Ny trådlös wifi skrivare vägrar skriva ut om inte USB är inkopplad.

Permalänk

Ny trådlös wifi skrivare vägrar skriva ut om inte USB är inkopplad.

Jag har köpt en ny skrivare. Det går utmärkt att skriva ut som länge USB kabeln är inpluggad skrivare>dator men jag köpte ju en trådlös wifi skrivare för att inte behöver hålla på med sladdar, men den vägrar skriva ut om inte USB kabeln är ansluten. Försökt installera om skiten på flera olika sätt och har valt wifi som metod men får bara meddelandet "porten är inte ansluten" när jag ska skriva ut något.

Denna skrivare är det:

http://www.dustinhome.se/product/5010649285/samsung-clp-365w-...

Visst måste den väl fungera utan att man behöver ansluta en USB kabel det står ju klart och tydligt att man ska kunna skriva ut från alla ens trådlösa enheter. Så förstår inte varför det inte fungerar.

Visa signatur

"there is no spoone" - tbe matricks

Permalänk

Tror jag kommit på hur man gör men bara för det så går det inte starta skrivaren helt plötsligt. Händer inget när jag trycker på ON knappen, "WSP" knappen lyser blått när jag trycker på ON men skiten startar inte /:

Visa signatur

Permalänk

Nu har jag inte använt wifi-skrivare men kan tänka mig att du måste synka den på något vis med routern/datorn. Kollat igenom manualen till 100%?

Permalänk
Medlem

I och med att den inte har en skärm måste du troligtvis ansluta den till en dator - konfigurera det trådlösa på den via datorn - dvs ansluta den mot ditt SSID och lösenord. Sen kan du säkert koppla från den från USB och sen lägga till skrivaren i windows.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

Jag kom hur man gör som sagt men nu startar inte skrivaren. Jag avinstallerade allt som jag hade med skrivaren att göra för att sedan installera på det rätta sättet som jag kom på men du är skrivaren död. Den startar inte när jag trycker på "on" knappen som heter "WSP" blinkar till när jag trycker på "on" det är allt som händer, fan vad konstigt jag köpte den igår och den fungerade för 10 min sen men nu vägrar den starta, har onda föraning om detta känns som det är något som inte stämmer. Försökt att koppla in den i andra rum men den startar inte /:

Jag ringde Samsung men som vanligt vill ingen hjälpa en, de sitter där uttråkade på sitt arbete och skickar bara vidare än till andra instanser, allt för att själva slippa anstränga sig, det är mänskligt men fan så irriterande.

Visa signatur