Boota från USB-Minneskortläsare

Permalänk
Medlem

Boota från USB-Minneskortläsare

Tjenare!

Tänkte dumpa den optiska enheten i datorn till förmån för fläktkontroller (har bara 1 5.25" plats @ BitFenix Prodigy). Så jag undrar om det är möjligt att skriva en image av Windows 8 till ett SDHC minneskort och sedan använda en USB-läsare för att boota samt installera Windows 8 från denna.

Tack på förhand!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Jeremy:

Tjenare!

Tänkte dumpa den optiska enheten i datorn till förmån för fläktkontroller (har bara 1 5.25" plats @ BitFenix Prodigy). Så jag undrar om det är möjligt att skriva en image av Windows 8 till ett SDHC minneskort och sedan använda en USB-läsare för att boota samt installera Windows 8 från denna.

Tack på förhand!

Jag tror att de här kommer hjälpa dig, men jag har bara en fråga, är de inte lite dumt att göra de på ett SDHC minneskort? ditt operativsystem och alla program som kör sig igenom operativsystem som drivrutiner blir ju segare då?
http://www.ddwei.info/6/2012/02/hur-man-installerar-Windows-X...

Permalänk
Medlem

Fullt möjligt. Har gjort så med mitt windows 7. Finns en guide här på swec och på microsofts hemsida hur man gör. Går snabbare att installera från usb minne jämfört med skiva, samt smidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Skrivet av Playboy_1338:

Fullt möjligt. Har gjort så med mitt windows 7. Finns en guide här på swec och på microsofts hemsida hur man gör. Går snabbare att installera från usb minne jämfört med skiva, samt smidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

personligen, skulle jag hellre boota ifrån en usb sticka, för de skulle åtminstone kunna arbeta hyfsat snabbt