vad är Humble bundle?

Permalänk
Medlem

vad är Humble bundle?

tja, undrar nu en grej... vad är Humble bundle? har sökt på det men vill bara va lite säker. Betalar man typ 10 dollar och får massor med spel? vad är det minsta man kan betala? är det säkert? hur funkar det? är det tidsbegränsat? vilka spel kan man ta? jag ser helst att ni svarar på min fråga och inte länkar till ett svar. tacksam för svar!

Permalänk
Avstängd

minsta är 4.76 dollar. då får du alla spel.

Permalänk
Medlem

Det minsta man kan bela står på hemsidan. Betalar man mer än genomsnittet händer det att man kan få fler saker.
Det är säkert.
Erbjudandena är tidsbegränsade men spelen du köper kan du "alltid" spela efter du köpt dem.
Vilka spel man kan ta? Ja det beror ju på erbjudandena.

http://en.wikipedia.org/wiki/Humble_Bundle

Permalänk

Det är som sagt en bundle med ett antal spel som man kan betala vad man vill för (min. pris finns förstås) vetandes att all vinst går till välgörenhet. Det är säkert och tidsbegränsat som alla erbjudanden som poppar upp med jämna mellanrum. Hur mycket min.pris är och vilka spel som ingår beror helt på vilken bundle.

Permalänk
Medlem

Allt står på deras hemsida: www.humblebundle.com
1 Man betalar valfri summa.
2 Minsta man kan betala nu för att få Bf3+sims är 4.77 men det brukar vara olika.
3 Det är säkert, köpt där 3 gånger.

Permalänk
Medlem

det är säkert du får alla spelen om du betalar 5 dollar
du får några om du betalar 1 dollar

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk
Medlem

Hej! Den här Humble bundle är något som blivit väldigt populärt! Det är 100% säkert och den minsta summan man måste donera är 1 dollar, Det vill säga 6kr.

Du väljer själv vilken välgörenhet som ska få pengarna vilket känns väldigt smart!
Du bör dock börja läsa kommentarer som andra skrivit och därifrån bedöma om det är säkert eller inte, Dessutom tog Sweclockers detta som en nyhet, Något som bör vara ett tecken på att det är säkert!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Den minsta summan man kan betala är faktiskt 0.01$. Men då får man inga Steam koder, utan man får de DRM-fritt.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

tja, undrar nu en grej... vad är Humble bundle? har sökt på det men vill bara va lite säker. Betalar man typ 10 dollar och får massor med spel? vad är det minsta man kan betala? är det säkert? hur funkar det? är det tidsbegränsat? vilka spel kan man ta? jag ser helst att ni svarar på min fråga och inte länkar till ett svar. tacksam för svar!

Finns många trådar om det.
Det är ett "företag" som pratar med spelutvecklare för att ge pengar till Charity och ge utvecklarna lite reklam samt pengar.
Man betalar vad man vill (minst 1 USD) och får lite spel men vill man ha alla får man ge lite mer så man er över medelvärdet och då får man ofta ett eller två extra lite dyrare spel. Den funktionen är till för att dom ska få in mer pengar och alla inte ska betala 1 USD.

jag köpte precis Origin bundle och funderar även på Pewdiepie Budle. man får spelen direkt via Email med en länk som tar en till en sida där man hämtar koderna för respektive spel och den koden lägger man in i Origin, Steam etc.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det är säkert. Och enkelt dessutom!

Du köper inte spelen, du donerar till välgörenhet och som tack får du spel-koder.
Det minsta du kan donerar är 1$, donerar du mer än den genomsnittliga donationen (4,75$ ~30kr i nuläget) så får du även BF3.

Du väljer helt enkelt hur mycket du vill donera, hur det ska fördelas och så får du koderna på e-post.
Du kan betala med PayPal eller plastkort.

Är du en vänlig själ så donerar du 5$ och spelen du redan har/inte vill ha kan du ge bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Skrivet av iXam:

Det minsta man kan bela står på hemsidan. Betalar man mer än genomsnittet händer det att man kan få fler saker.
Det är säkert.
Erbjudandena är tidsbegränsade men spelen du köper kan du "alltid" spela efter du köpt dem.

Skrivet av LegacyAlex:

Det är som sagt en bundle med ett antal spel som man kan betala vad man vill för (min. pris finns förstås) vetandes att all vinst går till välgörenhet. Det är säkert och tidsbegränsat som alla erbjudanden som poppar upp med jämna mellanrum. Hur mycket min.pris är och vilka spel som ingår beror helt på vilken bundle.

Skrivet av Callema:

2 Minsta man kan betala nu för att få Bf3+sims är 4.77 men det brukar vara olika.

Skrivet av xeliaz:

Skrivet av Cenorida:

Hej! Den här Humble bundle är något som blivit väldigt populärt! Det är 100% säkert och den minsta summan man måste donera är 1 dollar, Det vill säga 6kr.

Du väljer själv vilken välgörenhet som ska få pengarna vilket känns väldigt smart!
Du bör dock börja läsa kommentarer som andra skrivit och därifrån bedöma om det är säkert eller inte, Dessutom tog Sweclockers detta som en nyhet, Något som bör vara ett tecken på att det är säkert!

Skrivet av azz0n^:

Den minsta summan man kan betala är faktiskt 0.01$. Men då får man inga Steam koder, utan man får de DRM-fritt.

ok! vad menas med alla spel? vilka är de?

Permalänk
Medlem

Spelen är de som står på hemsidan.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Jag upptäcke Humble Bundle idag och köpte genast origin paketet.
En fråga bara, brukar dom så här bra "deals" med mer kända spel om man säger så eller bara indiespel?
Jag förstog det som att dom oftast hade indiespel bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Är du en vänlig själ så donerar du 5$ och spelen du redan har/inte vill ha kan du ge bort.

Fast det är lika olagligt som piratkopiering. Koderna är personliga.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av yonologin:

En fråga bara, brukar dom så här bra "deals" med mer kända spel om man säger så eller bara indiespel?

Nej, det är ovanligt bra den här gången.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Rekommenderar starkt- Har typ köpt 12 bundles, ej inräknad dem jag gett bort som gåvor.

Det minsta man kan betala för att få alla spel är genomsnittet av alla andras betalningar. Man kan betala mindre, men då få färre spel. Man kan också när som helst välja att betala mer, om dem lägger till någon attraktiv bonus (dem brukar göra detta ganska ofta).

Så en jättesniken person kan spara sjuka mängder pengar. Man kan splitta mellan spelföretagen, välgörenhet och Humble Bundle självt vart ens pengar ska gå, men denna gång väljer EA att skänka sin bit av kakan till välgörenhet. So, buy away!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Du köper inte spelen, du donerar till välgörenhet och som tack får du spel-koder.
Det minsta du kan donerar är 1$, donerar du mer än den genomsnittliga donationen (4,75$ ~30kr i nuläget) så får du även BF3.

Du väljer helt enkelt hur mycket du vill donera, hur det ska fördelas och så får du koderna på e-post.

Ja, men jag får min första speldator snart och jag har inga spel, skulle gjort det annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Jag vill minnas att man kunde "send them as a gift" på humblebundlesidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Fast då är det hela beställningen som är en gåva.

Antar att det inte spelar någon roll om det bara är koder, men om man får DRM-fri download plus Steam-kod så är det nog inte OK.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Man kan välja att ge bort koderna som gåva när man skänker pengarna.

Edit: Andra han före, vad spelar det för roll om man ge bort nycklar till bekanta, det är ite piratkopiering då nyckeln bara går använda en gång.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yonologin:

Fast det finns många fullständigt excellenta indie-spel... Aja.

Men det är inte bara indie spel nej. THQ hade sin bundle tidigare, samma med Double Fine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Skrivet av iXam:

Det är säkert.

Skrivet av LegacyAlex:

Skrivet av Callema:

Skrivet av xeliaz:

Skrivet av Cenorida:

Skrivet av azz0n^:

Skrivet av simon253:

Finns många trådar om det.
Det är ett "företag" som pratar med spelutvecklare för att ge pengar till Charity och ge utvecklarna lite reklam samt pengar.
Man betalar vad man vill (minst 1 USD) och får lite spel men vill man ha alla får man ge lite mer så man er över medelvärdet och då får man ofta ett eller två extra lite dyrare spel. Den funktionen är till för att dom ska få in mer pengar och alla inte ska betala 1 USD.

jag köpte precis Origin bundle och funderar även på Pewdiepie Budle. man får spelen direkt via Email med en länk som tar en till en sida där man hämtar koderna för respektive spel och den koden lägger man in i Origin, Steam etc.

Skrivet av biorrith:

Skrivet av yonologin:

Skrivet av mfm:

Skrivet av Kalium:

Nej, det är ovanligt bra den här gången.

Skrivet av addek83:

ok, tack. nu vill jag ha ett svar på min fråga som är 100% säkert. vad är det minsta man kan betala för att få alla spel?
kan man betala två gånger med samma paypal och få samma spel två gånger?
är koderna som man får tidsbegränsade?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av som99:

Man kan välja att ge bort koderna som gåva när man skänker pengarna.

Han menar givetvis ifall man köper humblebundlen, använder säg två utav de åtta nycklarna sen ger bort resten. Det står klart och tydligt att det inte är tillåtet.

ok, tack. nu vill jag ha ett svar på min fråga som är 100% säkert. vad är det minsta man kan betala för att få alla spel?

Läser du ens svaren som du citerar? Snälla.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Citat:

Pay more than the average of
$x.xx to unlock!

Står oftast på höger sida av hemsidan.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Du kan använda samma paypal hur många gånger du vill, jag köpte hela paketet upprepade gånger idag och gav bort till bekanta.
För att se vad minsta man kan betala för alla spelen är väll bara att gå till sidan och se vad det står... [url]http://www.humblebundle.com[/ulr]
Just nu ligger det på 4,77$

Ingen aning hur länge du kan ha en kod utan att lösa in den, men tror inte den blir ogiltlig efter ett tag.

Har du gått till sidan och titta runt lite själv?

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Eftersom det är högre än genomsnittet som gäller för att få alla spel så varierar det ju konstant. Det enda sättet att veta vad det kostar exakt just nu för alla spel är att kolla på deras hemsida när du lägger ordern.

Om man kan köpa två gånger på samma konto vet jag faktiskt inte, du kan ju sända det som en gåva samt köpa själv på samma konto men i övrigt vet jag inte.

Koderna är inte tidsbegränsade, du lägger in dom på steam/origin/drar ner drm fri installation beroende på spel och sen är de installerade precis som vilka köpta spel som helst.

På sistonde har det varit en hel del awesome bundles, den förre denna var t.ex. 9 (om jag inte missminner mig) spel från Deep Silver och däribland Saints Row: The Third med alla DLC. Det har även varit bundles med alla Serious Sam spel och självklart ett par mysiga indie bundles

Har själv köpt 6-7 bundles och aldrig haft ett problem med dem hittills.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

Då jag listat mig fram till att du varken är blind eller analfabet föreslår jag att du går in på den förbannade sidan, där svaren på alla din frågor finns, vilket egentligen gör tråden helt meninglös.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

haha jag har ändå bara betalt 0.01 dollar för dom flesta bundles! nu har jag dock slutat köpa dom.. måste plugga mer

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Han menar givetvis ifall man köper humblebundlen, använder säg två utav de åtta nycklarna sen ger bort resten. Det står klart och tydligt att det inte är tillåtet.

Läser du ens svaren som du citerar? Snälla.

Skrivet av azz0n^:

Står oftast på höger sida av hemsidan.

Skrivet av som99:

Du kan använda samma paypal hur många gånger du vill, jag köpte hela paketet upprepade gånger idag och gav bort till bekanta.
För att se vad minsta man kan betala för alla spelen är väll bara att gå till sidan och se vad det står... [url]http://www.humblebundle.com[/ulr]
Just nu ligger det på 4,77$

Ingen aning hur länge du kan ha en kod utan att lösa in den, men tror inte den blir ogiltlig efter ett tag.

Har du gått till sidan och titta runt lite själv?

ok, tack alla! nu till min sista fråga, är detta helt lagligt?
godkänner Steam, orgin och speltillverkarna detta?

Permalänk
Medlem

Jag betala 10 dollar och fick alla spelen tycker det lärt är värt ca 70:- för dom spelen

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9