Permalänk
Medlem
Skrivet av delarossa:

Det blev köp från Steam i går men jag får inte ratten (G25) att fungera. Logitechs program hittar den inte. Den kalibrerar sig och lyser så ratten fungerar. Någon som har tips?

Kopplade du in ratten först när installationsprogrammet bad dig? Annars, avinstallera och koppla ur ratten, starta installationen och koppla inte in den förrän installation säger åt dig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Kopplade du in ratten först när installationsprogrammet bad dig? Annars, avinstallera och koppla ur ratten, starta installationen och koppla inte in den förrän installation säger åt dig.

Den var nog inkopplad från början så detta ska testas i kväll, håller tummarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av delarossa:

Den var nog inkopplad från början så detta ska testas i kväll, håller tummarna!

Fick du i ordning på det?

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Fick du i ordning på det?

Japp du hade rätt, nu funkar det kanon. Tack för hjälpen.

Permalänk

Hey guys!!

jag har kört AC sen nyår o tycker det är helt grymt men det är inte så många svenskar inne känns det som eller är det så att drifting är det stora i vårat land?

i början va ja inne på random servrar men kände att det vore kul o pilla lite själv, så nu kör ja 2st egna med GT2/GT3 bilar.
Vist är det kul med folk från hela världen men inte helt lätt att hjälpa andra att förstå att AC inte är need for speed, när man försöker skriva med folk som det berör så blir man ignorerad eller så läser dom inte chatten helt enkelt,
så min fråga är: ni som har servrar hur gör ni med folk som kanske bara behöver lite guidning för att förstå racing lite bättre eller är det så att man blir kickad rätt ut och så är det inte mer med det?
/Anders

Permalänk
Medlem

Jag blev tok-taggad på det här spelet ända tills jag såg att man måste betala för massa DLC. Är det så att man "måste" ha all DLC eller är det vissa som är viktigare än andra?

Tacksam för lite pointers ang dessa

Permalänk

@burkabu: tjo

för min del så är det gt2 o gt3 bilar som jag vill köra, men då är det dream pack serien man behöver, enda man missar då är ferrari 488gt3 för den är med i redpack serien.

jag har 2 servrar uppe en med original gt2/3 bilar och en med dream pack 1,2,3

Det är ju snart påsk och då brukar dom väl ha en fin rea på steam, tror i vintras så gav ja inte många kr för mina paket iaf,
sätt dom i wish läget så får du väl mail om när det är rea på dom tror ja.

hoppas vi ses på banan
/Anders

Permalänk
Medlem

Den DLCn som är mest använd är förmodligen dreampack 1 eftersom så många servrar kör Nordschleife. Annars tycker jag nog det är lättare att hitta servrar utan DLC än med DLC. Problemet är att om en server använder en bil som du inte har, så kan du inte joina den servern.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

@ClintBeastwood: jo den banan är det nog många som kör, varför förstår ja dock inte men det är ju en smaksak,

sen finns det ju en väldigt massa bilar/banor och appar om man går till racedepartment.com

min AC SWE#1 kör med Bathurst banan där ifrån

/Anders

Permalänk

Jag skulle nog säga att Porsche-packsen är trevliga de också. Köper man hela "Pre-Purchase Assetto Corsa Porsche Season Pass" så blir det lite billigare. Sen gillar jag att man kan filtrera online-servrarna så att man bara får upp de som använder det innehåll man själv äger så man slipper leta som en tok för att hitta en server där man har allt innehåll tillgängligt för att köra.

Men i sak tycker jag det är beklagligt med dessa DLCs man behöver köpa hela tiden.
Visst hellre det än att köpa en ny utgåva av spelet varje år, vilket kanske är alternativet, men jag gillar det inte ändå. Alla DLCs för AC kostar ju tillsammans mer än hela spelet.

Sen kanske man inte ska beklaga sig så mycket över detta om man jämför med betalningsmodellen de kör med i iRacing tex där varje bil kostar ~100kr och likaså varje bana... det blir ju helt sjuuuukt mycket pengar, och sen till råga på allt måste man betala en prenumerationspeng för att ens få köra spelet. Förvisso istället för att köpa spelet med engångspeng. Men den summan är mer än att köpa ett nytt spel varje år. iRacing kostar ganska lätt 2000kr om man vill ha möjlighet att köra lite olika racingserier.

Permalänk

@Liverpoolarn: jo ja håller med dig och jag hade lite fel i mitt tidigare inlägg det finns ju gt3 bilar i porche packen också.

jag har alla dlc men allt handlar väl om vad man har för budget och hur stort intresset är, min budget är inte stor men intresset är större så det blir en prio sak kan man säga

/Anders

Permalänk
Medlem

Deras DLC är också väldigt billiga tycker jag, så pengarna man lagt på det har inte varit något som fått en att välja bort annat i livet direkt. Men det är rätt viktigt att påpeka för nya spelare att man inte kan joina servrar som använder bilar man inte har t.ex. Är inte allting under en försäljning på steam så tycker jag att man endast ska köpa spelet i sig, och kanske dreampack 1, och se hur man gillar spelet till att börja med.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

@ClintBeastwood: ja det är ju en rätt dålig grej att folk inte kan joina servrar med andra dlc, för hade AC fixat det så tror ja nog faktiskt fler hade köpt mer dlc när dom ser vad andra har för bilar mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders Matsson:

@ClintBeastwood: ja det är ju en rätt dålig grej att folk inte kan joina servrar med andra dlc, för hade AC fixat det så tror ja nog faktiskt fler hade köpt mer dlc när dom ser vad andra har för bilar mm.

Förmodligen. Men problemet som jag förstått det är att spelet supportar moddning och att det därför skulle uppstå något pirat(?)problem.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

@ClintBeastwood: hehe ja kanske det men spelet är nog så stort för att dom har en väldigt bra mod miljö för dom vill hålla på med det,
även forum folket hos AC tycker ja är riktigt bra,

Permalänk

Det jag skulle vilja välja som driver 2 st servrar är att kunna sätta som tex imola som har 24 pit platser,
så sätter ja 24st ferrari gt2 och 24st z4gt3 och så vidare för då hade folk fått lite mer frihet, även om det bara blir 24 platser totalt.
det som är nu så måste ja sätta x antal av varje och det är många som inte får kanske den bilen som dom vill ha.

hoppas ni förstod va ja mena?

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Jag får hålla utkik på påskrean verkar det som

Permalänk
Medlem

Det jag skulle vilja välja som driver 2 st servrar är att kunna sätta som tex imola som har 24 pit platser,
så sätter ja 24st ferrari gt2 och 24st z4gt3 och så vidare för då hade folk fått lite mer frihet, även om det bara blir 24 platser totalt.
det som är nu så måste ja sätta x antal av varje och det är många som inte får kanske den bilen som dom vill ha.

hoppas ni förstod va ja mena?

Du menar så om du som admin har 24 platser så väljer du 24 bilar man kan köra, och ingen begränsning på t.ex 4 st av en sort och 4st av en annan? I så fall håller jag med totalt, det är något som jag verkligen saknar.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

@ClintBeastwood: japp va så ja menade

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: jo den banan är det nog många som kör, varför förstår ja dock inte men det är ju en smaksak,

sen finns det ju en väldigt massa bilar/banor och appar om man går till racedepartment.com

min AC SWE#1 kör med Bathurst banan där ifrån

/Anders

Är det din server som kör Imola med GT3/GT2 ikväll? Var mycket vidriga förare i den när jag var inne, eller så hade jag bara otur och stötte på varenda idiot på servern.

Är det din server kan jag skicka klipp på en utav dom, har realtime uppe så du kan se hans namn och banna honom.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

@ClintBeastwood: japp det är det

men tråkigt o höra att det är massa otyg inne men ja tar gärna emot bevis o dyligt....
det är svårt o hålla den ren helt ifrån folk som förstör dock
ja va inne en sväng o körde på min andra med Bathurst ikväll.

kommer vara inne mer imorgon efter 20

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: japp det är det

men tråkigt o höra att det är massa otyg inne men ja tar gärna emot bevis o dyligt....
det är svårt o hålla den ren helt ifrån folk som förstör dock
ja va inne en sväng o körde på min andra med Bathurst ikväll.

kommer vara inne mer imorgon efter 20

Jag ska bara klippa och lägga upp på Youtube. Med min lina tar det nog ett litet tag men du får ett PM under kvällen.

Edit: Får ändå säga nu när jag lugnat ner mig att de flesta verkade vara dåliga förare och inte fula förare. Det var mest folk som körde oförsiktigt och allmänt dåligt och tror inte många var ute efter att förstöra för andra. Du ska få ett bonusklipp som visar vad jag menar.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Permalänk
Medlem

I väntan på Project Cars 2 så kommer det nog bli köp på detta spel, måste ju köra in min nya Logitech G920 ratt ordentligt som ligger på posten när jag kommer hem

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Don_Tool:

I väntan på Project Cars 2 så kommer det nog bli köp på detta spel, måste ju köra in min nya Logitech G920 ratt ordentligt som ligger på posten när jag kommer hem

Vad var det med Project Cars som fick dig att ens fundera på att köpa uppföljaren?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

@Meantek:
Jaadu, bästa bilspel hittils kanske? Jag vet inte vad alla pratar om att det ska vara buggigt för det har alltid fungerar klanderfritt för mig och är enligt mig det just nu bästa bilspel. Enkelt att köpa uppföljaren till detta...Innan det börjar rageas en massa så kör jag fler bilspel men Project cars är just nu det bästa banracing spel som finns (förutom att jag inte har kört Asseto corsa då)

Visa signatur

PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Vad var det med Project Cars som fick dig att ens fundera på att köpa uppföljaren?

PCars är ett bra introduktionsspel för nybörjare där simulatorer såsom AC, iRacing, R3E, etc. kan kännas lite skrämmande och svåra att ta sig an. Är det ett perfekt spel? Långt ifrån, men det duger alldeles utmärkt som en introduktion till racing, framförallt när man kan hitta det för under hundringen lite nu och då.

För mig som är nybörjare (införskaffade min T300RS för ca 2 månader sedan) så har PCars varit ett bra spel. Efter ca 70tim spelande så känner jag mig redo för att ge AC ett försök, jag kommer att införskaffa det och några DLCs så fort det kommer en liten rabatt/sales.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk

@Loffemega: låter toppen och påsk rean lär väl inte vara för långt bort heller

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Don_Tool:

@Meantek:
Jaadu, bästa bilspel hittils kanske? Jag vet inte vad alla pratar om att det ska vara buggigt för det har alltid fungerar klanderfritt för mig och är enligt mig det just nu bästa bilspel. Enkelt att köpa uppföljaren till detta...Innan det börjar rageas en massa så kör jag fler bilspel men Project cars är just nu det bästa banracing spel som finns (förutom att jag inte har kört Asseto corsa då)

Snyggt. Det är "bäst", men du har inte provat ens Assetto Corsa. Får mig att misstänka att du missat typ Automobilista, Raceroom Experience och iRacing.

Kan köpa att Project CARS är något om man vill ha en arkadig upplevelse med mycket variation, men saker såsom extremt ojämn AI och att jag behövde lägga typ en timme på att kalibrera ratten ordentligt (en T300RS, i en titel där Thrustmaster syns till lite här och var) gjorde att jag ledsnade mycket fort.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

@Meantek:
Som jag skrev i inlägget tidigare.....

Visa signatur

PC: