Permalänk

Byte till Corsair H70 core

Skaffade vattenkylning från en kompis som inte ville ha den.

chassi: Coolermaster 912 plus
Processor: Inet i7 3770k
mordekort: MSI Z77A-G43
Grafikkort: XFX radeon 7950
Nätagg: Silver Power 850w (overkill)
Minnen: Corsair vengeance 2x8 GB
Hårddisk: seagate barracuda 1T
SSD: crucial 128 GB
Corsair H70 core

Kolla gärna http://www.sweclockers.com/galleri/10469-coolermaster-912-plu...

Byte till Corsair H70 core

Permalänk

schyst kompis ge han lite mer pengar än han ville ha, snygg dator me!

Permalänk
Avstängd

Har också samma Chassi som du har, tänkte fråga dej en sak, hur pass låter din hårddisk ? För min hårddisk låter en hel del, vet inte om du har samma problem, men isåfall vet du någon lösning?
MvH Daniel!

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk

Själv kan jag inte höra höra min hårddisk för den låter så lite men kolla om det finns andra med samma hårddisk som har samma problem och vad dem gör åt de, annars kan man ju köpa ljuddämpare till chassit eller till hårddisken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OlleEilasson:

Själv kan jag inte höra höra min hårddisk för den låter så lite men kolla om det finns andra med samma hårddisk som har samma problem och vad dem gör åt de, annars kan man ju köpa ljuddämpare till chassit eller till hårddisken.

Okay, vet inte om det är en gammal hårddisk som möjligtvis jobbar mer än dom nyare HDDerna, men har köpt en SSD som jag ska koppla in imorgon förhoppningsvis, och har redan prövat den och då jobbar ju knappt min vanliga hårddisk. Men vet inte om det är min vanliga HDD som är gammal och gör mer ljud ifrån sig.

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]