Ny bärbar dator för Gaming!

Permalänk
Medlem

Ny bärbar dator för Gaming!

Hej

Hade tänkt att skaffa mig en bärbar dator för gaming istället för en stationär.

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1... Detta är den jag hade tänkt att köpa!

Är den prisvärd? Klarar den de nyaste spelen på medium/high? Om inte prisvärd, Länka någon runt 10-16k som är!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ta och kolla lite på prestandan på det grafikkortet, vet att det inte är det snabbaste man kan hitta precis även om det är helt ok.

Här finns två länkar för att jämföra grafikprestanda och processorprestanda på laptops:

Grafik

Processorer

Lycka till!

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kibbey:

Ta och kolla lite på prestandan på det grafikkortet, vet att det inte är det snabbaste man kan hitta precis även om det är helt ok.

Här finns två länkar för att jämföra grafikprestanda och processorprestanda på laptops:

Grafik

Processorer

Lycka till!

Tack så mycket!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Varför vill du ha en bärbar? Dom är dubbelt så dyra och dåliga. du kan tex inte byta ut processor och grafikort så om 2 år tvingas du köpa en ny. Det finns smidiga stationära också http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10800 den datorn är mer prisvärd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swegaming:

Varför vill du ha en bärbar? Dom är dubbelt så dyra och dåliga. du kan tex inte byta ut processor och grafikort så om 2 år tvingas du köpa en ny. Det finns smidiga stationära också http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10800 den datorn är mer prisvärd.

Det är lite roligt att folk måste ifrågasätta ALLT. Han ville ha en bärbar låt han då köpa en istället för att försöka övertala han till att köpa en stationär!

Visa signatur

🏬: MSI B650 Gaming Plus WiFi 🔲: AMD Ryzen R5 7600X ❄️: be quiet! Pure Rock 2 Black 🏴: ASUS Radeon RX 7800 XT DUAL OC
🗄️: Corsair 3500X 🔌: be quiet! Pure Power 12 M 750W 🎞️: 32GB Kingston Fury Beast 6000Mhz 💾: Kingston NV2 1TB
🖥️: Lenovo Legion R27qe 🖱️: Logitech G PRO Wireless⌨️: Steelseries Apex 3 🎧: Logitech G733 📶: tp-link Deco X20 x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av swegaming:

Okej, meningen med bärbar dator är att jag brukar jobba ensam där jag jobbar å då blir en bärbae dator användbar! Om du hitta en bättre mer pris värd laptop säg till! Men ingen stationär!

Permalänk
Medlem
Skrivet av swegaming:

Jag blir så trött på alla som dig som bara hoppar in i trådar och frågar "Varför bärbar???? Det finns bättre om man bygger själv!" Herregud om det finns i "Bärbara datorer: Köpråd" så vill TS ha en bärbar så hjälp honom istället för att komma med onödiga kommentarer.

Jag kan ju ställa frågan till dig då, varför så många trådar som är skapade under ditt namn? Jag räknade igår efter att du varit avstäng skapade du 9 trådar på under 24 timmar.

Till TS, funderar på att köpa den du har länkad då den verkar sjukt trevlig, kanske slänger med lite mer minne men det behövs nog inte

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av swegaming:

Ptja.. som många här så har vi för längesedan flyttat hemifrån och in i storstaden där pris/kvm ligger på 50k och då finns ingen plats för skrivbord och "smidiga" stationära datorer

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Jag blir så trött på alla som dig som bara hoppar in i trådar och frågar "Varför bärbar???? Det finns bättre om man bygger själv!" Herregud om det finns i "Bärbara datorer: Köpråd" så vill TS ha en bärbar så hjälp honom istället för att komma med onödiga kommentarer.

Jag kan ju ställa frågan till dig då, varför så många trådar som är skapade under ditt namn? Jag räknade igår efter att du varit avstäng skapade du 9 trådar på under 24 timmar.

Till TS, funderar på att köpa den du har länkad då den verkar sjukt trevlig, kanske slänger med lite mer minne men det behövs nog inte

Aa den verkar prisvärd iallafall! Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Ptja.. som många här så har vi för längesedan flyttat hemifrån och in i storstaden där pris/kvm ligger på 50k och då finns ingen plats för skrivbord och "smidiga" stationära datorer

58k, inte ens inne i staden Precis, många vill ha samma dator både då de åker på semsester, jobbet, längre resor eller bara för att en laptop tar upp betydligt mycket mindre plats.

Permalänk
Medlem

Tänkte meddela ts att jag beställde den idag så den kommer senast måndag kan ju testa den å höra av mig ifall du vill

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Tänkte meddela ts att jag beställde den idag så den kommer senast måndag kan ju testa den å höra av mig ifall du vill

Jätte gärna!

Permalänk
Medlem

Fick den redan idag och håller på att tanka hem BF3 till den, kan återkomma imorgon med lite tester men jag gillar den starkt redan nu!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Fast å andra sidan finns det faktiskt människor som inte är medvetna om att man faktiskt får en så pass mycket bättre stationär dator för pengarna..

OT. Har själv en MSI och tycker dom representerar kvalitet och stabilitet. Kolla lite recensioner så får du nog en bättre uppfattning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Fick den redan idag och håller på att tanka hem BF3 till den, kan återkomma imorgon med lite tester men jag gillar den starkt redan nu!

Perfekt! Riktigt schysst av dig! ser fram emot en liten review!

Permalänk
Medlem

Ledsen men har inte hunnit göra en review då min mor nyligen hamnat på sjukhuset :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du vill så finns denna datorn som oftast görs på reklamen här på Sweclockers. Bättre grafikkort, Mer Ram, Dock inget SSD.
http://www.alina.se/Produkt.aspx?sweclockers=1&T2=G750JX-T411...

Värt att notera att den kostar 13990kr och inte 14990kr som det står för dig som non-registrerad.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Om du vill så finns denna datorn som oftast görs på reklamen här på Sweclockers. Bättre grafikkort, Mer Ram, Dock inget SSD.
http://www.alina.se/Produkt.aspx?sweclockers=1&T2=G750JX-T411...

Värt att notera att den kostar 13990kr och inte 14990kr som det står för dig som non-registrerad.

Tyvärr är SSD en viktigt del för mig! Tack för tipset annars!

Permalänk
Medlem

Har nu kollat lite mer på MSI:s datorer och "råkade" hitta MSI GT70 0ND-811NE som är fyndvara hos Netonnet och kostar då endast 16990 kr ist för nypris på 20-21k! Vad tycker ni om denna, är den värd 17k eller sk man köra på den jag har Trådat om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Ledsen men har inte hunnit göra en review då min mor nyligen hamnat på sjukhuset :/

Gör absolute inget! Familj först! Hälsa henna att krya påsig!

Permalänk
Medlem

Jag har själv funderingar på den dator som TS länkade i första posten. Den verkar rätt intressant och enligt värdering på min nuvarande Mbp kanske jag kan byta rätt o slätt utan att direkt behöva lägga pengar emellan.

Jag undrar lite vad dom menar med att SSD hårddisken körs i RAID 0, är det det mest optimala eller vore det mer optimalt att köra OS + viktigaste spelen på SSD och resten på den vanliga hårddisken?

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohrstrom:

Jag har själv funderingar på den dator som TS länkade i första posten. Den verkar rätt intressant och enligt värdering på min nuvarande Mbp kanske jag kan byta rätt o slätt utan att direkt behöva lägga pengar emellan.

Jag undrar lite vad dom menar med att SSD hårddisken körs i RAID 0, är det det mest optimala eller vore det mer optimalt att köra OS + viktigaste spelen på SSD och resten på den vanliga hårddisken?

det sitter två stycken skit mSATA 64gb ssds i Raid 0 i datorn (SanDisk U100) utöver den mekaniska disken, vilket enligt mitt tycke är det ända negativa med datorn, har själv haft min i ca 3 veckor snart

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

det sitter två stycken skit mSATA 64gb ssds i Raid 0 i datorn (SanDisk U100) utöver den mekaniska disken, vilket enligt mitt tycke är det ända negativa med datorn, har själv haft min i ca 3 veckor snart

Hur funkar datorn med att spela krävande spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatto:

Hur funkar datorn med att spela krävande spel?

jadu jag har bara provat bf3, dota2 och WoT och det funkar felfritt.. tror jag har så gott som allt på high i bf3 utan några problem kanske att någon va på medium med så gott som konstant 60fps någon enstaka dropp ner till 53-55fps.. sen är det bara typ WoT jag spelar och där får jag dra ner en del då det är så pass dåligt optimerat..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

jadu jag har bara provat bf3, dota2 och WoT och det funkar felfritt.. tror jag har så gott som allt på high i bf3 utan några problem kanske att någon va på medium med så gott som konstant 60fps någon enstaka dropp ner till 53-55fps.. sen är det bara typ WoT jag spelar och där får jag dra ner en del då det är så pass dåligt optimerat..

Jag hade tänkt att lira world of warcraft på maskinen! Och ha runt 3-5 wow konto samtidigt för multi-boxa!

Permalänk
Medlem

även om du har en stationär dator för typ 30 lax så går ju wow som skit, känns ju som årets sämsta affär att köpa en speldator som är laptop och sen dessutom spela wow?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatto:

Jag hade tänkt att lira world of warcraft på maskinen! Och ha runt 3-5 wow konto samtidigt för multi-boxa!

kan säkert gå men då är det typ absolut lägsta grafiken och kanske 800x600 i upplösning per klient.. kommer fungera extremt dåligt oavsätt dator om du ska köra bärbart..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

även om du har en stationär dator för typ 30 lax så går ju wow som skit, känns ju som årets sämsta affär att köpa en speldator som är laptop och sen dessutom spela wow?

Jag kommer köpa bärbar för att jag jobbar mlt å har möjlighet att använda datorn på jobbet! annars håller jag med dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatto:

Jag kommer köpa bärbar för att jag jobbar mlt å har möjlighet att använda datorn på jobbet! annars håller jag med dig!

Misstänkte något snarlikt, dags att migrera till nyare spel så du får ut mer för pengarna då För övrigt, köp någon form av kylplatta till laptopen! Även om tekniken går framåt så brukar laptops avsedda för gaming ha en ganska mycket kortare livslängd då de blir en hel del varmare än stationära

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

saxat från notebookchecks review över GE70.
fick 60% i värme betyget.
hade tagit mig en ordentlig titt på konkurrensen innan jag lagt 11k på denna burk.

"
The surface around the fan exhausts warms up to 50 °C (122 °F) under continuous load (stress test), which is tolerable but right at the edge of being unpleasant. The bottom is even worse with 59 °C (138.2 °F) - a very high result.

The palm rest is still bearable with 46 °C (114.8 °F) and only gets inconvenient with higher room or ambient temperatures. The situation for the GE70 is better during idle, where the surface temperature of the palm rest levels off at around 31 °C (87.8 °F).
You can also feel a noticeably warming around the WSAD-keys during gaming. It does not get uncomfortable but it is always perceptible; the palm rest stays lukewarm in this scenario.

Under full load (stress test with FurMark and Prime95) the Core i7-4700MQ cannot keep its nominal clock. Despite a lowered clock of 900 MHz the temperature rises to 89 °C (192.2 °F) and the GPU reaches 85 °C (185 °F) with a clock of 901 MHz. "