Permalänk
Medlem

Kompatibla delar?

Hej, har tänkt att köpa en ny dator som klarar av BF3 och liknande spel på högsta nivå. Vill även att datorn ska kunna fungera på kommande storspel en tid framöver (något år?). Delarna jag har tittat på är följande:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3083212/2013-03-10

Är dessa delar helt okej (för att spela t.ex. BF3) och är de kompatibla med varandra?

Tack.

Permalänk
Medlem

kanske gå på ett billigt 7950? Du sa ju att du ville kunna spela spel en tid framöver också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samuelwa:

kanske gå på ett billigt 7950? Du sa ju att du ville kunna spela spel en tid framöver också.

Vad menar du? En billig 7950 istället för Sapphire Radeon HD 7850 1GB GDDR5?

Skulle du kunna länka till en?

Permalänk
Medlem

Uppdaterade en ny lista!

Permalänk

Tycker att 750W är overkill för dem delarna såvida du inte ska köra på flera grafikkort än ett eller ha 10st hårddiskar. Räcker med en sån här:
http://www.inet.se/produkt/6900491/xfx-core-edition-550w-80-b...

Moderkortet och processorn klarar av att överklockas, om du ska göra det bör du kolla på en CPU-kylare också. Annars tycker jag att det ser ok ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crozzfajor:

Tycker att 750W är overkill för dem delarna såvida du inte ska köra på flera grafikkort än ett eller ha 10st hårddiskar. Räcker med en sån här:
http://www.inet.se/produkt/6900491/xfx-core-edition-550w-80-b...

Moderkortet och processorn klarar av att överklockas, om du ska göra det bör du kolla på en CPU-kylare också. Annars tycker jag att det ser ok ut

Okej, har dock ändrat lite på listan: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3082486/2013-03-09
Vad tycker du personligen? Och varför är nätaggregatet overkill?

Permalänk

Som jag redan har skrivit, om du inte ska köra på flera grafikkort eller tänkt att lagra massa hårddiskar i burken så behövs inte 750W för att driva burken. Min bil funkar inte bättre bara för att jag har en större tank, hoppas du förstår. Med andra ord kan du spara några hundralappar på bara nätagget.

Men eftersom du vill klara av BF3 i högsta nivå är det rimligt att ha 750W....men då behöver du mer än ett grafikkort för att klara av det, alternativt köpa ett kort som kostar lika mycket som hela din lista

Sedan kanske du vill testa bygga den istället för att betala för det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crozzfajor:

Som jag redan har skrivit, om du inte ska köra på flera grafikkort eller tänkt att lagra massa hårddiskar i burken så behövs inte 750W för att driva burken. Min bil funkar inte bättre bara för att jag har en större tank, hoppas du förstår. Med andra ord kan du spara några hundralappar på bara nätagget.

Men eftersom du vill klara av BF3 i högsta nivå är det rimligt att ha 750W....men då behöver du mer än ett grafikkort för att klara av det, alternativt köpa ett kort som kostar lika mycket som hela din lista

Sedan kanske du vill testa bygga den istället för att betala för det?

Det jag menar med BF3 är att jag vill kunna spela det på Ultra quality, vilket jag redan gör med min 6950 2GB, så den delen är jag inte bekymrad över och jag förstår din tanke med bilen (nätagget). Anyways, vad tycker du rent generellt om denna lista med delar?

Tack.

Permalänk
Skrivet av Danieleet:

Det jag menar med BF3 är att jag vill kunna spela det på Ultra quality, vilket jag redan gör med min 6950 2GB, så den delen är jag inte bekymrad över och jag förstår din tanke med bilen (nätagget). Anyways, vad tycker du rent generellt om denna lista med delar?

Tack.

Om man inte är en riktig entusiast som kräver det bästa möjliga FPS så duger ett kort som detta gott och väl...

Om jag själv skulle ha valt delarna skulle det bli på det här viset:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3082829/2013-03-09

Som du ser har jag bytt ut de minnen, SSD, Moderkort samt grafikkort och lagt till en CPU-kylare. Corsair minnena är i princip framtagna ihop med Ivy Bridge processorer och funkar galant (har dem i min burk), SSD från Samsung är de bästa just nu (pro versionen, har det i min burk) och jag personligen älskar det märket. Moderkortet har videoutgångar (bland annat HDMI) vilket det du valde saknar, tycker att det ska finnas som möjlighet/standard idag. CPU-kylare är ett måste om du vill vara säker på att din processor mår bra, dessutom låter stock-kylaren alldeles för mycket för min smak. Sen tycker jag absolut inte att du ska betala för bygget, gör det själv! Samt om du inte kan få tag på Windows någon annanstans så får du köpa det......(tror inte många gör det på SC)

Det är vad jag tycker Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crozzfajor:

Om man inte är en riktig entusiast som kräver det bästa möjliga FPS så duger ett kort som detta gott och väl...

Om jag själv skulle ha valt delarna skulle det bli på det här viset:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3082829/2013-03-09

Som du ser har jag bytt ut de minnen, SSD, Moderkort samt grafikkort och lagt till en CPU-kylare. Corsair minnena är i princip framtagna ihop med Ivy Bridge processorer och funkar galant (har dem i min burk), SSD från Samsung är de bästa just nu (pro versionen, har det i min burk) och jag personligen älskar det märket. Moderkortet har videoutgångar (bland annat HDMI) vilket det du valde saknar, tycker att det ska finnas som möjlighet/standard idag. CPU-kylare är ett måste om du vill vara säker på att din processor mår bra, dessutom låter stock-kylaren alldeles för mycket för min smak. Sen tycker jag absolut inte att du ska betala för bygget, gör det själv! Samt om du inte kan få tag på Windows någon annanstans så får du köpa det......(tror inte många gör det på SC)

Det är vad jag tycker Lycka till!

Okej, tack:)

Om du menar med att skaffa det genom andra sidor (windows 7) så är jag rädd för o få någon skräpversion med fel i osv, om du menar på något annat sätt så vet jag inte..

Är kylaren man får med i i5an inte bra eller?
Och jag är inte väldigt duktig på att sätta ihop datorn (aldrig gjort det), plus att jag inte är riktigt säker på hur jag ska installera windows :p, plus så skulle dom göra det mkt proffsigare säkert, och så ser de ju till att alla delar fungerar:)

Anledning till utbytt grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Tack.

Ok, först SLUTA BUMPA!!!!! För det andra om du påstår att du kan lira bf3 på ultra med ett 6950 så har du antingen typ 2 FPS eller så har du en jäkla låg upplösning. Och att du ens förväntar dig kunna lira det på ultra med ett 7850... knappt det är ens 60 FPS med ett 7970, så sluta trolla.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Ok, först SLUTA BUMPA!!!!! För det andra om du påstår att du kan lira bf3 på ultra med ett 6950 så har du antingen typ 2 FPS eller så har du en jäkla låg upplösning. Och att du ens förväntar dig kunna lira det på ultra med ett 7850... knappt det är ens 60 FPS med ett 7970, så sluta trolla.

Sorry, visste inte att man inte får bumpa

Och det jag menar med ultra är iaf att det jag har det på så står det ultra; http://puu.sh/2eOeL
Höjer jag det så fungerar det fortfarande bra, jag trollar inte. Antingen så missuppfattar jag själva grejen med "ultra", eller så är något fel.

Permalänk
Medlem

Om du redan har ett 6950 2GB så skaffa ett till o kör CF. Mycket bättre prestanda får du. Känner en kille som kör ultra preset och får 110~ FPS i BF3 multiplayer 64P med 6950 2GB CF.

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: 80 i average. Såklart inte 110.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Notera att det inte är tillåtet att bumpa (skriva meningslösa inlägg för att flytta trådar högre upp).

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.