Surfplatta + windows 8 + usb-tangentbord - möjligt?

Permalänk
Medlem

Surfplatta + windows 8 + usb-tangentbord - möjligt?

Tja! Kan börja med att ge er lite bakgrundsinfo så att ni ska förstå min situation: Planen är att helt överge laptopträsket och övergå till en produkt som både kan fungera som laptop och surfplatta, men problemet är att jag inte kommer klara av att skriva på de små tillhörande bluetooth-tangentborden. Ett annat krav är att jag vill förbli slav under Gates gröna operativsystem. Den surfplattan jag fann mest intressant var därigenom Acers Iconia Tab W700.

Min fråga till er på forumet är således:
Är det möjligt att använda ett trådat/trådlöst "vanligt" tangentbord till en surfplatta med fullversion av windows 8?
Det kanske verkar märkligt att vilja använd ett vanligt tangentbord till en surfplatta men när jag inte har någon stationär dator och alltid använt ett externt tangentbord till min laptop kommer det kännas ineffektivt att skriva på de miniiiimaaala bluetooth-tangentborden.

Visa signatur

Hårddisk: Corsair Force GT 120gb Skärm: Samsung 2233rz @ 1680x1050, 120hz, 5ms Chassi: Corsair Carbide 500r Minne: Corsair vengeance 8gb 1600MHz @ CL-8 PSU: Corsair HX 750w GPU: Nvidia GTX 580 MB: ASUS Sabertooth P67 CPU: Intel i7 2600k @ 4.4GHz

Permalänk
Skrivet av obeleaf:

Är det möjligt att använda ett trådat/trådlöst "vanligt" tangentbord till en surfplatta med fullversion av windows 8?

Ja, det går alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datoristen:

Ja, det går alldeles utmärkt.

Tack för svar! Det jag var orolig för var att det skulle vara någon plug-and-play funktion som inte fungerade på samma vis på en surfplatta som på en full-blown PC.

Visa signatur

Hårddisk: Corsair Force GT 120gb Skärm: Samsung 2233rz @ 1680x1050, 120hz, 5ms Chassi: Corsair Carbide 500r Minne: Corsair vengeance 8gb 1600MHz @ CL-8 PSU: Corsair HX 750w GPU: Nvidia GTX 580 MB: ASUS Sabertooth P67 CPU: Intel i7 2600k @ 4.4GHz

Permalänk
Medlem

Har du en full Windows 8 (inte RT) så är USB kompabiliteten precis som på en vanlig PC, så det är inget problem. Även RT modellerna ska ha hyffsat bra kompabilitet men kan inte ladda alla drivrutiner eftersom att de måste vara kompilerade för ARM först

Skickades från m.sweclockers.com