Permalänk

Kontoret

Då var det dags för att försöka få lite ordning vid datornhörnan/teknikhörna/labbhörna här hemma. Jag själv tycker det är kul att kolla runt i galleriet och inspireras av andras idéer och lösningar. Nu tänkte jag lämna mitt bidrag och hoppas det kanske inspirerar någon.

Kontoret

Permalänk
Medlem

Skaffa en dörr till server racket annars fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Skaffa en dörr till server racket annars fint

Nej för tusan! Skaffa ingen dörr! Den är bara ivägen och så blir det varmare. 19" saker ska se ut så

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Det är ju mest Cisco switchar och routrar samt hp switchar, inte så många servrar

Visa signatur

Vintage computer hoarder
.:http://www.infania.net:.
.:Infania Networks:.
.:info@infania.net:.

Permalänk
Skrivet av infania:

Det är ju mest Cisco switchar och routrar samt hp switchar, inte så många servrar

Jag som formulera mig lite dumt kanske.. ordet "serverrack" syftar bara på själva skåpet och inte dess innehåll.. Men det är korrekt det finns bara två servrar i skåpet, filservern och en liggande server i botten av skåpet som kör lite virtualisering osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stjernlof90:

Jag som formulera mig lite dumt kanske.. ordet "serverrack" syftar bara på själva skåpet och inte dess innehåll.. Men det är korrekt det finns bara två servrar i skåpet, filservern och en liggande server i botten av skåpet som kör lite virtualisering osv.

Det var mest på skoj, fast såg lite roligt ut med bara switchar typ i skåpet

Visa signatur

Vintage computer hoarder
.:http://www.infania.net:.
.:Infania Networks:.
.:info@infania.net:.

Permalänk
Avstängd

Vad är syftet med skåpet? Inget är ju inkopplat i switcharna, kan knappt se en nätverkskabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tigerffs:

Vad är syftet med skåpet? Inget är ju inkopplat i switcharna, kan knappt se en nätverkskabel.

Labb, om man vill utforska något nytt, lära sig mer osv. Vad har man för nytta av typ 200 nätverksportar hemma liksom.

Permalänk
Avstängd

Jo men det finns inte så mycket att lära sig med 10 cisco switchar, räcker med 1 max 2 så har man labb-material så det räcker och blev över.

Permalänk
Skrivet av tigerffs:

Jo men det finns inte så mycket att lära sig med 10 cisco switchar, räcker med 1 max 2 så har man labb-material så det räcker och blev över.

labb som Jocke92 redan skrivit.. Men ja det finns switchar så det räcker och blir över..

Permalänk

Det här är Sweclockers, här får vi ha hur många switchar som helst!

Permalänk

exakt vad använder du skåpet till ? verkar vara en himla massa utrustning dedär!

Permalänk

Inte för att vara sån för jag är likadan men det finns ett fint ord som min chef använder varje gång jag kommer dragandes med nya datorer eller liknande prylar PRYLBÖG inget illa menat jag skulle inte tacka nej till att ha en sådan hemma! får nog ta och kasta ut vår varmvattenberedare den är perfekt plats att sätta lite racks i!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Skrivet av tigerffs:

Skrivet av Mickesven:

exakt vad använder du skåpet till ? verkar vara en himla massa utrustning dedär!

Skrivet av Yellowtown:

Inte för att vara sån för jag är likadan men det finns ett fint ord som min chef använder varje gång jag kommer dragandes med nya datorer eller liknande prylar PRYLBÖG inget illa menat jag skulle inte tacka nej till att ha en sådan hemma! får nog ta och kasta ut vår varmvattenberedare den är perfekt plats att sätta lite racks i!

haha! "prylbög" var nog rätta ordet!!

Anledningen till att det satt så många switchar var att det var det jag samlat på mig och även om jag inte använder alla så gör de sig bättre i skåpet än i högar på golvet. Nu har dock alla utom 3st åkt ner i källaren då det behövdes lämnas plats för en ny server som kör ESXi.. <--- tips för er som tycker om att "leka" väldigt smidigt att kunna provköra olika OS virtuellt och slippa att plocka fram en extra dator när idéerna börjar flöda!