Måste trycka ctrl+alt+del vid start.. varför?

Permalänk
Medlem

Måste trycka ctrl+alt+del vid start.. varför?

Varje gång jag startar datorn måste jag trycka ctrl+alt+del vid start för att typ aktivera tangentbordet.. Någon som har liknande problem, eller vet vad det beror på?

Använder mig av win 8 just nu, men hade samma problem i win 7.

Permalänk
Medlem

Testat att byta tangentbord?

Permalänk
Hedersmedlem

är knappast tagenbordet, vad får du för error innan du trycker ctrl+alt+del?

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

är knappast tagenbordet, vad får du för error innan du trycker ctrl+alt+del?

Får inget error meddelande utan jag kan bara inte trycka på saker.. och jag tvivlar på att det är tangentbordet för jag kan inte klicka på saker med musen.

Permalänk

Har du enterprise eller embeded så är det därför. Inget är fel och det är så det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: Insåg att jag nog missförstod det du skerv, är det windows som uppmanar dig att trycka ctrl alt del?

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulketchup:

Har du enterprise eller embeded så är det därför. Inget är fel och det är så det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Har Pro

Permalänk
Medlem

Det är säker inloggning. Sök på det i windows hjälp så visar det hur man stänger av det. Hade nämligen det på min skollaptop.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Rekordmedlem

http://registerhack.se/gui.html läs ungefär på mitten av sidan.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Det är säker inloggning. Sök på det i windows hjälp så visar det hur man stänger av det. Hade nämligen det på min skollaptop.

Säker inloggning? Säker från vem? Människor med en arm kanske? hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaltaZaren:

Säker inloggning? Säker från vem? Människor med en arm kanske? hehe

CTRL+ALT+DEL är ett kommando som endast 'Winlogon' komponenten operativsystemet kan 'se'.

Det förhindrar externa program från att 'lura' användaren med falska fönster, och förhindrar därmed att inmatning (av till exempel lösenord) hamnar där det inte ska.

Permalänk
Medlem

Kan det hända att du möjligtvis har ett till konto utöver admin-kontot?

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0ckan:

Varje gång jag startar datorn måste jag trycka ctrl+alt+del vid start för att typ aktivera tangentbordet.. Någon som har liknande problem, eller vet vad det beror på?

Använder mig av win 8 just nu, men hade samma problem i win 7.

Här fixar du det i Win7. Har begränsad erfarenhet av 8 så där kan jag inte hjälpa dig.