Permalänk

Ladda ner klipp från Internet

Hej!

Finns det nåt program som man kan ladda ner klipp man hittar på Internet som inte har någon egen nedladdningsfunktion?

Finns tex ett klipp på Gameplayer som jag skulle vilja ladda ned men nedladdningsfunktionen funkar ej.

Kan man få ner det klippet och liknande på nått sätt?

Tack på förhand

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan testa jdownloader http://jdownloader.org/ den laddar ner det mesta som inte är skyddat, men är det drm skydd så är det värre, då kanske du måste spela in det som händer på skärmen istället för att ladda ner videofilen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det finns ett krångligt fulhack att ladda ner filmer. Om du använder Chrome så ta upp "verktyg för programmerare" genom att klicka ctrl+shift+i. Klicka sedan på network fliken och sortera efter size. Spela sedan upp filmen genom mediaspelaren på webbsidan. Då ska länken till själva filmen komma upp högt i listan.
Skapa sedan ett .html dokument på din dator med följande innehåll:
<a href="länken-till-filmen">någon-random-text</a>

Öppna sedan html filen med vafri webbläsare, högerklicka på länken och välj "spara som..." De flesta webbläsare har liknande funktion idag, inte bara Chrome. Är dock inte säker på vad de har för namn och kortkommandon.

Ett krångligt sätt, men det funkar.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Krass:

Det finns ett krångligt fulhack att ladda ner filmer. Om du använder Chrome så ta upp "verktyg för programmerare" genom att klicka ctrl+shift+i. Klicka sedan på network fliken och sortera efter size. Spela sedan upp filmen genom mediaspelaren på webbsidan. Då ska länken till själva filmen komma upp högt i listan.
Skapa sedan ett .html dokument på din dator med följande innehåll:
<a href="länken-till-filmen">någon-random-text</a>

Öppna sedan html filen med vafri webbläsare, högerklicka på länken och välj "spara som..." De flesta webbläsare har liknande funktion idag, inte bara Chrome. Är dock inte säker på vad de har för namn och kortkommandon.

Ett krångligt sätt, men det funkar.

Det där lät intressant så jag testade, men inte var det så smidigt att tex använda på svtplay, det såg ut så här som bilden nedan med en massa småfiler, men det kanske bara funkar på typ youtube, men på såna sidor funkar det enklare med jdownloader, man bara kopierar urlen så dyker filerna upp direkt i "linkgrabber" rutan och så kan man välja vilken kvalitet om det finns olika man vill ladda ner.
Vill man ladda ner från de flesta tv playtjänster så funkar det mer pirateplayer http://pirateplay.se

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Rekordmedlem

Nu blev det en dubbelpost, jag fick se den här fina skärmen ett tag och sedan fanns det 2 av föregående inlägg, så då klistrar jag in pausunderhållningen här i stället för dubbelposten...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det där lät intressant så jag testade, men inte var det så smidigt att tex använda på svtplay, det såg ut så här som bilden nedan med en massa småfiler, men det kanske bara funkar på typ youtube, men på såna sidor funkar det enklare med jdownloader, man bara kopierar urlen så dyker filerna upp direkt i "linkgrabber" rutan och så kan man välja vilken kvalitet om det finns olika man vill ladda ner.
Vill man ladda ner från de flesta tv playtjänster så funkar det mer pirateplayer http://pirateplay.se

http://forumbilder.se/images/401020121203493ccc.jpg

Okej, den metoden har fungerat de få gånger jag har velat ladda ner ett filmklipp ifrån någon sida. Även ifrån sådana sidor där själva länken i till filmen inte står listade någonstans i källkoden som visas för klienten. Kommer ihåg en gång jag skulle ladda ner något klipp ifrån ett universitets hemsida. Allt som visades utåt va en länk till en media spelare. Då fungerade iaf ovanstående metod.

Playtjänster använder ju sig av streamingteknik och då fungerar det lite annorlunda. Tekniskt sett så laddar man först hem en liten del, spelar upp den, laddar ner nästa del, spelar upp den etc. Därför får du massor av småfiler istället för en stor att ladda ner :(.