Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreazNilsson:

Då var det klart

Va roligt! Om du vill får du posta bilder här i tråden

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Va roligt! Om du vill får du posta bilder här i tråden

http://postimg.org/gallery/3jnklmqs/. Där är väldigt dålig fokus, men ska göra ett eget galleri när jag byggt klart och då kommer bättre bilder på allt

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc mini l Nätdel: Corsair CX750 l Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M l Processor: Intel core i5 3570K (4.5GHz @ 1,128Volt) l Minnen: Corsair 16GB Vengeance l Grafikkort: Msi GeForce GTX 670 sli l Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB l SSD: Kingston V300 120GB l Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Nice!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Stiligt! Ser att CPU kommit upp i hela 4.6GHz tom, vad kunde du ställa in VCore på nu igen? +0.2V?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Stiligt! Ser att CPU kommit upp i hela 4.6GHz tom, vad kunde du ställa in VCore på nu igen? +0.2V?

Tack!

Ja, juste! +0,600v om jag inte minns helt åt helvete... Det verkar konstigt nog gå i perioder när 4,6Ghz är stabilt. Men än så länge så rullar det flera timmar i Aida64's FPU-Test

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av YamahaDGX630:

Tack!

Ja, juste! +0,600v om jag inte minns helt åt helvete... Det verkar konstigt nog gå i perioder när 4,6Ghz är stabilt. Men än så länge så rullar det flera timmar i Aida64's FPU-Test

Högre temperatur ger högre motstånd, högre motstånd ger kraftigare VDroop och även lite lägre spänning i processorn. Tippar på att det går i fas med temperaturen som CPU har eller/och temperaturen VRM har.

+0.600V låter väldigt högt, borde man komma väldigt långt på =D

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Högre temperatur ger högre motstånd, högre motstånd ger kraftigare VDroop och även lite lägre spänning i processorn. Tippar på att det går i fas med temperaturen som CPU har eller/och temperaturen VRM har.

+0.600V låter väldigt högt, borde man komma väldigt långt på =D

Ja, det förklarar överklockningsproblemen för grafikkortet där det definitivt går i perioder angående artefakter i Valley Ibland lite, ibland mycket artefakter.. Alltid samma scener

OnT, lär väl få sänka till 4,5Ghz mot sommaren igen då

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av YamahaDGX630:

Ja, det förklarar överklockningsproblemen för grafikkortet där det definitivt går i perioder angående artefakter i Valley Ibland lite, ibland mycket artefakter.. Alltid samma scener

OnT, lär väl få sänka till 4,5Ghz mot sommaren igen då

Eller montera en fläkt som blåser över VRM?
Att gpu ger artefakter har nog mer med gpu än cpu instabilitet att göra. VRM temps ok på GPU:n eller?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Eller montera en fläkt som blåser över VRM?
Att gpu ger artefakter har nog mer med gpu än cpu instabilitet att göra. VRM temps ok på GPU:n eller?

Nej, jag menade inte att det beror på CPU, bara att jag haft samma problem på en annan komponent.
Frågar du mig så är kylningen toppklass. Asus 7970-modell är väl den enda med riktigt bra heatsink

http://www.sweclockers.com/image/red/2012/01/19/HD7970+DC2_3D...

Så den behöll jag på när jag skruvade på hela paketet tillsammans med den medföljande fläkten, inställd på max rpm konstant då den är helt ljudlös

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av YamahaDGX630:

Nej, jag menade inte att det beror på CPU, bara att jag haft samma problem på en annan komponent.
Frågar du mig så är kylningen toppklass. Asus 7970-modell är väl den enda med riktigt bra heatsink

http://www.sweclockers.com/image/red/2012/01/19/HD7970+DC2_3D...

Så den behöll jag på när jag skruvade på hela paketet tillsammans med den medföljande fläkten, inställd på max rpm konstant då den är helt ljudlös

Ah, noterade inte den fläkten som satt över VRM

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin