Xbox Durango kräver internetuppkoppling

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte ett dugg om det här med att vara uppkopplad.

Hur många har inte internet av dagens spelare av flest antal?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Tycker alltid sånt här suger pung. All drm fuckar bara för oss som är ärliga och köper spel. Drog på en dvd igår med lillebrorsan, fick stå ut med massa reklam och antipirat info som inte gick att gå förbi.. Då vart jag påminnd varför piratande är smidigare..

Sen till alla som snackar om fjällen och semester etc, man kan ju faktiskt spela old school sällskapsspel tillsammans. Även om jag förstår poängen.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Suck. Gillar inte alls den här "always connected"-drmtrenden som dykt upp på sistone med t.ex. Blizzard spel, Sim City, o nu nästa generations konsoler. Finns faktiskt tillfällen då man inte har internet tillgängligt o vill spela ändå. T.ex. laptop i sommarstugan eller ta med konsol till polare osv. Känns som att nästa generaitions konsoler gör väldigt många självmål tyvärr suck.

Permalänk

Snacka om att skjuta sig själva i foten!
Alla bor väll för fan inte i stan utan på landet med ADSL som bäst (särskilt barnfamiljer).

Mitt dilemma är att jag kanske vill spela mina gamla 360 spel på nya (är den ens bakåt kompatibel?) så det skulle vatt en avgörande faktor för att Microsoft istället för ps4...

Permalänk
Medlem

Bah har alla konsoller från de senaste generationerna, åker jag iväg någonstans plockar jag ofta med mig PS3an och en 7" 1280x720 skärm så jag kan lira lite när alla sover, samma gäller om internet dör på grund av strul hos ISP'n så kör jag igång någon konsoll och spelar lite.

Så om det blir krav på att ha internet för single player spel kan dem glömma att jag köper konsollen.

Edit:

Skrivet av Banänäbrääken:

Mitt dilemma är att jag kanske vill spela mina gamla 360 spel på nya (är den ens bakåt kompatibel?) så det skulle vatt en avgörande faktor för att Microsoft istället för ps4...

Blir det x86 på Xboxen så blir den inte bakåtkompatibel för 360 alls vilket det lutar åt,
Bakåtkompatiblitet hindrar utveckling i många sammanhang så det gör mig inget. Men sen samlar jag på konsoller och har nästan alla sen Atari 2600 (har inte 3DO och Atari Jaguar) men förstår inte varför det skall vara så avgörande, man behöver väll inte sälja sin 360 för att man klöper den nya ifall det inte rör sig om platsbrist, bor man inte extremt litet kan man väll göra plats för en ny konsoll

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Kul att alla tar det här som en absolut sanning...
Antar att ALLT som sägs på Internet är sant då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Spelar ingen större roll för oss som har bredband antar jag, inte så många som spelar xbox på tåget.

Tja, du kanske skulle vilja plocka upp ditt gamla "Xbox 720" i framtiden och spela lite gamla goda spel för nostalgins skull? Eller spela ikapp några spel du missat. Problemet för dig är att det inte kommer att gå eftersom konsolen kommer att sluta fungera i samma sekund som MS stänger supporten.

Idag kan jag spela NES-spel utan problem på en gammal NES. Jag köpte nämligen spelen när det begav sig. Hade Nntendo haft "always online" på den hade de slutat stödja det kanske 1993-1994 någon gång. Nästa Xbox kommer du inte att kunna köpa spelen, du kommer att "hyra" dem tills MS får får för sig att stänga butiken.

Permalänk
Medlem

Det här kommer förhoppningsvis att ändras, inte första gången nån slänger fram ett sånt här förslag.
Antipiraterna skriker om att de vill ha snävare lösningar, skitlösningar presenteras, kunder reagerar och förhoppningsvis blir det som det oftast blir - att lösningen ändras. Fast man vet aldrig, senaste Sim City är ju ett praktexempel på idioti.
Som tur är föredrar jag ändå PC, men vissa spel som kommer först på konsol (jefla GTA...) vill man ju kunna ha en konsol för.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Skrivet av som99:

men förstår inte varför det skall vara så avgörande, man behöver väll inte sälja sin 360 för att man klöper den nya ifall det inte rör sig om platsbrist, bor man inte extremt litet kan man väll göra plats för en ny konsoll

Mja jag tänker så här: min 360 har hållit i 5 år nu och väntar bara på att den ska ge upp. Och har man köpt nya vill jag inte lägga en tusenlapp på att köpa en ny 360. Så om "720" och PS4 blir nästan lika dana så skulle jag välja 720 om jag ändå kunde slänga in mina gamla spel som jag lagt pengar på. För jag kommer bara köpa en konsol.

Permalänk
Medlem

Kan man inte ha likt "Spotify på mobilen", att den visst ofta (typ varannan vecka) måste vara uppkopplad och authenticera konsolen, att installerade spel tillhör ditt konto etc? Var 3:e sekund lät ju rätt onödigt?
Då räcker det med att man startar upp den uppkopplad var 14:e dag vilket bör funka även för fjällen, sommarstuga etc..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Apple fasoner...

Sen när kräver apple att man alltid är uppkopplad?

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Jag bryr mig inte ett dugg om det här med att vara uppkopplad.

Hur många har inte internet av dagens spelare av flest antal?

Precis, always online DRM har ju aldrig skadat... Eller? Simcity anyone?

Permalänk
Avstängd

Krav på Internet, fuck that!

Kul om man har Xbox i bilen, båten, landstället, etc.
Eller om man är fattig student med dålig ekonomi och inte har råd med Internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

EU lär inte tillåta detta. De slog väl fast att leverantörer måste tillse att andrahandsförsäljning även skall vara möjlig med digitala produkter nyligen.

Varför finns då steam fortfarande kvar utan att tillåta detta då?

Permalänk
Hjälpsam

Jag ser framför mig ett gäng rageande hackers som sänker XboX 720 onlinetjänsten på liknande sätt som PS Network blev hackat.

Skillnaden här är att det renderar samtliga enheter till värdelösa brevressar även för de som vill spela singelplayer.

Utöver DRM-biten som är intressant för MS har du naturligtvis möjligheterna till abbonemang för premiumtjänster som att kunna spela mer än 3timmar om dagen (med ursäkt om överbelastning annars), mikrotransaktioner och andra kreativa sätt att plocka ut många småsummor från maximalt antal användare.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Kommer inte hända. Detta är rent skitsnack.

Permalänk
Medlem

Åååh, classic. Vad mycket bättre du plötsligt blev. <3 http://blog.gadgethelpline.com/wp-content/uploads/2011/11/xbo...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Avstängd

Blir ingen konsol då från MS om inte den inte knäcks så man kan köra osignerad kod dö då lär internetkravet slopas ganska fort.

Tror också att kommande generation kommer att bli lättare att knäcka än denna då kommande konsoler baseras på x86 arkitekturen och det finns en anledning varför bara en konsol i historien har baseras på x86 och varför det allt har varit specialdesignade CPU och GPU . Första Xboxen knäcktes fullständigt ut och in inom bara någon månad.

Jag skulle gissa på att kommande är knäckt inom ett år iallafall, max två.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Aftonbladet rubrik?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Straffa alla spelare, för det finns pirater. Logiskt
Samma logik som vi har i rättsväsendet här ju, du är skyldig tills motsatsen blivit bevisad. Eller just det, det är ju tvärtom...

Det är en sak att kräva en att vara uppkopplad mot spel som körs online.
Men att kräva att alltid vara online för att kunna ta del av singleplayerspel är ren idioti.
Lika dumt som Sonys låsa skivorna till boxet.

Istället för att straffa alla för att några piratkopierar,
ta istället fram bättre lösningar (aka. spel, tillägg), som gör det värt för användarna att inte vilja piratkopiera.

Själv tycker jag det är mer värt att köra PC spel,
för jag tycker om att modda spel, vilket endast är möjligt på PC:n,
varför inte föra över det till konsollvärlden också då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Varför finns då steam fortfarande kvar utan att tillåta detta då?

Sen när kan man inte spela i Offline-läge på Steam?

Permalänk
Medlem

Är väl bara att säga grattis till Sony!

Permalänk
Medlem

Problemet jag har med "always-on" är inte att jag alltid måste ha internet, mitt problem är att när de stänger ner sina serverar är allt jag har ett dyrt dörrstopp.

Permalänk
Medlem

Jag är så jävla nöjd att jag äntligen gått över till PC spel, där kan man iaf välja vilka spelföretag man ger sina pengar. Visst, jag har fått ut en hel del roliga timmar med Xbox 360, men att MS tar betalt för online är en dealbreaker för mig. Vill inte ge dom mer pengar för en "tjänst" som andra erbjuder utan extra kostnad.

Sen när man läser om Always-online osv gör det mig bara mer övertygad om att PC är det enda rätta. Steambox till vardagsrummet möjligen, vi får se när alla korten ligger på bordet i frågan om next-gen.

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Fattar inte att folk som köper accepterar sånt här skit :/

Jag ser inget problem med det internet har man ju alltid och ska man iväg någonstans så borde det ju finnas 3g täkning så det är ju bara att slå på internetdelning i mobilen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zwete:

Sen när kräver apple att man alltid är uppkopplad?

När jag skulle starta min Iphone var det ett krav att man skulle vara uppkopplad till internet innan man kunde använda telefonen..

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Varför finns då steam fortfarande kvar utan att tillåta detta då?

Men Steam tillåter ju dig att spela spelen i ett offline-läge. Det är skillnaden

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Om jag tvunget skulle behöva köpa en next gen konsol så skulle det bli en PS4. Microsoft verkar inte göra mycket rätt på senaste.

EDIT: Men jag lär inte köpa någon av dem. Har en bra PC, och spelmarknaden för PC ser mycket ljusare ut. Riktiga rollspel på väg

Permalänk
Medlem

Suck, synd att detta rykte kring utvecklingsenheterna tas som ett faktum för konsumentvarianten som kommer ut i handeln om ett par-tre kvartal.

Säger MS samma sak vid tillkännagivandet, att du alltid måste vara online, äter jag gärna upp mina ord.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."