Rekommendation på grymma hörlurar till datorn?

Permalänk
Permalänk
Medlem

endast till spel, film och musik.

Permalänk
Medlem

Någon som vet något om PSB M4U 1? Har fått bra kritik på olika tester. Finns med aktiv brusreducering också.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Det är galet hur HiFi klubben säljer dom för nästan dubbla priset.

Så är det med det mesta Hifiklubben säljer...

Skrivet av Aser:

Förlåt för lite off-topic men har du provlyssnat dem jämte d2000/d5000? Hur står de sig? Har varit lite skeptisk (varför sluta med en oerhört lyckad serie lurar?) men har inte haft vägarna förbi att testa själv.

Äger ju D2000 själv och har lyssnat på D600 två gånger på Hifiklubben. D600 är väl konstruktionsmässigt en mer genomtänkt lur. Stadigare konstruktion, lättare om jag inte missminner mig, löstagbar kabel, flexibel kabel jämfört med pinnen som sitter på D2000. Kanske lite skönare också. Bättre ljudisolering.

Ljudmässigt så är nog D2000 lite vassare vill jag påstå. D600 är lite mer disco men D2000 är lite neutralare och lugnare.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Skulle uppskatta om det länkades ett par lurar ihop med förstärkare och som är optimalt för det ljudkortet som jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Skulle uppskatta om det länkades ett par lurar ihop med förstärkare och som är optimalt för det ljudkortet som jag har.

Vad menar du med optimalt,funkar väl med vilket ok ljudkort som helst bara det inte är trasigt eller låter rent mög,kör du digitalt till stärkaren så är det skitsamma.

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Så är det med det mesta Hifiklubben säljer...

Aaa och Liontech säljer dem för 12 000.
Hifi Klubben är general distributör för bl.a. Denon och har där med garantier mm (inte grå import). Att priset är så pass högt har med brist av konkurrens. Skulle det finnas fler försäljare av Denon i Sverige så skulle priserna gå ner.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii