Asus Eee Slate ep121 - Coil whine, coil noise?

Permalänk
Medlem

Asus Eee Slate ep121 - Coil whine, coil noise?

Har bara en snabb fråga,

Jag fick tag i en Eee slate begagnad för inte så länge sen men laddaren till den
bestämde sig att gå sönder, jag köpte en universal laddare istället.
Problemet är att nu gör plattan coil whine liknande ljud ifrån sig, vilket är ganska
irriterande. Går detta att fixa?

Jag vet att man kan köpa ett IO kort från asusparts.net och se om det fixar problemet
men kan det finnas en enklare lösning?

T.ex epoxy/ lim för att dämpa komponenten som orsakar ljuden?

Är det något annat som spökar kanske? Jag är säker på att det är den nya laddaren som
har orsakat problemet :/

Visa signatur

Intel 4670k stock - Cm Hyper 212 EVO -Z87M-Plus- Asus Radeon GTX 770 2gb OC - Corsair Vengeance 4 x 4gb DDR3 1600 - Corsair 650w - Bitfenix Prodigy M

Permalänk
Skrivet av Philip.F:

Har bara en snabb fråga,

Jag fick tag i en Eee slate begagnad för inte så länge sen men laddaren till den
bestämde sig att gå sönder, jag köpte en universal laddare istället.
Problemet är att nu gör plattan coil whine liknande ljud ifrån sig, vilket är ganska
irriterande. Går detta att fixa?

Jag vet att man kan köpa ett IO kort från asusparts.net och se om det fixar problemet
men kan det finnas en enklare lösning?

T.ex epoxy/ lim för att dämpa komponenten som orsakar ljuden?

Är det något annat som spökar kanske? Jag är säker på att det är den nya laddaren som
har orsakat problemet :/

Det kanske hade varit ide att testa med en annan laddare först..
Annars är en metod att med typ "blompinne" el likn, (ej metall...) med visst tryck "känna" sig fram till en väsnande komponent, varpå den pga trycket från pinnen låter mindre elr tystnar helt. Då kontaktlim inte är ledande så går det sen att sas "gjuta in den" dryga komponenten i limmet, som sen får torka nåna dar. Obs att inkapsling på detta sätt kan medföra betydligt sämre värmeavledningsmöjligheter för den aktuella komponenten....