Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Vill ha grym kvalitet på tv-out

Permalänk

Kanske e glasögon som fattas.
Ser text på min TV oxå. ite lika skarps som på Monitorn men det går att läsa bra iallafall.

Permalänk
Medlem

Varför blir det svart i TVn där man spelar upp en film på datorn? alltså varför visas inte filmen på tvn? helt sjukt....

ända gången det gick någulunda va när jag angav tvn som primär bildskärm!!!!

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

Vi har 2 B&O TV rätt nya... De är mest snygga. Iofs har TVn här uppe Radio,DVD och Den går att snurra

Visa signatur

Näe men är det inte "era lol"-RoBBuzZ? Snabbt tar han tronen som lol-missbrukaren #1 med ännu ett klockrent citat! /ThreadZ

Permalänk
Medlem

Men hallå. Som HR II säger, en TV är inte en Monitor.

Dagens vanliga TVs bygger på en standard som är över 20år gammal.

Ska man ha bra bild på sin "vanliga" TV krävs nästan en HDTV eller plasma.
HDTV kostar nästan lika mycket som en ordinär TV. Det som brukar saknas är dock en TV-tuner, men har man en video är det löst.....

Jag anser att vi har i många år har blivit lurade av TV-handlarna när HDTV har sedan länge sålts i Tex USA och Japan.

Lite info om HDTV http://www.minhembio.com/hdtv.asp

Ps. Nån som vet var man kan köpa HDTV i sverige? Ds.

Visa signatur

Intel i7 2600k + Intel W3520 Xenon

Permalänk

Jag säger som jimbo. Köp en tv med VGA ingång. Vi har en sån på jobbet och den bilden e grymt bra, 32" 100Mhz och det e inga problem att läsa långa wordtexter på den kan jag säga ..

Visa signatur

I´m not a player, I just fuck a lot...

Ingen tjej kan någonsin tillfredställa mig lika mycket som min dator gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Skaffa Matrox 450 Dualhead, dess tv-out är oslagbar.

Matrox G400 har bättre TV-out än G450 eftersom G400 har några hårdvaruaccelererade funktioner på TV-out och DVD som saknas på G450 och senare kort från Matrox.
G450 har visserligen en väldigt bra TV-out, men G400 har nog den bästa.