Söker 3.5mm-kablage till hörlurar.

Permalänk
Inaktiv

Söker 3.5mm-kablage till hörlurar.

Hej!
Jo nu är det så att jag ska byta ut kablar på några hörlurar då deras nuvarande kablar har blivit lite korta pga av reparationer. Problemet är bara att jag inte hittar några ersättnignskablar till hörlurar, bara massa förlängningskablar. Jag vet att det går att använda förlängningskablar men problemet är att det inte finns något "lås" på dessa som hindrar kabeln från att "splittas upp" helt.

Dold text

Så är det någon som vet var man kan köpa ersättnigskabel för hörlurar ELLER det lilla låset som "håller ihop" kablarna.

Tack i förhand.

Permalänk
Medlem

Vad är det för hörlurar? jätte super dyra? köp ett par nya bara annars.

Annars en vanlig ljudkabel å skarva ihop, låter ju som du gjort det flera ggr tidigare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Qwal:

Vad är det för hörlurar? jätte super dyra? köp ett par nya bara annars.

Annars en vanlig ljudkabel å skarva ihop, låter ju som du gjort det flera ggr tidigare.

Jotack. Lött om glappande hörlurskontakter det har jag gjort alldeles för många gånger.
Dyra och dyra, allt är ju relativt. Det handlar om ett par för 1300kr, ett för 500 och ett för 400. Vill helst inte köpa nya då jag fortfarande är student.

Permalänk
Medlem

sätta en liten bit eltejp runt kablarna istället för ett lås? :)eller typ en bit smältlim om du inte vill kunna dra "låset" upp eller ner.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

Hej!
Jo nu är det så att jag ska byta ut kablar på några hörlurar då deras nuvarande kablar har blivit lite korta pga av reparationer. Problemet är bara att jag inte hittar några ersättnignskablar till hörlurar, bara massa förlängningskablar. Jag vet att det går att använda förlängningskablar men problemet är att det inte finns något "lås" på dessa som hindrar kabeln från att "splittas upp" helt.

Så är det någon som vet var man kan köpa ersättnigskabel för hörlurar ELLER det lilla låset som "håller ihop" kablarna.

Tack i förhand.

Krympslang till "låset" kanske?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HikiSpray:

Krympslang till "låset" kanske?

Funderade på det men har tyvärr ingen varmluftspistol. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Funderade på det men har tyvärr ingen varmluftspistol. :/

En vanlig tändare går alldeles utmärkt

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kristerj:

En vanlig tändare går alldeles utmärkt

Då kör jag på det!
Tack för all hjälp!

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av MrNeikter:

Hej!
Jo nu är det så att jag ska byta ut kablar på några hörlurar då deras nuvarande kablar har blivit lite korta pga av reparationer. Problemet är bara att jag inte hittar några ersättnignskablar till hörlurar, bara massa förlängningskablar. Jag vet att det går att använda förlängningskablar men problemet är att det inte finns något "lås" på dessa som hindrar kabeln från att "splittas upp" helt.

Så är det någon som vet var man kan köpa ersättnigskabel för hörlurar ELLER det lilla låset som "håller ihop" kablarna.

Tack i förhand.

Kabelbyxor kanske?

http://svalander.se/shoppen/kabelmaterial/kabelbyxor

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk

kolla in elfa, regga och beställ det du vill ha, hämta ut i Butiken så slipper du frakten på småprylarna. Kanske läge att lägga en krona på lite tjockare kabel och en kontakt av lite kvalitet så slipper du hålla på...

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Inaktiv

Precis vad jag letade efter! Tack så jättemycket!
Testade att söka på "cable pants" på ebay och det gav resultat. Inte ens en dollar styck inklusive frakt.