Problem med ny hårdisk

Permalänk
Medlem

Problem med ny hårdisk

Jag precis stopat in en ny hårdisk och ställt den som slave. problet är nu att varken windows eller bios hittar den. Ide kabeln är inkopplad. Nån som har nått förslag på lösning?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5-6600K@4.2GHz | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB | ASUS Z170 PRO GAMING | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB | Cooler Master Haf 912 Advanced | Cooler Master Seidon 120XL

Permalänk
Medlem

Har redan tittat där. Vad är det som skall ställas in i bios?

Permalänk
Medlem

Sätt bygeln, bak på disken, till Cable Select

Permalänk
Medlem

Den står redan som cable select på både den gamla och den nya disken.

Permalänk
Medlem

på min WD disk som jag har på MASTER måste jag bygla som MASTER WITH SLAVE PRESENT.
kanske e så på din med?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Problemet är löst, om man hade varit lite smartare och vänt hårddisken åt samma håll som bilden av master/slave inställningar så hade det ine plågat mig i flera timmar. Nu fungerar den som det ska.

Permalänk
Medlem

Varför köra Cable select!? Kör den ena som slave och den andra som master. Mycket enkelt

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB