w8 svart skärm efter boot

Permalänk
Medlem

w8 svart skärm efter boot

tjena sweclockers!
ber om ursäkt för ev stavfel sitter nämligen på luren nu med allt vad det innebär.

har precis installerat Windows 8.
när jag startade om Windows så efter cirkel plup laddnings grejen har snurrat lite så blir skärmen svart och går mellan sleep och att vara på.
jag antar att det kan vara för att jag precis uppgraderade nvidia drivrutinerna som nvidia tyckte.
jag skulle gärna vilja starta i safemode o ta bort skiten men f8 funkar ju inte i windows 8 ( inte shift f8 häller)

hur löser jag detta?
tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Shift+F8 för felsäkert läge i win 8

The trick is to hold the Shift button and mash the F8 key /google

kör alltid win update innen du installerar nvidias drivrutiner och välj även clean install av dessa..

Du har inte en TV inkopplad som tar över som primär skärm ??

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Shift+F8 för felsäkert läge i win 8

The trick is to hold the Shift button and mash the F8 key /google

kör alltid win update innen du installerar nvidias drivrutiner och välj även clean install av dessa..

Du har inte en TV inkopplad som tar över som primär skärm ??

ne har inget annat inkopplat. ska prova o hammra lite shift + f8 då så får vi se:) jag återkommer.

edit* om man spammar som en idiot funkar det:) tog 3 omstarter

Permalänk
Medlem

Det ser dessvärre ganska mörk ut (Höhö) för dig. Jag har haft samma fel 3 gånger nu var av disken av någon anledning blivit låst. Var jag dig skulle jag satsa på att köra en reparation av ditt os från felsöknings menyn. Funkat för mig en av gångerna, annars får du mounta disken på en annan dator och göra det bästa av situationen.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.