Hur får man internet till Windows XP?

Permalänk
Medlem

Hur får man internet till Windows XP?

Hej! Jag fixade nyss så jag har två operativsystem och det funkar perfekt!
Problemet är att jag inte har en aning om hur jag fixar internet på Windows Xp,
det står att jag ska fylla i mitt telefonnummer eller nåt knas! Hur ska jag lösa detta?

Pôss!

Permalänk
Medlem

Installera drivrutiner till nätverkskortet så löser sig nog detta

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ewelyn:

Installera drivrutiner till nätverkskortet så löser sig nog detta

Hur gör jag det? Eller hur får jag tag i dem? Förlåt att jag är väldigt noobig, men jag vet ingenting om detta.

Permalänk
Medlem

Kör nätverksguiden, välj anslut via lokala näverket (var några år sedan).
Men kör guiden och välj något av dom två nedersta valen. Så ska det komma igång. Behöver du ha tag i drivrutinerna kan du stoppa i skivan till ditt moderkort. Har du inte skivan så kolla upp vilket nätverkskort du har och ladda hem det via det andra OSet.

Därefter windowstangent + Pause, Enhetshanteraren och exempelvis "unknown network device"> högerklicka, update driver. Sen väljer du filen du laddat hem.

Det blir enklare med skiva men hoppas att det räcker med guiden för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Kör nätverksguiden, välj anslut via lokala näverket (var några år sedan).
Men kör guiden och välj något av dom två nedersta valen. Så ska det komma igång. Behöver du ha tag i drivrutinerna kan du stoppa i skivan till ditt moderkort. Har du inte skivan så kolla upp vilket nätverkskort du har och ladda hem det via det andra OSet.

Därefter windowstangent + Pause, Enhetshanteraren och exempelvis "unknown network device"> högerklicka, update driver. Sen väljer du filen du laddat hem.

Det blir enklare med skiva men hoppas att det räcker med guiden för dig.

Problemet med att gå den vägen är ju att man kanske inte får rätt drivrutin. visst det kanske fungerar men det kommer ju inte fungera lika bra som den riktiga drivrutinen.

Så mitt tips är att du tar reda på vilket moderkort du har, ladda ner drivrutinen på ditt andra OS (men glöm inte att det ska vara för windows XP även fast du laddar ner det på ett annat OS), kopiera drivrutinen till en usb-sticka, starta XP och installera drivrutinen från USB-stickan i XP.
Alternativt använde skivan som följde med moderkortet.

Vilket är ditt andra OS förresten?

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 Ghz, XFX nForce 780i SLi, nVidia GeForce GTX 560 1GB, OCZ XTC Gold 8GB (4x2048MB), Corsair CX600 PSU, 2 st Samsung Spinpoint F3 1TB, Windows 7 Ultimate x64, Logitech G500 gaming mouse, Logitech G510 gaming keyboard, Acer g245h 24", Native Instruments Audio 2 DJ.

Permalänk
Medlem

XP utan nätverk!

Hej Kono,
Vad har du för PC! har du en nyare pc så finns förmodligen inga drivrutiner direkt i windows utan du får ta hem dom från din pc tillverkare du sa att du har 2 os så då kan du ju logga in från ditt andra så att du kan hämta hem drivrutiner till din dator.
//Micke