Behöver funktionalitet - osäker på lösning

Permalänk

Behöver funktionalitet - osäker på lösning

Hej!

Jag behöver en väldigt liten nätverksansluten dator som klarar att visa innehållet i från en webbsida på en bildskärm. Webbsidan som ska visas kan innehålla enbart html, javascript, html5, css, flash, silverlight, videor eller bilder.

När datorn startar upp ska den automatiskt ställa en fråga mot en server via http (web services eller liknande), skicka med ett unikt id och sedan få en url eller någon form av parameter (sträng, int...) tillbaka. Därefter ska datorn öppna den erhållna url'en i en webbläsare som klarar att visa ovan nämnda format.

Har kollat lite på RaspberryPI som jag finner intressant. Är dock fast i Windows-världen med avsaknad av kunskaper för de möjligheter som något av de OS som R-PI stödjer erbjuder. Är dock systemutvecklare med 17 års erfarenhet av Windows-programmering.

Alla idéer tas tacksamt emot!

Permalänk
Medlem

tror inte det finns någon vettig silverlight runtime till linux, (det os du lär köra på din raspberry). Om raspberryn är kvick nog för din sida beror helt på innehållet... så nej, ingenjören i mig säger att du vill ha något kraftfullare.

Permalänk
Medlem

Om du gillar att modda hårdvara tror jag en begagnad netbook skulle vara smidig och kostnadseffektiv. Där får du ju x86 och kan köra windows. Billigt, och hyfsat strömsnålt. Du skulle ju kunna köra win från usb-minne eller SSD kanske.

Som sagt blir det ju svårt med RaspberryPi (med tanke på silverlight). ARM-alternativet skulle väl kunna vara någon kraftfullare variant att köra in Windows RT på, men låter dyrt och meckigt imo.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk

Tack för tips!

Silverlight är inte nödvändigt. Dock måste datorn klara att visa html5 och flash.

//Thomas