många forum, prövat chrome, firefox och IE men inget fungerar...
jag har telia adsl om ni nu vill veta det med.
SNÄLLA HJÄLP!!!
(skriver jag in www.sedbank.se så hittar inte google chrome sidan)