Företagsserver - Superoffice CRM System

Permalänk
Medlem

Företagsserver - Superoffice CRM System

Hejsan!

Jag ofrivilligt har blivit utnämnd att köpa in en server till företaget som det ska köras Superoffice på (CRM System) och har aldrig riktigt ens sett en server någonsin. Närmaste jag har kommit är köra en DayZ server från Vilayer och de är ju ganska långt ifrån =(.

Funderar på en HP ProLiant DL380 G6 (Hört bra om dom)

Länk: http://www.serverhuset.se/products/Servrar/Servrar-rack/HP/HP...

Även köpa den under ovanstående länk.

Systemkrav Superoffice:

eb server running Audience*, Sales & Marketing web and/or Customer Service
Processor: Intel ® 3.0Ghz Dual or Quad Core (x86) or (x64)
AMD™3.0Ghz Dual or Quad Core (x86) or (x64)
Memory: 3 GB
Operating system: Microsoft Windows Server 2003 (32bit) or (64bit)
Microsoft Windows Server 2008 (32bit) or (64bit) recommended
Microsoft Windows Server 2008 R2
Microsoft Windows Server 2012 (from 7.1 sr1)
Internet Information Server Microsoft IIS 6.0
Microsoft IIS 7.0
Microsoft IIS 7.5
Network/Bandwith: The preferred bandwidth for the web servers should be 1 Mbit/sec for all installations up to 50 users. We estimate the individual user’s bandwidth consumption to add up to an average of 20Kbit/sec.
IMAP: Port 143 or 993 (SSL) must be open between the Sales & Marketing web server and mailserver
SMTP: Port 25 or 465 (SSL) must be open between the Sales & Marketing web server and mailserver
Requisites: Microsoft .NET v4.0 or higher
Windows communication foundation (on both the server running Sales & Marketing web and the server running NetServer webservices)
Local administrator rights (installation)
*Audience do not support remote web services and must use the web service installed with the product.

Customer Service clients
SuperOffice Customer Service is a 100% web-based system based on a server installation. Clients uses a browser and e-mail client as tools, and since these are already installed on most PCs in the company (all computers with Win2000/XP/Vista/Win 7 have these installed), this saves you having to install new software on the clients.

Iternet Explorer 8
Internet Explorer 9
Internet Explorer 10
Google Chrome
Mozilla Firefox 3.6 or newer
Safari 4.0 or newer

Har jag tänkt ut rätt server eller finns bättre alternativ på både server och butik? Smarta tips & triix mottages oxå

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Keeper of the Bamse

G6 räcker gott och väl. Jag vågar också rekommendera serverhuset då jag varit i kontakat med en av deras säljare (vi ska sälja gammal hårdvara, inte köpa).

Köp 4-5st 146GB eller 74GB sas-diskar också (raid 10+spare)

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack så mycket!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Jag satte upp en Superoffice-server för ca 50 användare virtuellt med 4 kärnor och 8GB RAM. Ingen tyngre användning men användarna är väldigt nöjda. Dock så kör de SuperOffice-klienten, inte webgränssnittet.
Windows Server 2008 R2 x64 + Microsoft SQL Server 2008 R2 x64 Standard edition

Visa signatur

RIPE LIR