Permalänk
Medlem

Cooler master HAF XB

Hej experter på sweclockers. Jag har tänkt byta ut mitt nuvarande chassi till ett Cooler Master HAF XB eftersom jag tycker att designen ser väldigt frän ut. När jag kollade omkring på chassit upptäckte jag det fanns två modeller av chassit, en med av dem hade plexiglas i toppen och den andra hade en tråkig mesh topp. Det jag undrar är om plexiglas versionen går att köpa, har nämligen letat och hittar den inte. Om någon vet var man kan köpa plexiglas versionen så skulle jag gärna vilja veta, eftersom jag vill kunna se mina komponenter.

Permalänk
Medlem

Bra val, extremt nöjd med mitt. Har dock mesh varianten och jag har inte sett någon återförsäljare som har varianten med plexi i toppen. Tycker dock att mesh är mycket snyggare men smaken är som baken

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammerTH:

Hej experter på sweclockers. Jag har tänkt byta ut mitt nuvarande chassi till ett Cooler Master HAF XB eftersom jag tycker att designen ser väldigt frän ut. När jag kollade omkring på chassit upptäckte jag det fanns två modeller av chassit, en med av dem hade plexiglas i toppen och den andra hade en tråkig mesh topp. Det jag undrar är om plexiglas versionen går att köpa, har nämligen letat och hittar den inte. Om någon vet var man kan köpa plexiglas versionen så skulle jag gärna vilja veta, eftersom jag vill kunna se mina komponenter.

http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=Cooler%20master%20HAF%20XB

Permalänk

Tycker också om det chassit. Det med mesh i toppen går väl att montera en 200 mm fläkt på (eller var det 220mm), vilket borde ge bättre luftflöde.

Plexi är helt klart snyggare men då MÅSTE du köra med en Cooler Master V8 som cpu-kylning också (snyggt som fan imo).

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S